TJ Mackey
Basic
+ 1Själv rätt ny, men tycker att vi får styra upp en om inte annat!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+ 1Själv rätt ny, men tycker att vi får styra upp en om inte annat!
30 såklart. Inte Rolex vi snackar om.Vad ger man för en speedy idag efter höjning? Speedy skulle ju vara en affordable instegs typ..
Så det är okej att rolex skenar i pris bara för att det är en rolex?? Men att omega ökar i pris är inte okej bara för att det är en omega?30 såklart. Inte Rolex vi snackar om.
Omega jobbar ju inte som Rolex, så vitt jag vet. Vill man ha en Speedy så har väl varje butik flera stycken inne.Så det är okej att rolex skenar i pris bara för att det är en rolex?? Men att omega ökar i pris är inte okej bara för att det är en omega?
Jag tycker absolut att prisskillnaden mellan Rolex och Omega borde minska. Egentligen är det väl Rolex som borde komma ner kanske, men då det inte lär hända så är det väl fritt fram för Omega att börja jaga ikapp.Så det är okej att rolex skenar i pris bara för att det är en rolex?? Men att omega ökar i pris är inte okej bara för att det är en omega?
Javisst är det så men det sjuka är ju att folk accepterar läget och betalar vad som helst för en rolex, tom över listpris! Men när omega höjer priserna ja då blir folk irriterade!Omega jobbar ju inte som Rolex, så vitt jag vet. Vill man ha en Speedy så har väl varje butik flera stycken inne.
Rolex borde absolut komma ner på jorden med sina priser! Men eftersom kunderna fortsätter att betala vad som helst för deras produkter så lär det knappast hända! De e ju bara att ge dom en stor eloge med att ha lyckats med en marknadsföring av sina produkter som andra företag bara kan drömma om.Jag tycker absolut att prisskillnaden mellan Rolex och Omega borde minska. Egentligen är det väl Rolex som borde komma ner kanske, men då det inte lär hända så är det väl fritt fram för Omega att börja jaga ikapp.
Har svårt att se varför speedyn borde kosta 30k i dagens klimat.
Kanske men däremot inga rabatter som tidigare..30 har varit vedertaget för begagnade speedys några år nu..tror ej det är så längre. Några tuss till på hyfsat nya ex är mer rimligt.Omega jobbar ju inte som Rolex, så vitt jag vet. Vill man ha en Speedy så har väl varje butik flera stycken inne.
Nu kanske folk får sålt sina lätt begagnade för 33.Kanske men däremot inga rabatter som tidigare..30 har varit vedertaget för begagnade speedys några år nu..tror ej det är så längre. Några tuss till på hyfsat nya ex är mer rimligt.
Det är bara att tacka Ingves för detta! Kronan är ju extremt svagListar 49.200 SEK nu enligt Omegas hemsida.
Lägsta pris, nytt och fullset, inom EU på Chrono24 går på runt 37 och uppåt, dvs ungefär vad du hamnar på idag med sedvanlig 20-25% rabatt på Omega i Sverige.
Köpte min första för 31.800 i butik för bara drygt två år sen... sjukt!
Känner tvärtom, har svårt att se varför man skulle betala mer än 30k för en speedy 005.Jag tycker absolut att prisskillnaden mellan Rolex och Omega borde minska. Egentligen är det väl Rolex som borde komma ner kanske, men då det inte lär hända så är det väl fritt fram för Omega att börja jaga ikapp.
Har svårt att se varför speedyn borde kosta 30k i dagens klimat.
Känner tvärtom, har svårt att se varför man skulle betala mer än 30k för en speedy 005.
Man lär inte behöva det. Finns det någon vanligare klocka?Känner tvärtom, har svårt att se varför man skulle betala mer än 30k för en speedy 005.
Nu ska du ta och tro på mig, men tackGrattis och välkommen. Ger dig två speedy tuesdays innan du har har flippat den men tanke på din takt på klockor.
För att det inte är en massproducerad klocka.Varför betalar man 200k för en Daytona?
Helt santMan lär inte behöva det. Finns det någon vanligare klocka?
Men däremot spelar det ju ingen roll om man nu behöver det..
Jag förstår vad du menar.För att det inte är en massproducerad klocka.
Tycker Omega gjort mer och mer reklam för Speedy på instagram sista dagarna. Känns som ny version på gång...
Vad bra Då kanske du kan hjälpa mig att flytta länkbitar på min 1506/16 (105.012-65) så att den blir mer ”balanserad”? Snyggt jobbat!
Jajjemän de kan jag göra inga problemVad bra Då kanske du kan hjälpa mig att flytta länkbitar på min 1506/16 (105.012-65) så att den blir mer ”balanserad”? Snyggt jobbat!
https://www.blocket.se/vi/84948636.htmDen ligger på 71600 efter prisbump 1 maj. Men så ska man få tag i den också..
Hur vedertaget är den rabatten? Funderar på att köpa en ny, hur lågt bör jag gå så att säga?Det är bara att tacka Ingves för detta! Kronan är ju extremt svag
Jag tror att du ska vara nöjd om du får mer än 10%, sikta på 20. Att betala 30k och få 40% rabatt har jag svårt att se. Men hör runt lite. Lycka tillHur vedertaget är den rabatten? Funderar på att köpa en ny, hur lågt bör jag gå så att säga?
Välkommen hit! Titta in imorgon, det är då det händerFörsta inlägget i denna tråd! Sitter och väntar på bussen med min första speedy som jag köpte i lördags
Tack för infoJag tror att du ska vara nöjd om du får mer än 10%, sikta på 20. Att betala 30k och få 40% rabatt har jag svårt att se. Men hör runt lite. Lycka till
Tack! Haha, kan tänka mig det! Taggad på min första speedy tuesdayVälkommen hit! Titta in imorgon, det är då det händer