Passade på att kika på fina bilar när man ändå var i krokarna. Råkade ju ha en hyfsat passande klocka på handleden idag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lurt och lurt. Den är rätt härjad, saknar länk och box osv. Fel bezel, och har förmodligen luminova-visare på tritium-tavla om man sak tro service-kvittot. Kvittot nämner även fuktskador på tavlan och släpp av lysmassa. Hade ju varit lättare att se om det fanns bättre bilder.https://www.tradera.com/item/1000984/651923973/omega-speedmaster-145-022-68st
Ni som kan vintage-speedy. Är det nåt lurt med denna?
+1Jag hade nog hellre gått för en modern än ett tveksamt ihopplock av service-delar.
Fattar och tack!Lurt och lurt. Den är rätt härjad, saknar länk och box osv. Fel bezel, och har förmodligen luminova-visare på tritium-tavla om man sak tro service-kvittot. Kvittot nämner även fuktskador på tavlan och släpp av lysmassa. Hade ju varit lättare att se om det fanns bättre bilder.
Så ja, massa saker som drar ner priset och är "fel", men inget som säljaren inte är "ärlig" med. Köper man vintage är undersökningsplikt A och O.
Frågar du mig är nog 40 ett ganska rimligt pris. Jag hade nog hellre gått för en modern än ett tveksamt ihopplock av service-delar.
Den är bra, i synnerhet länken, villhöver...Ha en snabb tisdag! Dagens bild får bli från i lördags när jag fick prova nya FOIS
![]()
GesslesPassade på att kika på fina bilar när man ändå var i krokarna. Råkade ju ha en hyfsat passande klocka på handleden idag!![]()
![]()
![]()
Redan julgran uppe?Sålde min hesalit för ett tag sedan men saknaden blev alldeles för stor. Nu blev det en safir som känns lite mer tålig. Nu är man komplett igen.
![]()
Haha visste att frågan skulle komma.Redan julgran uppe?
Kalla mig Grinchen men jag skulle snarare säga att det nästan alltid är för tidigt. Grattis till en fin klocka förrestenHaha visste att frågan skulle komma.
Stämmer bra det, vi ska åka bort ett tag och för att bespara oss massa jobb senare så slängde vi upp den igår.
Det är väll aldrig för tidigt eller![]()
Ska du bära klockan i en miljö där du drar emot saker regelbundet eller vet med dig att du tenderar att skrapa i glaset på klockan ofta?Va inne på Bergströms i Uppsala idag och testade Speedys. FOIS i all ära, men jag gillar länken bättre på Moonwatchen. När det kommer till safir eller hesalit är det nog så att jag gillar allt bättre på hesalit förutom att ”glaset” riskerar att repas(ganska lätt om man ska tro Bergströms). Då återstår bara att bestämma om man vill betala runt 60 för en begagnad eller betydligt mer för en ny![]()
Hej!Va inne på Bergströms i Uppsala idag och testade Speedys. FOIS i all ära, men jag gillar länken bättre på Moonwatchen. När det kommer till safir eller hesalit är det nog så att jag gillar allt bättre på hesalit förutom att ”glaset” riskerar att repas(ganska lätt om man ska tro Bergströms). Då återstår bara att bestämma om man vill betala runt 60 för en begagnad eller betydligt mer för en ny![]()
Den är såå bra.Tillbaka på Speedy igen. Sålt och köpt så många gånger om.
![]()