Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det ser inte sÀrskilt suspekt ut om du frÄgar mig men sÄ Àr jag inte heller nÄgon expert. Det ser likadant ut som pÄ andra klockor med samma verk sÄ det kanske bara Àr inaktuell information gÀllande antalet jewels?Tack! FrÄgan Àr om jag har gÄtt pÄ en nit. Görs de fake seiko?!
https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Seiko_4R35The 4R35A, which had 23 jewels, was revised shortly after introduction with one extra jewel, becoming the 4R35B.
Tack för input! KÀnns mÀrkligt detta...Görs och görs, fabrikstillverkade piratkopior Àr nog inte sÀrskilt vanliga men dÀremot Àr det rÀtt frekvent förekommande med s.k. Frankens, dvs. klockor som plockats ihop av delar frÄn olika klockor för att till slut bilda en helhet.
Jag kan inte kommentera just din klocka men ville bara flika in att det Àr relativt vanligt, sÀrskilt nÀr man handlar frÄn U-lÀnder.
Edit: Jag tittade pÄ bilderna och ser nu att det stÄr stÀmplat pÄ rotorn. Det ser inte sÀrskilt suspekt ut om du frÄgar mig men sÄ Àr jag inte heller nÄgon expert. Det ser likadant ut som pÄ andra klockor med samma verk sÄ det kanske bara Àr inaktuell information gÀllande antalet jewels?
Edit (igen!): Det verkar som att verket har uppdaterats till 24 jewels.
https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Seiko_4R35
Det kan vara frÄn en övergÄngsperiod eller att det Àr fel tryckt men du behöver nog inte vara orolig för att det Àr en piratkopia.
Vad Àr det som kÀnns mÀrkligt? Det verkar stÀmma och handlar som sagt förmodligen om en övergÄngsperiod eller liknande dÀr man börjat skriva 24 jewels men kanske missat att Àndra beteckningen (eller att 4R35A kanske hade 24 jewels ett tag innan den döptes om till 4R35B).Tack för input! KÀnns mÀrkligt detta...
Kan sÀkert vara sÄ! FÄr ta mig till en seiko handlare och frÄga om nÄgon kan ta en titt pÄ klockan för att bekrÀfta. Tack för hjÀlpen!Vad Àr det som kÀnns mÀrkligt? Det verkar stÀmma och handlar som sagt förmodligen om en övergÄngsperiod eller liknande dÀr man börjat skriva 24 jewels men kanske missat att Àndra beteckningen (eller att 4R35A kanske hade 24 jewels ett tag innan den döptes om till 4R35B).
Jag redigerade mitt inlÀgg och tog bort det första stycket för att undvika förvirring, jag postade det innan jag hade tittat pÄ bilderna och antog att det rörde sig om en s.k. Franken.
âProblemetâ med solverken Ă€r att det Ă€r massproducerade plastverk, de kanske hĂ„ller i 10 Ă„r men de gĂ„r ju inte att jĂ€mföra med springdrive som kommer kunna hĂ„llas vid liv för evigt. Kinetic Ă€r ju typ det sĂ€msta av alla vĂ€rldar.Jag hĂ„ller med. Tanken var vĂ€l att det skulle vara ett miljövĂ€nligare alternativ till batteribyte och det kĂ€nns spontant som att man hade kunnat Ă„stadkomma det genom att effektivisera vanlig batteridrift för att fĂ„ laddningen att rĂ€cka lĂ€ngre men det kanske inte var tekniskt möjligt pĂ„ den tiden eller ens idag för den delen samtidigt som solcellsladdning inte var tillrĂ€ckligt utvecklat. För det var vĂ€l aldrig tanken att batteriet/kondensatorerna skulle hĂ„lla för evigt?
Jag hÄller med om att solar Àr sÄ otroligt mycket bÀttre pÄ flera olika sÀtt men lider de inte av samma problematik? Jag har en soldriven Seiko som jag Àr supernöjd med och som hÄller laddningen ordentligt men jag har för mig att jag lÀste nÄgonstans att Àven dessa har en begrÀnsad livslÀngd pÄ sÀg tio Är bara för att dra en siffra ur röven. Ifall det stÀmmer existerar fortfarande en vÀldigt stor nackdel, en nackdel som Ätminstone jag aldrig har hört dryftas gÀllande solar.
Det finns rykten om att det finns fake av just den modellen.
Den dĂ€r har jag kikat pĂ„ ocksĂ„, vĂ€ldigt snygg!Fan, funderar pĂ„ nĂ€sta klocka och börjar bli riktigt sugen pĂ„ nya Astron som presenterades pĂ„ Basel. Borde ju bĂ€ras riktigt bra med sin boettform och storlek om 41,4mm? Vad tycker ni gĂ€nget? Listar âŹ2000.
Stulen bild nedan (SSH021). Mer info hÀr.
FrÄgade han pÄ WUS som tog upp infon och fick följande svar:
Har du bara kört den pÄ lÀnk? Vore kul att se den pÄ lite olika gummin.
Har kört gummi nÄgon gÄng, inte min grej dockHar du bara kört den pÄ lÀnk? Vore kul att se den pÄ lite olika gummin.
Vilka galna index. Vackert!LĂ€ngesen jag bar denna. Tavlan poppar fint i lite solljus
Tur, japaner Àr generellt ganska dÄliga pÄ att hantera det dÀr med att dricka vin annars.Provar att dricka vin med min Seiko. Den klarade det fin fint
Sant Som tur Àr jag hÀlften finne, hÀlften dansk och ganska storTur, japaner Àr generellt ganska dÄliga pÄ att hantera det dÀr med att dricka vin annars.
Haha, sÄ ska det nog gÄ bra!Sant Som tur Àr jag hÀlften finne, hÀlften dansk och ganska stor
Missade gruppköpet pÄ denna med en hÄrsmÄn efter att ha velat fram och tillbaka under dagen. NÀr jag bestÀmt mig för att köra sÄ var det sent, ha ha! Typiskt. Kanske dyker upp ett lÀge att skaffa den lÀngre fram. Den Àr riktigt fin!LÀngtar efter denna..