• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

RollEks

Breitling
Kanske en dum fråga? Förstår att det är ganska kreddit att ha en äldre, men är jag helt galet ute som funderar på ett nyköp?

Så länge du köper den klassiska modellen (plexi, manuell, osv) så kommer den alltid ha ett bra andrahandsvärde. Och nypriserna lär ju inte minska framöver, om några år har vi ju femtioårsjubileum av Apollo 11 vilket säkert kommer bidra till ännu mera intresse(och en diskret prisökning från Omega..).
Till skillnad mot Rolex Submariner så tycker jag inte det är tillräckligt stor skillnad mellan en 70/80-talare och en modern Speedy för att kunna inbringa någon speciell "kredd". Det är ju i princip samma klocka fast med en massa fler år på nacken. Om man gillar dom patinerade senapsgula visarna är ju mest en estetiskt fråga, personligen föredrar jag dom modernare brutalt stilrena svart/vita.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Riktigt grym. :)
IMG_20151205_153834.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Precis det jag är rädd för... nu ger man ju under 30 istället för 38500 med robs juldeal....
Vet inte om jag orkar med en manuell, ni som har en. hur jobbigt är det?
Under 30 så är det en helt ok deal för en ny Speedmaster. Dessa "udda" modeller är dock inte alldeles enkla att skeppa när man nu vill det. 23-25k lär du väl kunna få för den i alla fall när det är dags att sälja.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Så länge du köper den klassiska modellen (plexi, manuell, osv) så kommer den alltid ha ett bra andrahandsvärde. Och nypriserna lär ju inte minska framöver, om några år har vi ju femtioårsjubileum av Apollo 11 vilket säkert kommer bidra till ännu mera intresse(och en diskret prisökning från Omega..).
Till skillnad mot Rolex Submariner så tycker jag inte det är tillräckligt stor skillnad mellan en 70/80-talare och en modern Speedy för att kunna inbringa någon speciell "kredd". Det är ju i princip samma klocka fast med en massa fler år på nacken. Om man gillar dom patinerade senapsgula visarna är ju mest en estetiskt fråga, personligen föredrar jag dom modernare brutalt stilrena svart/vita.
Hej RollEks!
Jag tänkte spinna vidare på föregående fråga. Jag har bestämt mig för att nästa köp blir en speedmaster. Jag vill köpa den över disk i Sverige och det skall vara manuellt urverk och plexi. En klassisk moonwatch men med senaste tillverkningsteknik helt enkelt. Omega med sina ändlösa ref.nr är helt nytt för mig, lägg därtill att jag egentligen inte gillar chronografer (vad menas med förnekelse?) så är förvirringen total. Min fråga lyder helt enkelt: vilket ref.nr ska jag fråga efter när det blir dags för köp?
Mvh
JohnZ
 

popeofdenim

Cartier
Hej RollEks!
Jag tänkte spinna vidare på föregående fråga. Jag har bestämt mig för att nästa köp blir en speedmaster. Jag vill köpa den över disk i Sverige och det skall vara manuellt urverk och plexi. En klassisk moonwatch men med senaste tillverkningsteknik helt enkelt. Omega med sina ändlösa ref.nr är helt nytt för mig, lägg därtill att jag egentligen inte gillar chronografer (vad menas med förnekelse?) så är förvirringen total. Min fråga lyder helt enkelt: vilket ref.nr ska jag fråga efter när det blir dags för köp?
Mvh
JohnZ
311.30.42.30.01.005
 

marer

Cartier
Precis det jag är rädd för... nu ger man ju under 30 istället för 38500 med robs juldeal....
Vet inte om jag orkar med en manuell, ni som har en. hur jobbigt är det?
Det är ju en väldigt trevlig morgonrutin att dra upp sin klocka kan jag tycka. Har förvisso bara haft min speedy några månader men står fortfarande och beundrar den under tiden den ska dras upp innan den åker på armen.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har någon koll på skillnaden mellan 3572 och 3592, båda verkar ha safirbaksida men vad skiljer i övrigt?
 
Topp