• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hammer

Omega
6A1C29E0-346D-4053-8578-C9DC1D915D34.jpeg
Min första Speedy Tuesday. Känns bra.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nyss hemkommen från Buckans förhandsvisning (efter lite irrvägar runt Stureplan...), provade bl.a. den här som jag tyckte var en trevlig Speedy :)
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
En fråga till älskare av vintage Speedy. Jag har ju hört en del om att man ska akta sig för 321-verket, att det börjar bli svårt med reservdelar osv. Hur är det med den saken? Är ganska sugen på en stepped dial speedy av något slag, borde jag sikta på referenser med 861-verket istället eller går det att lösa service/reparation av även 321:eek:rna?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En fråga till älskare av vintage Speedy. Jag har ju hört en del om att man ska akta sig för 321-verket, att det börjar bli svårt med reservdelar osv. Hur är det med den saken? Är ganska sugen på en stepped dial speedy av något slag, borde jag sikta på referenser med 861-verket istället eller går det att lösa service/reparation av även 321:eek:rna?
Jag tror inte det är någon större risk med 321, nu har ju Omega börjat tillverka nya 321 så förhoppningsvis så kommer det att finnas nya reservdelar att få tag på. Min urmakare säger att han har gott om reservdelar så jag känner mig lugn i alla fall :) Har för säkerhets skull köpt på mig ett 321 verk för att vara riktigt säker :D Klart du ska ha en pre-moon 321, tycker själv att det är själva Speedy själen, pm:a mig gärna om du är intresserad av en!​
 

Rune AB

Omega
469DB8A9-46AF-4F8A-A854-50BEFCB8776E.jpeg
Speed freak’s
Jeg har lenge ønsket meg en Moon Watch med tritium, og nå tenker jeg tiden er inne. Noen tips til en Rolex fanboy som skal kjøpe sin første Speedmaster?
Legger ved bilde av en speedy jeg har fått tilbud om. Fra 1985, watch only med 1479-lenke. Beklager dårlig bilde.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Jag tror inte det är någon större risk med 321, nu har ju Omega börjat tillverka nya 321 så förhoppningsvis så kommer det att finnas nya reservdelar att få tag på. Min urmakare säger att han har gott om reservdelar så jag känner mig lugn i alla fall :) Har för säkerhets skull köpt på mig ett 321 verk för att vara riktigt säker :D Klart du ska ha en pre-moon 321, tycker själv att det är själva Speedy själen, pm:a mig gärna om du är intresserad av en!​
Tackar för svaret och erbjudandet! Inte riktigt bestämt mig för hur jag vill göra ännu...
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Känns som att speedy är en klocka man aldrig blir klar med. Velat testa massa olika och har flippat speedy 3 ggr till förmån för detta nöje. Nu börjar jag få lite abstinens. Tycker att man sett speedy pro ute på KS dagligen men det verkar ju helt torrt nu! Om någon får nys om en klassisk månklocka gammal som ny i ~30k-klassen så PM!
 
Topp