Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen i klubben och grattis igen till klockan!
Tack, gemenskapen växer!Det var den bästa ordern sen jag beställde pizza tidigare idag! Snyggt jobbat @Nic
Man tackar! Phoenix från Monkey SwagJävlar va snyggt det var med det natot!
Underbart! Säger grattis ännu en gång och hälsar dig varmt välkommen in i Speedfreakgemenskapen!
Välkommen in i värmen
Fick upp ögonen för ref 3570.31 (Mitsukoshi) för en tid sedan och är igång och moddar en speedy med den tavlan. Originalet släpptes bara i 300 ex så det är svårt/dyrt att införskaffa en sådan. Det får räcka med en franken som ändå kommer bli en keeper.
Lyckats få tag visare i en rad olika kombinationer men har lite beslutsångest över kombinationerna.
Så vad tycker ni, A, B eller C?
Det finns ett alternativ D också och det är att köra allt silver utom de små där jag behåller de vita.
Tack för input, dessvärre inte min kopp med te då jag avskyr färgInget av de förslagen som du lade fram. Jag röstar på svärdvisare och en röd sekundvisare (kronografvisaren)
Tack för input, dessvärre inte min kopp med te då jag avskyr färg
Det får bli urmakare, inte bestämt vilken än.Alternativ A utan tvekan! Sätter du själv ihop den eller kan man lämna in sånna här mod-projekt till urmakare?
Fick upp ögonen för ref 3570.31 (Mitsukoshi) för en tid sedan och är igång och moddar en speedy med den tavlan. Originalet släpptes bara i 300 ex så det är svårt/dyrt att införskaffa en sådan. Det får räcka med en franken som ändå kommer bli en keeper.
Lyckats få tag visare i en rad olika kombinationer men har lite beslutsångest över kombinationerna.
Så vad tycker ni, A, B eller C?
Det finns ett alternativ D också och det är att köra allt silver utom de små där jag behåller de vita.
Snyggt men tycker att man får svårare att läsa av tiden då. Minutvisaren och stora sekundvisaren ser hyfsat lika ut om man kollar snabbt.Varför inte alternativ E, vita visare på subdials och svarta på de övriga?
Välkommen in i värmen!Hörde jag ett vintageupprop?!
Min speedydebut och första bidrag i tråden! Det är varmt ute och jag är varm i själen.. Mark ii 1974..