• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

6DDE7530-818B-4EC8-8781-0E88CC624385.jpeg
Att ingen noterade att jag hade Rolex-länk på :p

Ja, den funkar ju bra som den är men hade varit roligare med tritium. Gubben i Lissabon har tim och minutvisare men ingen chronosekund. Han lovade dock försöka hjälpa mig.
Hej! jag har funderat på att byta tim/minutvisare på min, men behöver inte chronosekund... vet du vad han skulle ha för dem och skulle du ha ngt emot om jag kikade på de? Uppfattade att du inte är spekulant?
front2.jpg

Hej! jag har funderat på att byta tim/minutvisare på min, men behöver inte chronosekund... vet du vad han skulle ha för dem och skulle du ha ngt emot om jag kikade på de? Uppfattade att du inte är spekulant?
front2.jpg
Är det verkligen klokt att byta visare på en klocka med detta arv?
Bara jag som tycker att vintage ska åldras som den är och bara delar som är direkt trasiga och hindrar användning ska bytas?
En av mina tryckare gör att min inte är vattentät, men jag byter den ikke!

Är det verkligen klokt att byta visare på en klocka med detta arv?
Bara jag som tycker att vintage ska åldras som den är och bara delar som är direkt trasiga och hindrar användning ska bytas?
En av mina tryckare gör att min inte är vattentät, men jag byter den ikke!
Nä, du har antagligen rätt. Jag har till fullo originaldelar på min också. Synd med missfärgningen på de visarna bara...

Nä, du har antagligen rätt. Jag har till fullo originaldelar på min också. Synd med missfärgningen på de visarna bara...
Förstår precis hur du tänker. Min tavla har tappat en hel del lysmassa och chronovisarna för minut och timme har tappat lite färg, men jag har lärt mig gilla det. Naturligtvis högst personligt, men en gammal klocka får gärna ha tecken på det. Självklart är endast gulnad lysmassa och brun tavla mysigare, men även detta är en del i åldrandet som jag inte tycker är helt av ondo.

front2.jpg
Nej, vi pratade inget pris. Jag är spekulant på de han har bara han får tag på en chronosekund också.

Klockmaster i globen servar absolut. Pratade just med en av deras urmakare.
Certifierade så mycket man kan av omega att serva deras klockor..
Nu har jag fått besked av Klockmaster och bara en skruv som satt löst. Nu ihopskruvad och trycktestad. Stort tack FilipF och NRE för tips och hjälp.
I övrigt tyckte de klockan gick så bra att service inte behövdes. (använt den väldigt sporadiskt senaste åren).
Ritktigt positivt intryck av Klockmaster!
mvh
Jacob

Nu har jag fått besked av Klockmaster och bara en skruv som satt löst. Nu ihopskruvad och trycktestad. Stort tack FilipF och NRE för tips och hjälp.
I övrigt tyckte de klockan gick så bra att service inte behövdes. (använt den väldigt sporadiskt senaste åren).
mvh
Jacob
Skönt att det inte va värre än en skruv!

mvh
Jacob
Härligt att det löste sig så smidigt! Njut av klockan nu och om du säljer så räknar vi med att det är till förmån för annan speedy ;)

Är det någon som är lite nykär? Har du ens tagit av klockan sen du fick den? Sjukt ball är den iallafall :)
Haha.. alltid nykär ;)
Jag har börjat jobba efter devisen att bara ha ”en klocka åt gången”.
Känner mig själv och om jag har flera klockor så blir dom andra ändå bara liggande.
Känns dumt att ha massa kapital uppbundet som inte används. Istället kör jag på en klocka som jag verkligen gillar tills jag tröttnar på den och då flippar.
Så nä, i princip inte tagit av den sen den blev min:rolleyes:

Just att den är vit gör ju att den syns extra tydligt och blir ihågkommen i mängden av inlägg.
Tack! Gillar den mer och mer för var dag som går. Även accepterat att leva utan datum vilket va ett Big no no förut!

Fick just veta att jag är lite övergiven ikväll.
Spontan Speedy-GTG efter jobbet idag i centrala Stockholm?
PMa så sköter jag samordningen.

Någon som vet om man kan få tag i liknande band i 19mm? Omegas barenia calf är magiskt!

Bilagor

• 991F77C4-3E91-4850-A562-2017A5D2B6DD.jpeg
    991F77C4-3E91-4850-A562-2017A5D2B6DD.jpeg
    93.6 KB · Visningar: 5
Fantastisk klocka..men är den värd priset?

Bilagor

• 848E7410-7A53-45BC-9056-2BC52A5955ED.jpeg
    848E7410-7A53-45BC-9056-2BC52A5955ED.jpeg
    106 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp