• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SKX013 har andra visare och en boett som Àr 38mm. SKX007/009 (mfl.) har en boett som Àr 42mm. Lug-lug Àr ungefÀr samma eftersom 013 har lÀngre bandhorn. :)

skx-size-500x289.jpg
Perfekt! DĂ„ blir det 013 :)
Men antar att den inte har lika mÄnga modd delar

PS bilden du bifogade visar mina farhÄgor och varför jag tvekat hittills. Men ju mer jag tittar pÄ skx desto mer kÀnner jag igen designen. Dvs det Àr den jag tittat pÄ hela tiden

Köpte nyligen en skx009 hĂ€r pĂ„ forumet med jubilee. Är det nĂ„gon som upplever att Ă€ndlĂ€nkarna glappar gentemot bandhornen? NĂ€stan som att Ă€ndlĂ€nkarna inte Ă€r 22mm. Glappar liksom i sidled som jag upplever det o_O

Kan vara att bandstiften ej Àr original, seikos fat bars Àr lite tjockare och gör sÄ det inte rasslar lika mycket

Perfekt! DĂ„ blir det 013 :)
Men antar att den inte har lika mÄnga modd delar

PS bilden du bifogade visar mina farhÄgor och varför jag tvekat hittills. Men ju mer jag tittar pÄ skx desto mer kÀnner jag igen designen. Dvs det Àr den jag tittat pÄ hela tiden
Det Àr ju inte samma utbud men visst finns det delar. Kolla Ebay sÄ hittar du ganska mycket. :)

FrÄga till panelen: Frugan har en Sarb035 som hon gillar. Den saktar sig dock 18s/dygn vilket hon inte gillar. Jag undrar om det gÄr att justera/lösa vid service eller om det bara Àr att gilla lÀget? Har googlat lite, men kommer inte fram till nÄgot vettigt.

FrÄga till panelen: Frugan har en Sarb035 som hon gillar. Den saktar sig dock 18s/dygn vilket hon inte gillar. Jag undrar om det gÄr att justera/lösa vid service eller om det bara Àr att gilla lÀget? Har googlat lite, men kommer inte fram till nÄgot vettigt.
Borde ju gÄ att rucka hos en urmakare. Har ni testat att lÄta den vila i olika positioner pÄ natten (krona upp, krona ner, glas upp etc.)? Det brukar kunna göra nÄgra sekunder hit eller dit.

Borde ju gÄ att rucka hos en urmakare. Har ni testat att lÄta den vila i olika positioner pÄ natten (krona upp, krona ner, glas upp etc.)? Det brukar kunna göra nÄgra sekunder hit eller dit.
Ska prova att lÄta den vila i olika positioner. Om det gÄr att rucka hos urmakare/Àr lönt att göra det Àr vad jag vill ta reda pÄ. Det Àr ju inte direkt en dyr klocka, sÄ det beror ju pÄ vad det kostar med...

Ska prova att lÄta den vila i olika positioner. Om det gÄr att rucka hos urmakare/Àr lönt att göra det Àr vad jag vill ta reda pÄ. Det Àr ju inte direkt en dyr klocka, sÄ det beror ju pÄ vad det kostar med...
Att fÄ den ruckad brukar kosta 2-300kr sÄ det Àr vÀrt att testa.

Tack för tipset ska gÄ och frÄga ett par handlare. Dessa servicepriser man ser hÀr pÄ forumet förvirrar mig dock. Har varit runt och frÄgat om andra saker hos flera urmakare, alltid minst 200-300 för att ens titta pÄ klockan.

Tack för tipset ska gÄ och frÄga ett par handlare. Dessa servicepriser man ser hÀr pÄ forumet förvirrar mig dock. Har varit runt och frÄgat om andra saker hos flera urmakare, alltid minst 200-300 för att ens titta pÄ klockan.
Det Àr mÄnga urmakare som tar betalt för att titta pÄ den men sen brukar de dra av den kostnaden om det Àr sÄ att de ska utföra nÄgot jobb pÄ den.

Ruckade min SARB017, som gick -20 spd, i den lokala KlockmÀster-butiken. De tog 250 kr.

Tillbaka
Topp