• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

• Like
Reactions: TPG
Låg en ute ”nyss” för 56,5 K på köp & sälj, som är avslutad nu. Fin är den. Kan dock inte uttala mig om priset. Men såld blev den ju.
Kostade väl 65k som ny har jag för mig, tillverkad i lite drygt 3000 ex. Har haft en själv, köpte den BNIB av en kille på Omega Forums, tror jag gav 66k för, helt oanvänd alltså.

Den ligger på 71600 efter prisbump 1 maj. Men så ska man få tag i den också..
71.6k kanske är lite för högt för den? Fick inte så mycket när jag bytte bort min mot en 116710LN (som jag sedan aldrig skulle ha lämnat i inbyte till en 116234 då den stuckit iväg i pris sedan den slutat tillverkas...).

• Like
Reactions: TPG
Fantastisk klocka..men är den värd priset?

Allt beror på vad man värdesätter. Jag fastnade direkt för designen, storleken och smidigheten med länken som har microjustering. Urtavlan gör sig otroligt trevlig i solen och plexiglaset gör verkligen sitt! Att klockan dessutom kommer i en trevlig box med lite extra ”godis” ger mervärde i mina ögon.

Jag köpte min ny förra sommaren och hade tur som hittade en kvar hos AD. Skulle absolut säga att den är värd 65’ + men då är jag ju partisk :)

Allt beror på vad man värdesätter. Jag fastnade direkt för designen, storleken och smidigheten med länken som har microjustering. Urtavlan gör sig otroligt trevlig i solen och plexiglaset gör verkligen sitt! Att klockan dessutom kommer i en trevlig box med lite extra ”godis” ger mervärde i mina ögon.

Jag köpte min ny förra sommaren och hade tur som hittade en kvar hos AD. Skulle absolut säga att den är värd 65’ + men då är jag ju partisk :)
Tack för bra input! Är även ute efter en AT 38,5 med polerad mittlänk i nyskick. Får se om det kanske blir 2 köp så småningom :)

Vad ger man för en speedy idag efter höjning? Speedy skulle ju vara en affordable instegs typ..

Vad ger man för en speedy idag efter höjning? Speedy skulle ju vara en affordable instegs typ..
Listar 49.200 SEK nu enligt Omegas hemsida.
Lägsta pris, nytt och fullset, inom EU på Chrono24 går på runt 37 och uppåt, dvs ungefär vad du hamnar på idag med sedvanlig 20-25% rabatt på Omega i Sverige.
Köpte min första för 31.800 i butik för bara drygt två år sen... sjukt!

Screenshot_20190503-234331.png

Särskilt affordable är den inte längre (eller jämfört med en grön rolex så kanske)

Edit: pucktvåa med typ två sekunder
Edit 2: safiren listar 57700. Det är ganska mycket faktiskt.

Lägsta pris, nytt och fullset, inom EU på Chrono24 går på runt 37 och uppåt, dvs ungefär vad du hamnar på idag med sedvanlig 20-25% rabatt på Omega i Sverige.
Lite taskigt pris, Omega tjänar mer på ha ”vettiga” priser på Instegarna ala smp och speedy på längre sikt imho. De va bättre förr som oldiesarns säger (jag?) :happyhappy:

Är det verkligen möjligt att få så mycket rabatt under 2019?

Tillbaka
Topp