Snygg matchning på lädretTrevlig tisdag KS!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg matchning på lädretTrevlig tisdag KS!
![]()
Du frestar mig! Faktum är att jag fr.o.m. idag gjort en beställning på en Speedy Pro!Saknat unboxing doften från Speedyn, plockade fram denna undangömda låda och vips fick jag kraftiga flashbacks
![]()
![]()
Grattis i förskott, det är en pärla utan dess like!Du frestar mig! Faktum är att jag fr.o.m. idag gjort en beställning på en Speedy Pro!
Hade tidigare en x-33 Skywalker på ingång men var svår och få tag på så jag övervägde till den mekaniska istället. Dyker upp i februari.
Har aldrig ägt en tidigare så spänningen är olidlig, ja även boxen lär blir rolig att sniffa på.
Tack! Kommer bli ett nöje att dra upp den samt titta på det mysiga plexit. Är en plexilover innerst inne.Grattis i förskott, det är en pärla utan dess like!
Den sitter som en dröm på dig!
Tack! Tycker att den sitter som en smäckDen sitter som en dröm på dig!
(Fan, vilken ångest jag fick nu)
Jag hälsar dig varmt välkommen i tråden. Och som jag sagt förut: ”jag är aldrig utan Speedy, jag är mellan Speedys de stunder jag inte har nån”
Grattis och välkommen in i värmen
Tackar så hjärtligt!Grattis och välkommen in i värmen![]()
Fint fynd! Detta är väl egentligen en fråga för @Hasse Varg., men vad jag kan se är det ett 861 i klockan så äldre än -68 är den inte. Ingen hippocampus placerar den någonstans innan -71. Den kanske kan klassas som pre-moon på grund av möjligheten till att vara tillverkad 1968 men det är inte rätt urtavla eller urverk för att till 100 % säga att det är så.Hej,
Jag fick en fråga av en släkting som hade hittat en klocka i något dödsbo.
Som jag förstår så är det en pre moon (jag kan ha fel), men jag kan inte mycket mer än så.
Kan ni säga något om klockan?
Allt gott!
![]()
![]()
![]()
Dot next to ninety säger väl efter 1970 också right? Och step dial före 1974 right? Kan ju såklart vara ett service-insert från fel period dock. Tycker lysmassan i visarna ser väldigt ny ut i förhållande till index?Fint fynd! Detta är väl egentligen en fråga för @Hasse Varg., men vad jag kan se är det ett 861 i klockan så äldre än -68 är den inte. Ingen hippocampus placerar den någonstans innan -71. Den kanske kan klassas som pre-moon på grund av möjligheten till att vara tillverkad 1968 men det är inte rätt urtavla eller urverk för att till 100 % säga att det är så.
Yes, bra spanat. Tänkte inte ens på visarna minut- och timvisaren.Dot next to ninety säger väl efter 1970 också right? Och step dial före 1974 right? Kan ju såklart vara ett service-insert från fel period dock. Tycker lysmassan i visarna ser väldigt ny ut i förhållande till index?
Det ser onekligen riktigt ut.
Omkring -69 är min gissning. Spåren i subdialsen kanske kan ge någon vägledning. Var på tapeten för ett tag sedan, men jag tror inte vi kom fram till när de försvann.
Fint fynd! Detta är väl egentligen en fråga för @Hasse Varg., men vad jag kan se är det ett 861 i klockan så äldre än -68 är den inte. Ingen hippocampus placerar den någonstans innan -71. Den kanske kan klassas som pre-moon på grund av möjligheten till att vara tillverkad 1968 men det är inte rätt urtavla eller urverk för att till 100 % säga att det är så.
Fantastiskt! Stort STORT tack för era svar! Om han skulle vara intresserad av att sälja den? Hur ser värdet ut på denna pjäs? Tyvärr inga tillbehör hittades...
Vad jag kan se så är det en pre-moon 145.022-69 (serienumret på verket ger det) med felaktiga visare, kronovisaren ska inte ha droppform och de ser ut att ha tritium som lysmassa. Tavlan är korrekt för referensen men bezel är en från 1995-2004. Vad gäller caseback så ser det ut som om sjömonstret är i princip helt bortpolerat.Fint fynd! Detta är väl egentligen en fråga för @Hasse Varg., men vad jag kan se är det ett 861 i klockan så äldre än -68 är den inte. Ingen hippocampus placerar den någonstans innan -71. Den kanske kan klassas som pre-moon på grund av möjligheten till att vara tillverkad 1968 men det är inte rätt urtavla eller urverk för att till 100 % säga att det är så.