• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Test 1 avslutat:
Började med full fjäder kl 07.00 den 17/4
Nu har den stannat så mycket att när jag skakar henne rör sig sekundvisaren nån sekund och sen stannar.
11.13 19/4
52 timmar och 13 minuter.
Helt ok gångreserv!
64698292-FB05-40B6-B6B0-1DF7EF91E6E5.jpeg

Dags för fast två:
Samma sak fast med krono igång.
Tester inleds kl 15.00 19/4
Spännande!! :)

Hej!

Ny på forumet efter att ta spanat oinloggad i 1.5år.

Jag har en Speedy 005 där låsmekanismen på spännet fastnat. Det går trycka in ena sidan åt gången, men inte båda samtidigt - så jag kan inte öppna upp spännet. Eftersom den fastnat när den är stängd kan jag inte heller rengöra...

Klockan är under garanti, ska jag springa in till AD på tisdag, eller har ni några tips? Första ”riktiga” klockan jag köpt också, så jag vågar ju inte trycka och använda våld....

Hej!

Ny på forumet efter att ta spanat oinloggad i 1.5år.

Jag har en Speedy 005 där låsmekanismen på spännet fastnat. Det går trycka in ena sidan åt gången, men inte båda samtidigt - så jag kan inte öppna upp spännet. Eftersom den fastnat när den är stängd kan jag inte heller rengöra...

Klockan är under garanti, ska jag springa in till AD på tisdag, eller har ni några tips? Första ”riktiga” klockan jag köpt också, så jag vågar ju inte trycka och använda våld....
Välkommen till forumet och till KS bästa tråd! :cool:

Jag skulle bege mig till AD med den, eftersom den är under garanti. De kan säkert kika på den och komma med någon lösning. Låter ju som ett inte alltför svårt fel att åtgärda :)

Välkommen till forumet och till KS bästa tråd! :cool:

Jag skulle bege mig till AD med den, eftersom den är under garanti. De kan säkert kika på den och komma med någon lösning. Låter ju som ett inte alltför svårt fel att åtgärda :)
Ett varningens ord...
I alla fall på läderbanden så ”täcker inte garantin armbandet”. Hoppas det är bättre på länken:)

Ett varningens ord...
I alla fall på läderbanden så ”täcker inte garantin armbandet”. Hoppas det är bättre på länken:)
3 år reklamstionsrätt i Sverige som inte går att avtala bort. Gäller inte normalt slitage men spännet kan man knappast hävda att inte ska hålla i tre år så AD kommer säkerligen ta på sig det om det är inom denna period.

Satt just och läste i.n.o.x tråden där som torterar klockor till höger och vänster.
Jag är inte så rädd om mina klockor. Idag håller jag och speedyn på att riva ut ett hus.
Skruvdragare, hammare, kofot, slägga, tigersåg, motorsåg och allmänt slit i olika saker. Inte märkt ett smack än så länge!
Speedys är nog tuffare än man tror...
image.jpg

Kort utdrag ur nuvomagazine.com genomgång om hur klockan hamnade där den hamnade.

"they endured noise levels reaching 130 decibels; they were placed in a vacuum chamber heated to 93°C; they were vibrated for three 30-minute cycles with average accelerations of 8.8 g-force per impulse; they endured shock tests of 40 g-force shocks in six different directions."

Det är lite annat än att ta av sig klockan för att spela tennis :D

Tillbaka i Sverige igen efter en veckas klättring i Frankrike. Haft det fruktansvärt bra, men är alltid skönt att komma hem igen.
20190421_104737_HDR-01.jpeg

Bonusbild på ett vackert landskap i närheten av fontainbleu.
font träd--01-5348x3565.jpeg
Wow, den där bilden hade man verkligen kunnat göra en tavla av! Och den på ”landskapet” var fin den också ;)

Test 1 avslutat:
Började med full fjäder kl 07.00 den 17/4
Nu har den stannat så mycket att när jag skakar henne rör sig sekundvisaren nån sekund och sen stannar.
11.13 19/4
52 timmar och 13 minuter.
Helt ok gångreserv!
64698292-FB05-40B6-B6B0-1DF7EF91E6E5.jpeg

Dags för fast två:
Samma sak fast med krono igång.
Tester inleds kl 15.00 19/4

Test 2 avslutat.
Testet inleddes 15:00 19/4
Klockan stannade på 17:48 21/4 och jag mjölkade fram den tills det inte gick mer.
B21CE881-0C9C-41FB-A081-F2977C3408DF.jpeg

Gångreserv med krono: 50h och 48 minuter

Resultat:
Test 1 (utan krono): 52 h och 13 min
Test 2 (med krono): 50 h och 48 min

Dvs kronografen gör att speedyns gångreserv minskar med 3%

Det va ändå förvånansvärt lite!

Test 2 avslutat.
Klockan stannade på 17:48 21/4 och jag mjölkade fram den tills det inte gick mer.

Resultat:

otroligt, big Thank you for the test =)

Test 2 avslutat.

Resultat:

Grymt! Tack för de :)

Tillbaka
Topp