• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Satte på mig Seikon i morse i tron att det var måndag. Nu har det äntligen ordnat upp sig!
IMG_20190423_173231.jpg

Är ju lite sugen på 1171 länk med 633 ändlänkar. Är det nån fara med att köpa begagnat då man vad jag har förstått "slipar" in ändlänkarna för att de ska passa just ens klocka? Borde ju inte vara nån större fara om den är anpassad efter en nyare speedy?

Har kört 1171 länk + 633 enda på min gamla 005:a. Slipade inget nånstans, och de satt perfekt. Så bör nog inte vara något problem. :)

2C703628-E03D-42FE-BC09-F4B541BCC25F.jpeg

Måste rätta mig själv. Fick precis hem en ny 1171 länk + 633 ends. Fick fila ner dom för att få den att passa :(

Kollade på denna Speedy hos en gammal farbror i dag.
Speedyn köpte han ny1967 för 647kr och fick ta den på avbetalning.
Uret är i ett gott skick och allt funkar aldrig polerad och endast använd som TIDTAGARE!

Nu ska han sälja den och jag kommer att se till att han får rätt betalt för sin gamla trotjänare.
20190424_191720.jpg

Uret är i ett gott skick och allt funkar aldrig polerad och endast använd som TIDTAGARE!

Nu ska han sälja den och jag kommer att se till att han får rätt betalt för sin gamla trotjänare.
20190424_191720.jpg

Fin tavla, visare och indices. Är det kristallen eller minutvisaren som ger effekten av chippad färg på minutvisaren?

Önskar er lycka till!

20190424_191720.jpg
Vad fint ur! Kanske en 145.012. Eller 105.012 efter en närmare titt...

Senast ändrad:

20190424_191720.jpg
Mycke smutt med en sådan post!

20190424_191720.jpg
Häftig story! Berätta gärna framöver hur det har gått. Vad tror du gubben får för den?

20190424_191720.jpg

Riktigt fint ur. Finns länk/band kvar till den? Hade varit perfekt för min gudfar som är född -67.. Snygg avatar förresten ;)

Häftig story! Berätta gärna framöver hur det har gått. Vad tror du gubben får för den?
Svårt att säga, men dom brukar gå för 60-80k.
Riktigt fint ur. Finns länk/band kvar till den? Hade varit perfekt för min gudfar som är född -67.. Snygg avatar förresten ;)
Nej det finns inte kvar, han minns inte om den var på länk eller läder, inte helt konstigt han var 36 år då klockan hämtades ut 1969.

Ska vi samla alla Speedys här så kan jag lägga upp FOiS som jag testade förra veckan. Satt bra med sin storlek på 39,7 mm. Min handled är 16 cm.

image.jpeg
image.jpeg

Satt mycket bättre på min tunna handled än 42an som jag fick låna av den gode @maxmol förra året.
image.jpeg

Lite referensbilder alltså för de som tvekar över storleken...
Hittade ditt gamla inlägg. Den är riktigt snygg i stål. Jag är lite sugen på att skaffa mig en sån. Jag la vantarna på en i Rosé som jag är mkt nöjd men den faktiska FOIS var ju stål .

Bilagor

• 69FBF7F9-5E7C-4BB8-ACA7-E6AEDE625A29.jpeg
    69FBF7F9-5E7C-4BB8-ACA7-E6AEDE625A29.jpeg
    119.5 KB · Visningar: 0
Tillbaka
Topp