• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lite vintrigt idag:
20170103_145918_resized.jpg

IMG_0907.JPG

Min ungtupp träffade på en gamling idag. Tydligen köpt i Hongkong på 90-talet. Hade tydligen varit med om både öken och vedklyvning. Men tappat både bezel och fått spräckt glas. Som bytts genom åren. Men härligt sladdrig länk! Vilken ref?

Det var ju en kanonplan! Du ville ju dessutom inte låta "min" rastafaritatuerare med dimmig blick göra det när du var uppe i Stockholm sist.

Så här gör vi, när jag är i Skåne på fredag så vi får helt enkelt åka över till Helsingör (coolare än Köpenhamn) och låta något gammalt sjölejon gå loss på dig med maskinen. Och sedan firar vi din nya tatuering med ett inköp av en Speedy. Det kommer att bli EPISKT! :D
Den tråden hade vart värd en hel del som pay-per-view!:)
Hade nog lätt finansierat hela kalaset:angel:

Jag har alltid haft dykare. Min nya Moonwatch är min första "mindre robusta" klocka i form av endast 50m.
Jag är van vid att alltid kunna duscha och även handtvätta mina klockor med tvål och vatten med lagom mycket gnugg runtom boetten och länken.

Pallar Speedyn detta eller riskerar jag att i längden tränga in vatten i klockan? Det är ju en sak att duscha (endast låta duschstrålarna träffa klockan) och att handtvätta klockan med tvål tänker jag.

Bjuder på en kvällsmysbild.
IMG_0645.JPG

Jag har alltid haft dykare. Min nya Moonwatch är min första "mindre robusta" klocka i form av endast 50m.
Jag är van vid att alltid kunna duscha och även handtvätta mina klockor med tvål och vatten med lagom mycket gnugg runtom boetten och länken.

Pallar Speedyn detta eller riskerar jag att i längden tränga in vatten i klockan? Det är ju en sak att duscha (endast låta duschstrålarna träffa klockan) och att handtvätta klockan med tvål tänker jag.

Bjuder på en kvällsmysbild.
IMG_0645.JPG
Den ska ju klara dusch om den är nyservad eller ny, men jag skulle inte riskera det ändå. Definitivt inte med tvål och vatten och gnugga. Jag rengör med microfiber och om det behövs fuktar jag den eller en tops när jag rengör. Kanske är jag som är väldigt feg iofs :oops:

IMG_0907.JPG

Min ungtupp träffade på en gamling idag. Tydligen köpt i Hongkong på 90-talet. Hade tydligen varit med om både öken och vedklyvning. Men tappat både bezel och fått spräckt glas. Som bytts genom åren. Men härligt sladdrig länk! Vilken ref?
Det är en ST 345.0022 (stålarmband) eller en ST 145.0022 (både stål- och läderarmband fick samma ref from 1998), finns även en "PIC code" för den som är 3570.50. Den är enligt uppgift köpt på 90-talet och Speedys med luminova som lysmassa började tillverkas 1997.

Tillbaka
Topp