Vilket flatlink är bättre? Forstner eller Uncle Seiko?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Vad är det för årsmodell?Hej tråden. Nu är jag med på banan igen
![]()
1996. Gör sig bra med en 1171-länk tycker jagSnyggt! Vad är det för årsmodell?
Helt klart. Mycket snyggt, både klocka och länk1996. Gör sig bra med en 1171-länk tycker jag![]()
Det gör den! Trevligt med lite patina på tavlan.1996. Gör sig bra med en 1171-länk tycker jag![]()
Smuttttt sköna Index!! Welcome backHej tråden. Nu är jag med på banan igen
![]()
Nej, de är gamla men inte riktigt lika gula som index. Ska försöka knäppa en bra bild imorgonDet gör den! Trevligt med lite patina på tavlan.
Är det originalvisarna? Ser ut som att de är nyare med Luminova men det kanske jag som inbillar mig?
Tyckte ändlänkarna var lite svåra att få dit. Men det blev cool till slut. Sorry för köksfläktbelysning och vertikalt filmandeFår man fråga vad som spökar ?
Såg bra ut! Ska nog också beställa en sån där rackare.Tyckte ändlänkarna var lite svåra att få dit. Men det blev cool till slut. Sorry för köksfläktbelysning och vertikalt filmande
Ser bra och bekvämt ut. Beställde du från US eller UK?Tyckte ändlänkarna var lite svåra att få dit. Men det blev cool till slut. Sorry för köksfläktbelysning och vertikalt filmande
Var het på gröten så blev USSer bra och bekvämt ut. Beställde du från US eller UK?
Gick snabbt ändå? Riktigt snyggt med helborstad också. Kan nog bli en sån.Var het på gröten så blev US
Ja körde DHL express. Var tveksam på helborstat eller ej men man får lagom med blänk på borstat. Jag har aldrig gillat polerade centerbitar på nya länkar. På äldre är det fint men då har de ju mattats av med tidenGick snabbt ändå? Riktigt snyggt med helborstad också. Kan nog bli en sån.
Ja exakt så jag resonerat också. Håller med. Kul att borstade ser trevlig ut irl. Hur är de s.k. flexlänkarna vid spännet?Ja körde DHL express. Var tveksam på helborstat eller ej men man får lagom med blänk på borstat. Jag har aldrig gillat polerade centerbitar på nya länkar. På äldre är det fint men då har de ju mattats av med tiden
Tänkte inte på flexlänkarna förrän du nämnde det. Men visst är det lite stretchJa exakt så jag resonerat också. Håller med. Kul att borstade ser trevlig ut irl. Hur är de s.k. flexlänkarna vid spännet?
De kommer ut rätt regelbundet här på KS så håll utkik. Chrono24 är ingen bra plisreferens eftersom det är mest handlare där som ofta har klockor som ligger osålda länge p.g.a. fantasipriser. Du bör hitta en fin 145.022 för ca 35-40kkrKanske fel tråd detta men jag testar.
Är lite sugen på en Omega speedmaster ref. 145.022 sent 70 tal tidigt 80 tal. Kravet är box och papper samt bra skick. Har kikat på chrono 24 och noterat en rätt stor prisskillnad. Tacksam för tipps och råd när det gäller den modellen även om någon vet vart det finns en sådan till salu![]()