• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

marer

Cartier
image.jpeg

Konsten att hitta klassrummet med bäst ljus.
 

johning

Omega
Speedmaster har kommit och gått hos mig under åren. I min mening an av de absolut mest smakfulla kronografer som finns. Min Broad Arrow GMT är förresten till salu och ligger under säljes.
Proffesional stannar dock en stund till. Synd att man inte har fler än en vänster handled ;P
 

Bilagor

  • IMG_0065.jpg
    IMG_0065.jpg
    113.8 KB · Visningar: 47

Gurgel

Cartier
Varför inga reduced i tråden? Är det verkligen så få på forumet?
Jag vill se bilder på reduced ju! Det är coolt med reduced, 39mm ställningstagande! ;)
 

Gurgel

Cartier
Ja jag vet, har kollat. Kan inte riktigt förlika mig att betala vad de står i i förhållande till nypris/pris på pro. Det är lite det jag menade med 39mm ställningstagande. Det krävs bollar att lägga 13-14k på en reduced när du kan köpa en pro för typ 22k som i andra klocknördas ögon är så mycket coolare och "mer rätt". I icke klocknördas ögon ser ju en pro förmodligen också coolare ut. En reduced är lite det svarta fåret, en nästan-klocka för de flesta, aldrig riktigt rätt. Och det är det som gör det bold att lägga 13-14k på den. Det är ändå en hel del pengar. Summa summarum: att ha (köpa) en reduced gör dig till en cool underdog, ungefär som basisten i ett rockband.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Idag när jag höll på att bya band lekte jag med tanken att "om du bara fick ja ett band, vad skulle det va då?"
Spontant tänkte jag länk.
Det håller alltid, börjar inte lukta konstigt, orginalet på klockan osv. Varje gång jag skaffar ny klocka ska den vara på länk så kan man byta sen.
Fotor_146112998492821.jpg


Men sen började jag tänka att eftersom att man ändå inte ska bada med klockan kan man lika gärna välja läder. En helt annan mer avslappnad/stilig look. Klockan blir lättare, piper inte i säkerhetskontrollen (gör den ändå typ inte). Organiska material är alltid trevligt och jag älskar verkligen det viklåset!
Fotor_146104263792863.jpg


Om vi ändå är inne på läder så kanske det är roligare med lite struts?! Lite udda, kul samtalsämne, mer unikt.
Fotor_145807101748630.jpg


Natot då?
Need i say more?! (det är en hund vi klappar)
Fotor_145207689895352.jpg


Men sen kom jag fram till:
Fuck it! Jag behöver inte välja!!

Jag viker min för banddjävulen.
 

Christos

Breitling
Idag när jag höll på att bya band lekte jag med tanken att "om du bara fick ja ett band, vad skulle det va då?"
Spontant tänkte jag länk.
Det håller alltid, börjar inte lukta konstigt, orginalet på klockan osv. Varje gång jag skaffar ny klocka ska den vara på länk så kan man byta sen.
Fotor_146112998492821.jpg


Men sen började jag tänka att eftersom att man ändå inte ska bada med klockan kan man lika gärna välja läder. En helt annan mer avslappnad/stilig look. Klockan blir lättare, piper inte i säkerhetskontrollen (gör den ändå typ inte). Organiska material är alltid trevligt och jag älskar verkligen det viklåset!
Fotor_146104263792863.jpg


Om vi ändå är inne på läder så kanske det är roligare med lite struts?! Lite udda, kul samtalsämne, mer unikt.
Fotor_145807101748630.jpg


Natot då?
Need i say more?! (det är en hund vi klappar)
Fotor_145207689895352.jpg


Men sen kom jag fram till:
Fuck it! Jag behöver inte välja!!

Jag viker min för banddjävulen.
Det bruna läderbandet - är det original? Perfekt färg!!!
 
Topp