• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas alla har en grym ST! :)
74854940-81E5-4DFD-8DFF-18D4A3D886D4.jpeg
 

Oktogon

Panerai
Ändå coolt att Speedy Pro fortfarande används av astronauter i modern tid. Ännu roligare när man ser det på bild och kollar ner på sin egen speedy och ler brett. Här nedan en bild på astronaut Scott Kelly när han kliver ur Soyuz recovery vehicle efter 342 dagar i rymden.

Sorry om det lagts upp tidigare, artikel från 2016: https://www.hodinkee.com/articles/t...holder-of-new-us-spaceflight-endurance-record

AP_729384513547.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ändå coolt att Speedy Pro fortfarande används av astronauter i modern tid. Ännu roligare när man ser det på bild och kollar ner på sin egen speedy och ler brett. Här nedan en bild på astronaut Scott Kelly när han kliver ur Soyuz recovery vehicle efter 342 dagar i rymden.

Sorry om det lagts upp tidigare, artikel från 2016: https://www.hodinkee.com/articles/t...holder-of-new-us-spaceflight-endurance-record

AP_729384513547.jpg
Det är det som så ballt med den här klockan att den fortfarande används av astronauter och hela historien om den! Att den fortfarande är sig lik originalet samt passar nästan till alla tillfällen! Som sagts tidigare så ler man när man tittar på den och man känner sig lite speciell när man bär den. Finns det egentligen någon grymmare klocka? Jag tror inte det!
Har tänkt tanken flera gånger att man kanske borde sälja den för att få loss kapital för att prova något annat. Men det går bara inte, det går inte att ersätta den utan bara komplettera den. Saknaden hade troligen kommit ganska fort och ångesten hade blivit ohanterbar. Vart vill jag komma med detta då? Vet inte...ville nog bara vädra mina tankar såhär på en speedytuesday ;). Helt klart en av de bästa och trevligaste trådarna här på ks, trevlig ton och gemenskap genomsyrar hela tråden!
Ha en fortsatt trevlig ST kväll :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Det är det som så ballt med den här klockan att den fortfarande används av astronauter och hela historien om den! Att den fortfarande är sig lik originalet samt passar nästan till alla tillfällen! Som sagts tidigare så ler man när man tittar på den och man känner sig lite speciell när man bär den. Finns det egentligen någon grymmare klocka? Jag tror inte det!
Har tänkt tanken flera gånger att man kanske borde sälja den för att få loss kapital för att prova något annat. Men det går bara inte, det går inte att ersätta den utan bara komplettera den. Saknaden hade troligen kommit ganska fort och ångesten hade blivit ohanterbar. Vart vill jag komma med detta då? Vet inte...ville nog bara vädra mina tankar såhär på en speedytuesday ;). Helt klart en av de bästa och trevligaste trådarna här på ks, trevlig ton och gemenskap genomsyrar hela tråden!
Ha en fortsatt trevlig ST kväll :)
Behåll den du. Själv har den kommit och gått sju gånger i min samling.
Funderar på om man kanske skulle ta och köpa en speedy?:banghead::D
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Behåll den du. Själv har den kommit och gått sju gånger i min samling.
Funderar på om man kanske skulle ta och köpa en speedy?:banghead::D
Ja det är ingen risk att den får lämna här:). Kommit och gått sju gånger!?!? o_O Det låter helt klart som att den har en självklar plats i din samling så det är nog bara att köpa en igen :p.
 

Jonthan

Omega
2-Faktor
Trevlig ST alla! Fräck som man är så länkar jag min köpesannons här, i förhoppningen att jag också ska få vara med och lägga upp bilder här snart!:p
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-005.99256/

Gött, längtar också tills man får posta sin första bild här, beställde faktiskt en 005:a från mywatch.nu den 4 augusti (hade en rabattkod dit, så fick den för väldigt bra pris)
Men har fortfarande inte fått den, dom säger att jag förhoppningsvis ska få den denna vecka men hoppet börjar försvinna inför detta :(
 
Gött, längtar också tills man får posta sin första bild här, beställde faktiskt en 005:a från mywatch.nu den 4 augusti (hade en rabattkod dit, så fick den för väldigt bra pris)
Men har fortfarande inte fått den, dom säger att jag förhoppningsvis ska få den denna vecka men hoppet börjar försvinna inför detta :(
Oj, hoppas den dyker upp snart då!:eek:
Själv tänker jag försöka få till en F2F affär, känns tryggast... Hoppas vi ses på någon Speedy-gtg framöver!
 

JVM

Breitling
2-Faktor
Till er som polerat era plexiglas extremt mycket. Finns det en risk att man polerar ner omega loggan i glaset? Svårt att se hur djup graveringen är.
C6F95E7A-60A1-4433-8B49-C36CDFEE7912.jpeg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Till er som polerat era plexiglas extremt mycket. Finns det en risk att man polerar ner omega loggan i glaset? Svårt att se hur djup graveringen är.
C6F95E7A-60A1-4433-8B49-C36CDFEE7912.jpeg

Sitter inte loggan på insidan? Dvs ingen risk att polera bort den. Så har iaf jag fattat, men om jag har fel så får någon gärna rätta mig.
Stämmer bra att den sitter på insidan, Så när du polerar bort den är det definitivt dags att byta glas ;)
 
That line..... To Polish...... terrifying. Shivers up my spine. I am very much a "Let it build its own personality" so it can tell it's story, its life story as part of who you are..
 
Topp