• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hur kan klockan se ut sÄ hÀr i foto i stark sol?

Àr det telefonens kamera som spökar i fÀrgerna? Àr det smuts pÄ glaset pÄ klockan? repor frÄn tillverknigen? nÄgon som polerat med sandig tröja?

Klockan Àr bara nÄgra mÄnader gammal och man ser inga repor med blotta ögat!

IMG_20200819_123747~2.jpg

samma klocka dagen innan

IMG_20200817_201442~2.jpg

HĂ„ller med @yonsson. Fett-swirls.

NĂ„gon som vet var jag kan köpa bandstift med spetsar som passar i boett för ”fat bars” men som Ă€r smalare? Har för mig att fat bars Ă€r 2,5mm breda och har för mig att jag lyckades hitta 1,6 eller 1,8 breda men kan inte hitta var jag köpte dessa. Anledningen Ă€r sĂ„klart att original fatbars sitter vĂ€ldigt tight pĂ„ andra gummin Ă€n Seikos egna.

NĂ„gon som vet var jag kan köpa bandstift med spetsar som passar i boett för ”fat bars” men som Ă€r smalare? Har för mig att fat bars Ă€r 2,5mm breda och har för mig att jag lyckades hitta 1,6 eller 1,8 breda men kan inte hitta var jag köpte dessa. Anledningen Ă€r sĂ„klart att original fatbars sitter vĂ€ldigt tight pĂ„ andra gummin Ă€n Seikos egna.
Royal Straps eller Watchgecko har i 2mm. Funkar bra i tex ISOfrane :)
https://www.royalstraps.se/collecti...xtra-kraftiga-spring-bars-for-dykklockor-22mm

Ny för dagen!
IMG_20200821_162933__01.jpg

SNKE01, 36mm, integrerad lÀnk (det som ser ut som en ÀndlÀnk Àr eg. en del av boetten). Numera gÄr den pÄ typ 1400 pix ny, gÄr sÀkert att hitta billigare om man letar noga. Herrejösses vad kul klocka för pengarna :)

Tillbaka
Topp