• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Guld värt! Här går det undan! Skall leta upp lite Ads runt Malmö samt Götet. För att prova runt lite!

7.5k var faktiskt inte så farligt som jag väntat. Men helt klart något att ha i åtanke vid senare inköp! ;)

Men du får passa dig. Först kommer du drabbas av bandbytarsyndromet och beställa hem ofantligt många band. Vi pratar nato, zulu, läder, canvas, mesh etcetera. Allt passar på speedy men gräset är alltid liiiite grönare om man inte testat det innan. Efter det kommer du börja se dig om efter en till speedy, troligen en pro moonwatch för att slutligen hamna i vintageträsket där det aldrig går att bli helt nöjd. Men det är ganska kul också :)
 

Knypplarn

Cartier
Tjena på er allesammans. Nu har jag grottat ned mig i bilder i den här tråden. Och i stort sätt fått för mig att jag måste ha en Speedmaster!

Är dock rätt grön i området. Själv så föredrar jag 39mm och datum. Vad jag förstått så är "reduced" inget att gå på. (Servicemässigt) rätta mig gärna om jag har fel :).

Men vilka referenser bör jag leta efter. Det är verkligen ett träsk. Begagnat är tanken runt 10-20k kanske. Gärna svart tavla med datum :).

Blir en present till mig själv efter vidarestudier som blir klara under nästa år.

Hade gött!
Vill du ha en klocka som är 39mm och har datum tror jag inte att det är en Speedmaster du vill ha. Visst finns det modeller som uppfyller dina önskemål, men börja med en klassisk månklocka. Känslan i Speedy Pro är oslagbar och jag lovar att du inte kommer ångra dig.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Äntligen tisdag, Speedfreaks!
image.jpeg
 

Patrik72

Cartier
Mycket dagsform på min! Ibland kan den vara lite trög, men oftast helt okej. Framförallt så är det svårt för mig om fingrarna är lite fuktiga. Med torra fingrar är det inga problem.

Jag upplever samma sak. Men jag tror att det är pga att urverket inte är automatiskt, man känner helt enkelt av hur fjädern blir "styvare" ju mer man vrider upp.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Efter många om och men så trillade min första riktiga klockan in. (Har sen tidigare en Certina DS Action Diver om det nu är något att komma med) Är efter ett par veckor fortfarande sjukt nöjd med mitt val och äntligen kan jag vara inne på denna tråd och känna mig lite mer delaktig ;)
Det är numera tisdag 7 dagar i veckan!
Snapchat-8397412378241892974.jpg
Sen på bollen men välkommen in i värmen:)
 
Topp