• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

SVENUR

Omega
2-Faktor
574A9B9E-99B2-4560-BFD2-C40DC4919D64.jpeg

Happy S T evening!
 

Stein

Cartier
Tvätta på! Kör som @Eqn säger lite handtvål och vid behov även en borsta eller liknande. Spolar därefter i vatten under kranen, på tryckknappar, krona, ja allt! Inga som helst problem :)
Vill bara höja varningen finger här!

Jag fick in vatten i min Speedmaster FOIS. Har inte badat eller något utan endast tvättat klockan under rinnande vatten med tvål eller yes. Lämnade in den och det gick på garantin och omega gjorde en täthetsservice.
Men ta det försiktigt!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Vill bara höja varningen finger här!

Jag fick in vatten i min Speedmaster FOIS. Har inte badat eller något utan endast tvättat klockan under rinnande vatten med tvål eller yes. Lämnade in den och det gick på garantin och omega gjorde en täthetsservice.
Men ta det försiktigt!
Ja, det jag skriver är ju såklart under förutsättningen att klockan är tät. Den är ju specad till 5ATM och det är absolut tillräckligt :)

Badade och simmade en vecka i Grekland förra sommaren utan problem med min, den har även klarat den här sommarens äventyr galant. Ingen FOIS förvisso, har en PRO 005 ;) Men är man nervös, trycktesta innan tvätt!

Edit: att din släppte in vatten var ju uppenbarligen ett fel då garantin tog det. Som sagt, klockan klarar det så länge det inte är något fel som gör att den inte är tät.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det jag skriver är ju såklart under förutsättningen att klockan är tät. Den är ju specad till 5ATM och det är absolut tillräckligt :)
Badade och simmade en vecka i Grekland förra sommaren utan problem med min, den har även klarat den här sommarens äventyr galant. Ingen FOIS förvisso, har en PRO 005 ;) Men är man nervös, trycktesta innan tvätt!

Edit: att din släppte in vatten var ju uppenbarligen ett fel då garantin tog det. Som sagt, klockan klarar det så länge det inte är något fel som gör att den inte är tät.
Det här är inget problem för mig och inget jag oroar mig över. Jag VET att min klocka inte är tät. ;)
 
Topp