• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

16007741723663370876250907626533.jpg

Fråga till er med automatiska speedys: Låter rotorn på något särskilt sätt? Med största sannolikhet en helt omöjlig fråga att svara på, men upplever att min klocka kan nästintill "vibrera" av den inre rotorn vid rörelse i något högre tempo än vanligt och då låta en del med... Skulle det var något går det ju i vilket fall på garantin, men hade varit skönt att veta! Inte van vid klocka med "stängd" bakboett. :D

PS: Fan vad snygga era klockor är.

• Like
Reactions: C.C
Hmm, 4:an är för kvartalet och inte månaden inser jag nu... Men för den skull så kan det ju fortfarande vara originallänken, klockan är producerad 1968-04-30 men det står ingenting om när den levererades eller såldes. Den kan ju vara såld under 4:e kvartalet 1968 och då haft en länk som tillverkats mellan 1968-09-01 och 1968-12-31 :)
*Ahum* Du menar 1 Oktober - 31 December ;)

Tittar jag på två av mina så har jag följande:
- Speedmaster 105.012-66 tillverkning September 4, 67 med länk som säger 4/67
- Seamaster 300 CK2913-3 tillverkad Maj 19, 59 med länk som säger 2/59.

Ingen aning hur det där kan skilja mellan klocka och länk. Jag har även sett en 105.012-66 med CB case och ca 2000 i serienummer annorlunda med samma datum på extrakt :rolleyes:. Undra vad det verkligen är för datum som står på dem där...

*Ahum* Du menar 1 Oktober - 31 December ;)

Tittar jag på två av mina så har jag följande:
- Speedmaster 105.012-66 tillverkning September 4, 67 med länk som säger 4/67
- Seamaster 300 CK2913-3 tillverkad Maj 19, 59 med länk som säger 2/59.

Ingen aning hur det där kan skilja mellan klocka och länk. Jag har även sett en 105.012-66 med CB case och ca 2000 i serienummer annorlunda med samma datum på extrakt :rolleyes:. Undra vad det verkligen är för datum som står på dem där...
He, he, ja lite pinsamt med min definition av 4:e kvartalet :bag:

Tja, antar att Omega liksom Rolex plockade ihop klockorna med det som fanns på plats? Tror inte de bekymrade sig speciellt mycket om vad klocknördar 50-60 år senare skulle finna vara märkliga kombos av år på klockor och länkar :) Jag tycker att de årtal du anger för klocka respektive länk låter helt rimliga, gäller båda två :)

ATTENTION HELA TRÅDEN! Ok, jag vet ju att en Seamaster absolut inte hör hemma i den här tråden men kan vi inte ge dispens åt @105.012 att posta en eller ett par bilder på sin Seamaster 300 CK2913-3? Jag skulle så gärna vilja se den :) Kanske på bild tillsammans med en Speedy vilket skulle göra posten Kosher :happyhappy:

ATTENTION HELA TRÅDEN! Ok, jag vet ju att en Seamaster absolut inte hör hemma i den här tråden men kan vi inte ge dispens åt @105.012 att posta en eller ett par bilder på sin Seamaster 300 CK2913-3? Jag skulle så gärna vilja se den :) Kanske på bild tillsammans med en Speedy vilket skulle göra posten Kosher :happyhappy:
Kan alltid posta den i en annan tråd. Hursom så har den inte fått tillbaka sin bezel som håller på att återskapas. ;)

EDIT: Här är den: https://klocksnack.se/threads/mysmögeldykartråden.15330/page-112#post-3536629 kommer posta mer när den väl är klar :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp