Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SBCM023?LÀnken behöver en översyn och tvÀtt, testade att trycka dit gummit som hör till Longines VHP
Vore det inte för det feta lÄset med Longineslogga skulle det kunna fÄ stanna.
Snyggt fotat! Keeper?
NÀr jag ÀndÄ Àr i rullning. - SNR025
Det finns inga keepers.Snyggt fotat! Keeper?
FÄr man frÄga varför du inte gillar diashield? För- och nackdelar?Det finns inga keepers.
Tyckte den var sÄdÀÀÀÀr efter nÄgra timmar, har alltid svÄrt för Diashield. Men nu börjar jag gilla den mer och mer, tavlan och Àven visarna Àr riktigt bra, fastnar med blicken pÄ detaljerna hela tiden.
Rent principiellt Àr jag emot det för att det inte gÄr att polera och för att jag tycker det drar ner finishen lite pÄ boetten. Men vÀrst av allt Àr klibbet, alltsÄ att det kÀnns som att lÀnken fastnar pÄ handleden. Jag inbillar mig att jag mÀrker en ganska stor skillnad mellan GS obehandlade titan och titan med Diashield.FÄr man frÄga varför du inte gillar diashield? För- och nackdelar?
(Jag har bara hört gott om diashield, sÄ skulle vara trevligt att fÄ veta nackdelarna med).
MÄste tyvÀrr rÀtta dig. SEIKO har aldrig anvÀnt tritium, det Àr Prometium pÄ gamla seikos.Yes tack.. Gillar att det Àr tritium tavla och visare..
Ok sÄ 6309 med" T " pÄ tavlan Àr tritium?AngÄende Tritium hittade jag det: "If it says T on the dial it will stand for Tritium, the 704 L stands for Lumibrite. The 8000T and 8009T dials on the 6105 are also I believe Tritium. The promethium 147 was used in the late 80s early 90s I believe, on dials like the 7002 and possibly the 6309 slim case version. These don't however have a P symbol like the 7T27 (RAF Gen 1) which I've thought as strange." (https://forum.tz-uk.com/showthread.php?404803-Restore-vs-keep-original-To-whom-it-may-concern/page3)
Om du har en Seiko 6309-704L T dÄ Àr det Lumibrite antar jagOk sÄ 6309 med" T " pÄ tavlan Àr tritium?
Fanns Lumibrite 1981? SÄhÀr ser tavlan ut...Om du har en Seiko 6309-704L T dÄ Àr det Lumibrite antar jag
Jag köpte sjĂ€lv en sĂ„n hĂ€r i UmeĂ„. Den hade legat och skrĂ€pat i butiken i cirka tvĂ„ Ă„r innan jag plockade upp den.Vill tipsa om att StjĂ€rnurmakarna i Enköping sitter pĂ„ en ny SRPB11, dvs den begrĂ€nsade blue lagoon-varianten av turtlen! Ăr sjĂ€lv inte spekulant men tĂ€nkte att nĂ„gon dĂ€r ute kanske Ă€r det
Jag hade köpt vilket som helst 18mm jag tyckte var fint och kört pÄ det. Typ Hirsch.Hej alla Seiko galningar.
Jag försöker hjÀlpa tjejen att fixa nytt band till hennes presage, men det verkar inte vara helt enkelt. Det Àr 17mm och deployant 14mm sÄ det var inte lÀtt att hitta nÄgot.
Ăr det nĂ„gon som sitter inne med nĂ„got hett tips?
Tack pÄ förhand // Oscar .
Ok, "mosa" dit de och skita i deployant?Jag hade köpt vilket som helst 18mm jag tyckte var fint och kört pÄ det. Typ Hirsch.
100% det! Men finns ju sÀkert med deployant om det önskas.Ok, "mosa" dit de och skita i deployant?
Ta en titt pÄ https://www.watch-band-center.com .Hej alla Seiko galningar.
Jag försöker hjÀlpa tjejen att fixa nytt band till hennes presage, men det verkar inte vara helt enkelt. Det Àr 17mm och deployant 14mm sÄ det var inte lÀtt att hitta nÄgot.
Ăr det nĂ„gon som sitter inne med nĂ„got hett tips?
Tack pÄ förhand // Oscar .
Sant, fÄr köpa nÄtt fint och se vad hon tycker om vanligt spÀnne. Tack för tips100% det! Men finns ju sÀkert med deployant om det önskas.
à fan, tack för de. Ska slÄ en titt. Vet du vart de kommer frÄn?Ta en titt pÄ https://www.watch-band-center.com .
De har ett hyfsat utbud udda storlekar i olika prisklasser.
à fan, tack för de. Ska slÄ en titt. Vet du vart de kommer frÄn?
AngÄende Tritium hittade jag det: "If it says T on the dial it will stand for Tritium, the 704 L stands for Lumibrite. The 8000T and 8009T dials on the 6105 are also I believe Tritium. The promethium 147 was used in the late 80s early 90s I believe, on dials like the 7002 and possibly the 6309 slim case version. These don't however have a P symbol like the 7T27 (RAF Gen 1) which I've thought as strange." (https://forum.tz-uk.com/showthread.php?404803-Restore-vs-keep-original-To-whom-it-may-concern/page3)
Ok sÄ 6309 med" T " pÄ tavlan Àr tritium?
Nej, ni har fel. SEIKO har aldrig anvÀnt tritium.Om du har en Seiko 6309-704L T dÄ Àr det Lumibrite antar jag
à fan, det mÄste ju testas helt klart! Stort tack för tipsenTyskland
Har handlat mkt dÀr - rekommenderas