Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Skulle vÀl vara storleken dÄ, samma urverk numera. Kör pÄ designen du gillarJag har tÀnkt att köpa en Seiko-dykare/dykare-ish. Valet stÄr (nog) mellan nya Seiko 5 Sports och Prospex Sea. Lutar liite Ät den senare, men Àr ganska osÀker. Finns det uppenbara skÀl att vÀlja den ena eller andra? Jag Àr en badpojke i motsats till dykare sÄ sjÀlva den delen Àr inte sÄ viktig.![]()
Ja ungefÀr vad jag lyckats komma fram till. Tycker bÄda Àr superfina. Prospexen lite lite snyggare, 5 Sport lite mindre (plus i min bok). SupersvÄrt.Skulle vÀl vara storleken dÄ, samma urverk numera. Kör pÄ designen du gillar![]()
Edit; Beror klart pÄ vilken prospex du menar![]()
Ja ungefÀr vad jag lyckats komma fram till. Tycker bÄda Àr superfina. Prospexen lite lite snyggare, 5 Sport lite mindre (plus i min bok). SupersvÄrt.
nÄn av dessa tÀnker jag:
https://www.seikowatches.com/global-en/products/prospex/srpb51k1
eller:
https://www.seikowatches.com/global-en/products/5sports/srpd55k3
Hej, Har en gammal vardags klocka frÄn tidigt 2000-tal som heter 7T32-7H80 som jag gillar men fick tillbaka den frÄn rep utan ÄtgÀrd eftersom det inte finns delar lÀngre tydligen. Jag gillar klockan och skulle vilja försöka fixa den eller Àr det helt kört ?
Fick ett mail idag frÄn Strapcode att den Àr pÄ G. LÀnken till MM300 lÀr inte passa pÄ lillebrorsan, det kan du lugnt utgÄ frÄn.Nej, jag hittar ju ingen som Àr just till den modellen.
TÀnkte bara om lÀnken till mm300 passar rakt av.
Har googlat, men tycker svaren Àr lite luddiga
SÄ tÀnkte om nÄn hÀr inne har testat, eller vet![]()
Nu har jag inte Àgt nÄgon samurai sjÀlv, men om jag förstÄtt det rÀtt sÄ tycker mÄnga att den Àr extremt vÀlbyggd och en riktigt prisvÀrd klocka.
Srpd55 Àr riktigt snygg tycker jag
Köp bÄda!![]()
Du kan kombinera demHaha nja. Jag har bestĂ€mt mig för att vĂ€nta till mĂ„nadsskiftet, för jag Ă€r helt rĂ„dvill. Ăndrar mig hela tiden. Just nu lutar det Ă„t sportfemman, men kl 10 kan det likavĂ€l ha skiftat till samurajen. BĂ€st att sitta ner i bĂ„ten.![]()
Köpt hÀr pÄ KS?
Fick ett mail idag frÄn Strapcode att den Àr pÄ G. LÀnken till MM300 lÀr inte passa pÄ lillebrorsan, det kan du lugnt utgÄ frÄn.
Du kan kombinera dem
Crystaltimes har en boett som ser ut som Samuraien dÀr delarna frÄn nya Sport5an och SKX passar
Bara för att göra det lite svÄrare för dig tÀnkte jag![]()
Nytt i lÄdan! Bell-Matic frÄn 1970!
![]()
Japp! Helt ny i lÄdanUnderbara dessa, theargonauts gamla?
Samurai för mig...
![]()
Denna Àr köpt pÄ Klockmaster Globen.Köpt hÀr pÄ KS?
Har du varit hos en Seiko AD? De mÄste ju kunna hjÀlpa till, om inte annat genom att skicka till generalagentens verkstad eller Japan. Förmodligen kommer det kosta en bra bit mer Àn vad klockan Àr vÀrd, men det kan ju vara vÀrt det för digIngen som har nÄgot tips ?
![]()
Ref?? SÀlja?Kluven. Generellt sÄ gillar jag den men tycker den kÀnns lite "platt". Talar inte lika mycket till mig som jag kanske hoppats pÄ. FÄr se hur jag gör.
![]()
SZSB006. Vet inte Àn. Ska kÀnna efter nÄgra dagar. Ska se hur den kÀnns med lÀderarmband. Kan vara det som behövsRef?? SÀlja?
Okey...SZSB006. Vet inte Àn. Ska kÀnna efter nÄgra dagar. Ska se hur den kÀnns med lÀderarmband. Kan vara det som behövsKör aldrig lÀnk.
sÀlj den och köp en explorer!!!Kluven. Generellt sÄ gillar jag den men tycker den kÀnns lite "platt". Talar inte lika mycket till mig som jag kanske hoppats pÄ. FÄr se hur jag gör.
![]()
Den Àr snygg pÄ bildKluven. Generellt sÄ gillar jag den men tycker den kÀnns lite "platt". Talar inte lika mycket till mig som jag kanske hoppats pÄ. FÄr se hur jag gör.
![]()