• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Nytt band från @rogart-63 Vad tycker ni? Perfekt tycker jag! Tack!
image.jpeg
image.jpeg
Kalas! Brutalt och hårt. Precis som det ska va!:D
 

Granada

Breitling
Efter många om och men så trillade min första riktiga klockan in. (Har sen tidigare en Certina DS Action Diver om det nu är något att komma med) Är efter ett par veckor fortfarande sjukt nöjd med mitt val och äntligen kan jag vara inne på denna tråd och känna mig lite mer delaktig ;)
Det är numera tisdag 7 dagar i veckan!
Snapchat-8397412378241892974.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Efter många om och men så trillade min första riktiga klockan in. (Har sen tidigare en Certina DS Action Diver om det nu är något att komma med) Är efter ett par veckor fortfarande sjukt nöjd med mitt val och äntligen kan jag vara inne på denna tråd och känna mig lite mer delaktig ;)
Det är numera tisdag 7 dagar i veckan!
Snapchat-8397412378241892974.jpg
Stort grattis till klockan och till klubben för inbördes beundran (det vill säga denna lilla tråd)! :)
 

Krillan

Omega
Tjena på er allesammans. Nu har jag grottat ned mig i bilder i den här tråden. Och i stort sätt fått för mig att jag måste ha en Speedmaster!

Är dock rätt grön i området. Själv så föredrar jag 39mm och datum. Vad jag förstått så är "reduced" inget att gå på. (Servicemässigt) rätta mig gärna om jag har fel :).

Men vilka referenser bör jag leta efter. Det är verkligen ett träsk. Begagnat är tanken runt 10-20k kanske. Gärna svart tavla med datum :).

Blir en present till mig själv efter vidarestudier som blir klara under nästa år.

Hade gött!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tjena på er allesammans. Nu har jag grottat ned mig i bilder i den här tråden. Och i stort sätt fått för mig att jag måste ha en Speedmaster!

Är dock rätt grön i området. Själv så föredrar jag 39mm och datum. Vad jag förstått så är "reduced" inget att gå på. (Servicemässigt) rätta mig gärna om jag har fel :).

Men vilka referenser bör jag leta efter. Det är verkligen ett träsk. Begagnat är tanken runt 10-20k kanske. Gärna svart tavla med datum :).

Blir en present till mig själv efter vidarestudier som blir klara under nästa år.

Hade gött!
Klart du ska ha en speedy!

Du har ju lite tid att läsa på om det ska bli en present nästa år. Vilket är bra! Vad jag märkt är att man ändrar smak ganska mycket ju mer man läser och ännu mer ju fler modeller du testar i verkligheten.

Här är en bra grund att läsa på: http://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-buyers-guide-part-1/
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tjena på er allesammans. Nu har jag grottat ned mig i bilder i den här tråden. Och i stort sätt fått för mig att jag måste ha en Speedmaster!

Är dock rätt grön i området. Själv så föredrar jag 39mm och datum. Vad jag förstått så är "reduced" inget att gå på. (Servicemässigt) rätta mig gärna om jag har fel :).

Men vilka referenser bör jag leta efter. Det är verkligen ett träsk. Begagnat är tanken runt 10-20k kanske. Gärna svart tavla med datum :).

Blir en present till mig själv efter vidarestudier som blir klara under nästa år.

Hade gött!

Jag har en 39mm tripple cal. Den är som reduced, fast lite mer lull lull. Var inne hos Huke i Malmö och frågade hur mycket en service ligger på. 7.5k. Tycker det är helt ok.

20160516_214232.jpg
 

Krillan

Omega
Guld värt! Här går det undan! Skall leta upp lite Ads runt Malmö samt Götet. För att prova runt lite!

7.5k var faktiskt inte så farligt som jag väntat. Men helt klart något att ha i åtanke vid senare inköp! (Förbannat snygg klocka på lädret förövrigt) ;)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Guld värt grabbar. Här går det undan! Skall leta upp lite Ads runt Malmö samt Götet. För att prova runt lite!

7.5k var faktiskt inte så farligt som jag väntat. Men helt klart något att ha i åtanke vid senare inköp! ;)

De brukar liggar runt 15-19 på chrono. Men ja. Om du har möjlighet att be en AD titta på den innan du köper så slipper du förhoppningsvis servicen de första åren med den. Alternativt köpa en nyservad ;)

Men 39mm tycker jag är helt perfekt. Den riktiga speedyn känns på tok för stor på min handled som är 17cm ca. Dessutom klarar jag mig inte utan datum heller!
 
Topp