Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, grönt mocka! Kul att du gillar det, köpt på ebay för ett par hundringar =)Är armbandet grönt? Läckert isf. Gärna en bild till!
Är inte pengarna som är ett problem utan att få tid hos en tillräckligt bra tatuerare.Jag kan styra upp en insamling.![]()
Hjälpte inte mig..Tar en fika ståendes på 10min. Kronografen hjälper mig slippa trista böter.
![]()
Naj naj, men det är en princip sak. Skulle va kul om vi här i tråden skulle kunna sponsra till en sån fin gest.Är inte pengarna som är ett problem utan att få tid hos en tillräckligt bra tatuerare.![]()
Det uppskattas!Naj naj, men det är en princip sak. Skulle va kul om vi här i tråden skulle kunna sponsra till en sån fin gest.![]()
Den tråden hade vart värd en hel del som pay-per-view!Det var ju en kanonplan! Du ville ju dessutom inte låta "min" rastafaritatuerare med dimmig blick göra det när du var uppe i Stockholm sist.
Så här gör vi, när jag är i Skåne på fredag så vi får helt enkelt åka över till Helsingör (coolare än Köpenhamn) och låta något gammalt sjölejon gå loss på dig med maskinen. Och sedan firar vi din nya tatuering med ett inköp av en Speedy. Det kommer att bli EPISKT!![]()
Fi for faen! Det var ju surt!Hjälpte inte mig..
![]()
Den ska ju klara dusch om den är nyservad eller ny, men jag skulle inte riskera det ändå. Definitivt inte med tvål och vatten och gnugga. Jag rengör med microfiber och om det behövs fuktar jag den eller en tops när jag rengör. Kanske är jag som är väldigt feg iofsJag har alltid haft dykare. Min nya Moonwatch är min första "mindre robusta" klocka i form av endast 50m.
Jag är van vid att alltid kunna duscha och även handtvätta mina klockor med tvål och vatten med lagom mycket gnugg runtom boetten och länken.
Pallar Speedyn detta eller riskerar jag att i längden tränga in vatten i klockan? Det är ju en sak att duscha (endast låta duschstrålarna träffa klockan) och att handtvätta klockan med tvål tänker jag.
Bjuder på en kvällsmysbild.
![]()
Snyggmatchningen med blått, blått och beiga byxor till Speedy.Fan... Glömde att posta här imorse...
![]()
Mycket bra val! Välkommen in i värmen.Tisdag. Bra dag att köpa sig en ny klocka. Inte vilken som helst heller utan en speedy! Känns fantastiskt bra!
![]()
Välkommen in i värmen!Tisdag. Bra dag att köpa sig en ny klocka. Inte vilken som helst heller utan en speedy! Känns fantastiskt bra!
![]()
Vart kommer armbandet ifrån? Satt som en smäck! Som det mesta på speedy förvisso...Speedytisdag!
Nu var det dags att lämna snön och fjällen, imorn ska de jobbas.
Trevlig kväll på er!
![]()
Tackar! Känns mysigt att komma in i den varmaste delen av KS..Välkommen in i värmen!
Det är en ST 345.0022 (stålarmband) eller en ST 145.0022 (både stål- och läderarmband fick samma ref from 1998), finns även en "PIC code" för den som är 3570.50. Den är enligt uppgift köpt på 90-talet och Speedys med luminova som lysmassa började tillverkas 1997.![]()
Min ungtupp träffade på en gamling idag. Tydligen köpt i Hongkong på 90-talet. Hade tydligen varit med om både öken och vedklyvning. Men tappat både bezel och fått spräckt glas. Som bytts genom åren. Men härligt sladdrig länk! Vilken ref?
Från cheepestnatostraps.com, riktigt nöjd med tanke på vad den kostar. Det flesta blir som du säger riktigt bra på Speedyn, min favvo är alligatorVart kommer armbandet ifrån? Satt som en smäck! Som det mesta på speedy förvisso...![]()
Tisdag. Bra dag att köpa sig en ny klocka. Inte vilken som helst heller utan en speedy! Känns fantastiskt bra!
![]()
Grattis till er bådaHar spanat i denna tråd i ett halvår. Till slut kunde jag inte låta bli, det blev en speedy veckan innan jul![]()
Min första riktiga klocka.
Tack @ROB-1832 för ett trevligt besök i butiken.
Inget dåligt första inlägg på forumet precis, man får gratulera!Har spanat i denna tråd i ett halvår. Till slut kunde jag inte låta bli, det blev en speedy veckan innan jul![]()
Grattis till en fantastisk klocka, den här tråden var orsaken till att jag högg en Speedy jag med. Kom nog inte ens halvvägs innan jag själv var tvungen att slå tillHar spanat i denna tråd i ett halvår. Till slut kunde jag inte låta bli, det blev en speedy veckan innan jul![]()
Mycket stilfull entré! Välkommen in i värmen!Har spanat i denna tråd i ett halvår. Till slut kunde jag inte låta bli, det blev en speedy veckan innan jul![]()