• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

B424002A-2FC0-4551-B048-1AE9BEFABD8B.jpeg

Fick hem min 1171-länk idag men den sitter lite tight, om någon sitter på extra länkbitar får ni gärna dra iväg ett PM till mig!

Och JA! Jag har sökt, och hittat ett flertal trådar om Omega Speedmaster, men ingen riktig tråd där man är välkommen att diskutera, ställa alla sortens frågor angående Speedmaster och lägga upp gamla, nya bilder, och klockan behöver inte vara i din ägo.

Jag har en själv en Omega Speedmaster jag är ganska så nöjd med, den är från 1999 och är en Limiterad Apollo 11 30th anniversary utgåva på 9999 st och med ett urverk med kalibern 1861, anledningen att jag köpte just denna Speedmaster är att jag föll för den snygga bakboetten, men det är en helt personlig bedömning så klart.

dsc_3262-jpg.205425

Nu till min fråga! Jag har allt sedan jag missade att köpa en gammal speedmaster med 321 kalibern av ren okunnighet till ett mycket fördelaktigt pris känt att jag velat ha en sådan Speedmaster någon gång i min ägo. Nu i kommande klockkvalitén på Kaplans auktioner den 17 november så finns ju det ett flertal charmiga speedmaster som man gärna skulle lägga vantarna på med just denna kaliber 321. Den jag tänker närmast på är denna med röd sekundvisare, var den speedmastern verkligen i produktion, eller är det något hopkok, har dock sett ett flertal sådana här speedmasters så det kan ju vara fullt möjligt! Är det någon som vet och kan ge lite information och ett vettigt svar beträffande denna Omega.

kvallen 17 nov.JPG
Fantastisk klocka!

Jag har en Speedy FOIS och jag är sugen på att sätta ett snyggt NATO på den. Frågan jag har är kring storleken, storleken som är angiven är 19 mm, ska man försöka hitta det eller funkar 20 mm? Någon som har haft samma utmaning? Tänker att jag slänger ut frågan innan jag beställer massa NATO band som inte kommer funka.

Jag har en Speedy FOIS och jag är sugen på att sätta ett snyggt NATO på den. Frågan jag har är kring storleken, storleken som är angiven är 19 mm, ska man försöka hitta det eller funkar 20 mm? Någon som har haft samma utmaning? Tänker att jag slänger ut frågan innan jag beställer massa NATO band som inte kommer funka.
Det beror väl lite på om man är okej med att det ser trångt ut eller inte. Personligen blir jag galen på band som inte sitter perfekt. Omegas egna nato är ett bra exempel. Dom specar storleken till 19-20mm. Natot som följer med .005 är alltså lite för litet för klockan. Skämskudde.

Det kommer inte vara några problem att sätta ett 20mm nato på en FOIS, men det kanske inte blir så snyggt. Watchgecko, Esprit och Cheapestnatostraps har iaf en del 19mm. "Zuludiver 141" är jävligt mjukt och tunnt och finns i 19mm, tyvärr bara svart, med polerade eller blästrade detaljer. Hålen strechar en hel del dock, så räkna med att byta ut det efter nått år.

Det beror väl lite på om man är okej med att det ser trångt ut eller inte. Personligen blir jag galen på band som inte sitter perfekt. Omegas egna nato är ett bra exempel. Dom specar storleken till 19-20mm. Natot som följer med .005 är alltså lite för litet för klockan. Skämskudde.

Det kommer inte vara några problem att sätta ett 20mm nato på en FOIS, men det kanske inte blir så snyggt. Watchgecko, Esprit och Cheapestnatostraps har iaf en del 19mm. "Zuludiver 141" är jävligt mjukt och tunnt och finns i 19mm, tyvärr bara svart, med polerade eller blästrade detaljer. Hålen strechar en hel del dock, så räkna med att byta ut det efter nått år.

Tack för svar. Då blir det till att specifikt jaga ett 19 mm.

Tillbaka
Topp