• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Så det är okej att rolex skenar i pris bara för att det är en rolex?? Men att omega ökar i pris är inte okej bara för att det är en omega?
Jag tycker absolut att prisskillnaden mellan Rolex och Omega borde minska. Egentligen är det väl Rolex som borde komma ner kanske, men då det inte lär hända så är det väl fritt fram för Omega att börja jaga ikapp.
Har svårt att se varför speedyn borde kosta 30k i dagens klimat.

Omega jobbar ju inte som Rolex, så vitt jag vet. Vill man ha en Speedy så har väl varje butik flera stycken inne.
Javisst är det så men det sjuka är ju att folk accepterar läget och betalar vad som helst för en rolex, tom över listpris! Men när omega höjer priserna ja då blir folk irriterade!

Jag tycker absolut att prisskillnaden mellan Rolex och Omega borde minska. Egentligen är det väl Rolex som borde komma ner kanske, men då det inte lär hända så är det väl fritt fram för Omega att börja jaga ikapp.
Rolex borde absolut komma ner på jorden med sina priser! Men eftersom kunderna fortsätter att betala vad som helst för deras produkter så lär det knappast hända! De e ju bara att ge dom en stor eloge med att ha lyckats med en marknadsföring av sina produkter som andra företag bara kan drömma om.

Kanske men däremot inga rabatter som tidigare..30 har varit vedertaget för begagnade speedys några år nu..tror ej det är så längre. Några tuss till på hyfsat nya ex är mer rimligt.
Nu kanske folk får sålt sina lätt begagnade för 33.

Har varit lite tramsigt ett tag där Speedys för typ 29k har gått på 2 sekunder till handlare medan folk som velat kräma ur max (33k, typ) har fått bumpa ett hyfsat tag. I sammanhanget är det så lite pengar ändå, och vem bryr sig (jag vet, typ alla) om man pröjsar 4k hit eller dit för en Speedmaster.

Få bli att testa ett nytt Nato då det vankas staketbygge
C4C3CE05-90FA-4DA6-8D89-9AFFA2D932EC.jpeg

C599260E-88FD-403F-8426-1DB76364B5BB.jpeg

97110F5C-63E6-4288-B16F-34A39B624E8E.jpeg

Senast ändrad:
Listar 49.200 SEK nu enligt Omegas hemsida.
Lägsta pris, nytt och fullset, inom EU på Chrono24 går på runt 37 och uppåt, dvs ungefär vad du hamnar på idag med sedvanlig 20-25% rabatt på Omega i Sverige.
Köpte min första för 31.800 i butik för bara drygt två år sen... sjukt!
Det är bara att tacka Ingves för detta! Kronan är ju extremt svag

Känner tvärtom, har svårt att se varför man skulle betala mer än 30k för en speedy 005.

För att det inte är en massproducerad klocka.
Jag förstår vad du menar.
Vad jag menar är att priser på märkesvaror inte bara styrs av vad saker borde vara värda i förhållande till vad det är och vad kostnaden att tillverka produkten var. Ej heller är tillgång och efterfrågan helt avgörande på kort sikt även om quartzkrisen tydligt visat att det spelar stor roll på lång sikt.
Omega har förfinat sina övriga serier och märket som helhet är i en stigande trend, och det drar självklart med sig även Speedmaster.
Sedan kommer nog inte andrahandsmarknaden följa med riktigt på samma sätt just pga tillgången, men det vore konstigt om den inte kröp efter sakta men säkert.

Tillbaka
Topp