Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Där lärde jag mig mer också.Vad jag kan se så är det en pre-moon 145.022-69 (serienumret på verket ger det) med felaktiga visare, kronovisaren ska inte ha droppform och de ser ut att ha tritium som lysmassa. Tavlan är korrekt för referensen men bezel är en från 1995-2004. Vad gäller caseback så ser det ut som om sjömonstret är i princip helt bortpolerat.
Edit: visarna ser INTE ut att ha tritium som lysmassa
Och rätta mig om jag har fel, men ref 145.022-69 producerades ända fram till 1971 innan den fick heta 145.022-71, men kallas ÄNDÅ för pre-moon även om den är från '71 pga avsaknad av NASA-backlock?Vad jag kan se så är det en pre-moon 145.022-69 (serienumret på verket ger det) med felaktiga visare, kronovisaren ska inte ha droppform och de ser ut att ha tritium som lysmassa. Tavlan är korrekt för referensen men bezel är en från 1995-2004. Vad gäller caseback så ser det ut som om sjömonstret är i princip helt bortpolerat.
Edit: visarna ser INTE ut att ha tritium som lysmassa
En mycket intressant fråga. Jag trodde inte just den här referensen räknades som pre-moon.Och rätta mig om jag har fel, men ref 145.022-69 producerades ända fram till 1971 innan den fick heta 145.022-71, men kallas ÄNDÅ för pre-moon även om den är från '71 pga avsaknad av NASA-backlock?
Inte jag heller, men internet verkar vara överens om att referensen är "pre-moon" även efter månladningen då den saknar NASA-biten.En mycket intressant fråga. Jag trodde inte just den här referensen räknades som pre-moon.
Om en 145.022-69 saknar text refererande till månlandningen, dvs. enbart har sjömonstret, så är det en pre-moon och producerades mycket riktigt ända fram till 1971. Efter det så kom 145.022-69 "Straight Writing", dvs. texten på caseback som refererar till månlandningen är skriven med "rak text", som producerades 1971-1974. 145.022-71 producerades mellan 1971 och 1974 den också.Och rätta mig om jag har fel, men ref 145.022-69 producerades ända fram till 1971 innan den fick heta 145.022-71, men kallas ÄNDÅ för pre-moon även om den är från '71 pga avsaknad av NASA-backlock?
Sist tror jag jag var av med min i ca 4 veckor...Är det någon som vet hur lång tid The Swatch Group brukar ta på sig för garantiärenden? Jag börjar sakna min speedy
Trist. Min har bara varit borta i två veckor men jag skaffade en Grand Seiko som får pryda handleden under tiden Känns märkligt att inte dra upp klockan varje morgon.Sist tror jag jag var av med min i ca 4 veckor...
Har min på garanti nu med. Inne på vecka tre men då inkluderas en vecka där de inte testade det faktiska felet utan enbart testade gångreserven.
Lär la få vänta 3 veckor till innan jag får min.
Nä jag är inte bitter...
Ikväll fick jag hem mitt MN-strap från Erikas. Tycker det blev riktigt coolt med färgerna mm. Svenska flaggan fick också vara med som en liten färgklick! Genomtänkt för att passa min kära speedy
Tack, men får erkänna att jag mest tyckte bandet var snyggt och tänkte att det förhoppningsvis är rätt slitstarkt!MN bandet ser riktigt schysst ut! Gillar att du kör en så utpräglad dykarstrap på en Speedy - kudos för tänk outside the box. Ännu mer kudos om du visar hur det blev
/J
MN bandet ser riktigt schysst ut! Gillar att du kör en så utpräglad dykarstrap på en Speedy - kudos för tänk outside the box. Ännu mer kudos om du visar hur det blev
/J
Smaken är som baken men jag har kört med mn strap på min speedy väldigt bekvämt iallafall
Breddar tråden lite och bjuder på några bilder på min Speedmaster Broad Arrow
Tack så mycketRiktigt, riktigt fin!