• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Molle , har du sett nÄgra nya bilder pÄ kommande sumon med 62mas-tavla?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Oj dÄ Molle , den var ju faktiskt riktigt cool! Gillade den inte pÄ de kassa bilderna jag sett tidigare. Dubbelgrattis!

Tyckte ocksÄ den sÄg bÀttre ut Àn pÄ de första bilderna man sÄg. Jag har dock inte bestÀllt nÄgon... Ànnu. Och SBDX012 sitter fast i tullen :-(

FÄr man kondolera, hÀnde mig med tullen pÄ Arlanda, efter ett par dagar damp in ett brev med burokratisk svammel om vÀrde över 10000 garanti för betalning av tull och moms bla bla, handlÀggningen i Sverige tog 3 gÄnger tiden frÄn Japan, surt detta var EMS, FedEx har fungerat bÀttre men dyrara, nog vÀrd det.

//Bosse

FÄr man kondolera, hÀnde mig med tullen pÄ Arlanda, efter ett par dagar damp in ett brev med burokratisk svammel om vÀrde över 10000 garanti för betalning av tull och moms bla bla, handlÀggningen i Sverige tog 3 gÄnger tiden frÄn Japan, surt detta var EMS, FedEx har fungerat bÀttre men dyrara, nog vÀrd det.

//Bosse
SlÀpptes inatt :) lÀr Äka pÄ momsen förstÄs. Jag har fÄtt brev förr frÄn posten nÀr vÀrdet mÄste styrkas. Det Àr surt.

Vill gilla nya Sumon men tycker den Àr hemsk rent ut sagt, passar inte alls med den 62mas tavlan. Blir för mkt VintagekÀnsla i den för Sumon. Men smaken Àr som baken vÀldigt olika som tur Àr :)

MM bredvid dÀremot, oh yes!

Lite nyfiken bara ;) ...hur bred Àr dem vid spÀnnet? Hur mycket smalnar den av?

Den mÀter 25 mm ett par mm under lugsen, dvs dÀr den breda biten "börjar". NerÄt spÀnnet Àr den 20 mm, alltsÄ precis som originalet. Den linjerar inte exakt med klockans lugs, men det Àr inte lÄngt ifrÄn. Hade det varit original sÄ hade man som klocknörd kanske tyckt Àhmen vafan... Men som det Àr nu Àr jag kanonnöjd.

Den mÀter 25 mm ett par mm under lugsen, dvs dÀr den breda biten "börjar". NerÄt spÀnnet Àr den 20 mm, alltsÄ precis som originalet. Den linjerar inte exakt med klockans lugs, men det Àr inte lÄngt ifrÄn. Hade det varit original sÄ hade man som klocknörd kanske tyckt Àhmen vafan... Men som det Àr nu Àr jag kanonnöjd.
Ok nice [emoji106] [emoji41] tack för svaret. Nu behöver jag bara slÄ till pÄ en Sumo ocksÄ....

Tillbaka
Topp