• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Orange NATO i fel bredd Àr det nÀrmaste jag har... :cool:
IMG_20200825_093212__01.jpg
Hade det varit rÀtt bredd sÄ hade det varit kanon ju! :)

Underbart plottrig klocka! Är sjĂ€lv lite svag för sĂ„nt, nĂ€r det hĂ€nder mycket. Även om man inte vet hur allt ska anvĂ€ndas. Ser ut som en flightmaster-variant?

InstÀmmer, tycker allt plotter pÄ denna typ av klockor passar utmÀrkt :) Precis tror Àven denna kallas Flightmaster, hittar dock inte sÄ mycket om just den vita modellen men Àr nog samma som den hÀr bortsÀtt frÄn fÀrgen https://www.amazon.com/Seiko-SND255P1-Flightmaster-Pilot-Chronograph/dp/B000M02XZ8

InstÀmmer, tycker allt plotter pÄ denna typ av klockor passar utmÀrkt :) Precis tror Àven denna kallas Flightmaster, hittar dock inte sÄ mycket om just den vita modellen men Àr nog samma som den hÀr bortsÀtt frÄn fÀrgen https://www.amazon.com/Seiko-SND255P1-Flightmaster-Pilot-Chronograph/dp/B000M02XZ8
Ja, vÀldigt lik. Din var dock snyggare, bÄde fÀrger och diffen i layout. NÄn gÄng kanske man skulle skaffa det som TGV kallar för en "dear old flighty". Har för övrigt visat bilder pÄ den ibland för min fru, för att chocka henne. Hon fÄr krupp av klockor med mer plotter Àn 2 subdials. ;)

Ja, vÀldigt lik. Din var dock snyggare, bÄde fÀrger och diffen i layout. NÄn gÄng kanske man skulle skaffa det som TGV kallar för en "dear old flighty". Har för övrigt visat bilder pÄ den ibland för min fru, för att chocka henne. Hon fÄr krupp av klockor med mer plotter Àn 2 subdials. ;)

Har kikat en del pÄ den jag med men aldrig slagit till, kanske skulle bli en bra duo med den vita. KÀnner igen det dÀr nÀr man visar klockor för de som inte Àr sÄ intresserade, mÄnga skulle nog vÀlja en Daniel Wellington framför en Navitimer, Flightmaster eller liknande :D

Är det nĂ„gon som vet om SLA041 finns till salu i Sverige, försökt googla men hittar inget? Eller Ă€r den sĂ„ begrĂ€nsad att man fĂ„r vĂ€nda sig utomlands?

-EDIT

SRP777 Àr till och med Turtle nummer 6 för mig. Höll pÄ att tappa rÀkningen. Jag har alltid tyckt att det Àr intressant att förstÄ varför folk Äterkommer till samma klocka (Àven om det Àr i olika utföranden) och nu inser jag att jag ocksÄ befinner mig dÀr.

Seikos Turtles Àr kanske de mest tillgÀngliga och billiga mekaniska dykarklockorna. DÄ blir det inget större dilemma att flippa dem. Samtidigt som de har en lÄng historia och verkligen eget utseende. Vilket gör att man alltid gillar dem och köper igen nÀr man blir sugen igen.

Jag kommer definitivt fortsÀtta med Turtles. NÀsta jag kommer slÄ till pÄ Àr en King Turtle sÄ klart. Den mÄste upplevas!

Nedan Àr referenser som jag haft:

‱SRPC49
‱SRP787
‱SRPD11
‱SRPC25
‱SRP777 (den jag har nu)
‱SRPD21

0BE20D9A-6045-4497-9B0F-3BBB99E43CA5.jpeg

-DÄ fÄr man addera SRPE05 i CV :cigar:
9E12A447-5F81-491E-89D4-1CB01FB52181.jpeg
E39FE01F-E69C-43E5-82D5-609554997E2C.jpeg

Bra quartzklocka att börja med tycker jag :D Har tavlan en pappers struktur?

Ingen dÄlig start, riktigt grym! :cool:

Tack :)
Har en rÀtt diskret linnestruktur pÄ den hÀr. Men modellen finns med den trevliga snö/pappers strukturen ocksÄ. Men var sÄ bra skick pÄ den hÀr, lÀnk och twin quartz att det var tvunget att bli den.

Tack :)
Har en rÀtt diskret linnestruktur pÄ den hÀr. Men modellen finns med den trevliga snö/pappers strukturen ocksÄ. Men var sÄ bra skick pÄ den hÀr, lÀnk och twin quartz att det var tvunget att bli den.
LÀnken var ocksÄ riktigt cool. Det mÀrks att det dÀr var premiummodeller. :)

Tjena! Köpte precis en Seiko SKX013 och Àr ute efter ett oranget gummiband. NÄgon som har till salu? TÀnkte ett par hundralappar som grÀns, har hittat vissa vÀldigt snygga band för nÀrmare 700kr vilket Àr lite mycket för studentbudgeten. TÀnker mig nÄgot som detta;
Belham

Det har funnits en pÄ https://www.klockimport.com/klockarmband/20mm/gummilank-hatch-orange-20mm/ men den finns inte lÀngre i lager, nÄgon kanske sitter pÄ en sÄdan? Tar gÀrna emot inspo om ni har tips pÄ hur man kan klÀ klockan.

Tillbaka
Topp