• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fick order av @Nic att komma och hälsa på!
QXN47CZ.jpg

En hårig arm och en astronaut:pompus:

Det var den bästa ordern sen jag beställde pizza tidigare idag! Snyggt jobbat @Nic
 
Tyvärr är jag inte lika duktig på att direkt hälsa alla nyblivna Speedyägare välkomna som många andra medlemmar i denna tråd. :oops:

Ni ÄR alla mycket välkomna! Hoppas att ni har upptäckt den där speciella dragningen till klockan som många av oss andra upplever, även om Speedyn kan representera olika saker för varje individ som väljer att bära den. Detta skall ni lägga på minnet, Speedyn kan/skall bäras med stolthet oavsett vad andra har för uppfattning. :)
 
Fick upp ögonen för ref 3570.31 (Mitsukoshi) för en tid sedan och är igång och moddar en speedy med den tavlan. Originalet släpptes bara i 300 ex så det är svårt/dyrt att införskaffa en sådan. Det får räcka med en franken som ändå kommer bli en keeper.

Lyckats få tag visare i en rad olika kombinationer men har lite beslutsångest över kombinationerna.

Så vad tycker ni, A, B eller C?

w8U2WvW.jpg


Det finns ett alternativ D också och det är att köra allt silver utom de små där jag behåller de vita.
 
Fick upp ögonen för ref 3570.31 (Mitsukoshi) för en tid sedan och är igång och moddar en speedy med den tavlan. Originalet släpptes bara i 300 ex så det är svårt/dyrt att införskaffa en sådan. Det får räcka med en franken som ändå kommer bli en keeper.

Lyckats få tag visare i en rad olika kombinationer men har lite beslutsångest över kombinationerna.

Så vad tycker ni, A, B eller C?

w8U2WvW.jpg


Det finns ett alternativ D också och det är att köra allt silver utom de små där jag behåller de vita.

Inget av de förslagen som du lade fram. Jag röstar på svärdvisare och en röd sekundvisare (kronografvisaren)
 
Jag håller med ovanstående tankegångar att alternativ A är det bästa.
Jag tror även det skulle kunna bli ballt med svart sekundvisare istället för den vita i den kombon. :)
 
Fick upp ögonen för ref 3570.31 (Mitsukoshi) för en tid sedan och är igång och moddar en speedy med den tavlan. Originalet släpptes bara i 300 ex så det är svårt/dyrt att införskaffa en sådan. Det får räcka med en franken som ändå kommer bli en keeper.

Lyckats få tag visare i en rad olika kombinationer men har lite beslutsångest över kombinationerna.

Så vad tycker ni, A, B eller C?

w8U2WvW.jpg


Det finns ett alternativ D också och det är att köra allt silver utom de små där jag behåller de vita.

Varför inte alternativ E, vita visare på subdials och svarta på de övriga? :)
 
Tillbaka
Topp