Hade det varit rÀtt bredd sÄ hade det varit kanon ju!Orange NATO i fel bredd Àr det nÀrmaste jag har...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade det varit rÀtt bredd sÄ hade det varit kanon ju!Orange NATO i fel bredd Àr det nÀrmaste jag har...
Funkar hur bra som helst fÀrgmÀssigt! Snygg klocka ocksÄ, kul med lite fÀrg ibland.Orange NATO i fel bredd Àr det nÀrmaste jag har...
Underbart plottrig klocka! Ăr sjĂ€lv lite svag för sĂ„nt, nĂ€r det hĂ€nder mycket. Ăven om man inte vet hur allt ska anvĂ€ndas. Ser ut som en flightmaster-variant?Den hĂ€r va förvĂ„nansvĂ€rt grym
Underbart plottrig klocka! Ăr sjĂ€lv lite svag för sĂ„nt, nĂ€r det hĂ€nder mycket. Ăven om man inte vet hur allt ska anvĂ€ndas. Ser ut som en flightmaster-variant?
Ja, vÀldigt lik. Din var dock snyggare, bÄde fÀrger och diffen i layout. NÄn gÄng kanske man skulle skaffa det som TGV kallar för en "dear old flighty". Har för övrigt visat bilder pÄ den ibland för min fru, för att chocka henne. Hon fÄr krupp av klockor med mer plotter Àn 2 subdials.InstÀmmer, tycker allt plotter pÄ denna typ av klockor passar utmÀrkt Precis tror Àven denna kallas Flightmaster, hittar dock inte sÄ mycket om just den vita modellen men Àr nog samma som den hÀr bortsÀtt frÄn fÀrgen https://www.amazon.com/Seiko-SND255P1-Flightmaster-Pilot-Chronograph/dp/B000M02XZ8
PÄminner om Sean Connery som BondOrange NATO i fel bredd Àr det nÀrmaste jag har...
Ja, vÀldigt lik. Din var dock snyggare, bÄde fÀrger och diffen i layout. NÄn gÄng kanske man skulle skaffa det som TGV kallar för en "dear old flighty". Har för övrigt visat bilder pÄ den ibland för min fru, för att chocka henne. Hon fÄr krupp av klockor med mer plotter Àn 2 subdials.
Grattis, supercool!Nytt in idag, doppar tÄrna lite försiktigt i Quartz.
KÀnns fint, riktigt robust kÀnsla i den hÀr. Sekunden trÀffar alla index precist, kÀnns premium.
Nytt in idag, doppar tÄrna lite försiktigt i Quartz.
KÀnns fint, riktigt robust kÀnsla i den hÀr. Sekunden trÀffar alla index precist, kÀnns premium.
-EDIT
SRP777 Àr till och med Turtle nummer 6 för mig. Höll pÄ att tappa rÀkningen. Jag har alltid tyckt att det Àr intressant att förstÄ varför folk Äterkommer till samma klocka (Àven om det Àr i olika utföranden) och nu inser jag att jag ocksÄ befinner mig dÀr.
Seikos Turtles Àr kanske de mest tillgÀngliga och billiga mekaniska dykarklockorna. DÄ blir det inget större dilemma att flippa dem. Samtidigt som de har en lÄng historia och verkligen eget utseende. Vilket gör att man alltid gillar dem och köper igen nÀr man blir sugen igen.
Jag kommer definitivt fortsÀtta med Turtles. NÀsta jag kommer slÄ till pÄ Àr en King Turtle sÄ klart. Den mÄste upplevas!
Nedan Àr referenser som jag haft:
âąSRPC49
âąSRP787
âąSRPD11
âąSRPC25
âąSRP777 (den jag har nu)
âąSRPD21
Ingen dÄlig start, riktigt grym!Nytt in idag, doppar tÄrna lite försiktigt i Quartz.
Grattis, supercool!
Bra quartzklocka att börja med tycker jag Har tavlan en pappers struktur?
Ingen dÄlig start, riktigt grym!
LÀnken var ocksÄ riktigt cool. Det mÀrks att det dÀr var premiummodeller.Tack
Har en rÀtt diskret linnestruktur pÄ den hÀr. Men modellen finns med den trevliga snö/pappers strukturen ocksÄ. Men var sÄ bra skick pÄ den hÀr, lÀnk och twin quartz att det var tvunget att bli den.
LÀnken var ocksÄ riktigt cool. Det mÀrks att det dÀr var premiummodeller.
Framförallt tavlorna och de knivskarpa indexen Àr grymt snygga pÄ i princip alla deras modeller frÄn den tiden. De galet höga indexen, speciellt de som Àr i tvÄ etapper, Àr ju ocksÄ kanon.Ja vintage king och grand seiko chockar verkligen med hur krispiga och bra dom Àr.
Verkligen!Ja vintage king och grand seiko chockar verkligen med hur krispiga och bra dom Àr.
Verkligen!
King Seiko Ă€r galet fina klockor för "lite" pengar. Ăger och har Ă€gt flera stycken.
Postat bild pÄ min favoritboett
Ett riktigt bra slÀpp, helt klart!NyförvÀrv! Vilken klocka alltsÄ. Halvtaskig bild men sunbursten syns fint iaf!
Ruggigt fin. Saknar en 4502-7000 i samlingen just nu7000 Àr min favorit ocksÄ