SBDC101
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fick hem en trio Seiko idag. Satsar pÄ bredd i samlingen.
SRPD99J1, SRPE67K1 och SRPE51K1.
Aldrig varit med om, Àgt massor med 4R36. Hoppas det löser sig smidigt.Jag har litet problem med min gröna king turtle. UpptÀckte att den inte alls gÄr som den ska utan stannar beroende pÄ vilken vinkel jag har klockan i. Tack och lov har jag garanti pÄ den (köpte den lokalt) sÄ jag ska in med den till "min" handlare i veckan, men jag var litet nyfiken pÄ om nÄgon annan haft liknande problem med 4R36-verket. Har ju haft ett flertal klockor med detta urverk och det Àr första gÄngen jag stöter pÄ problem.
Fin! Kul med fler King Seiko pÄ forumet
Det ska vara med ett garantikort med ifyllt datum, serienummer och stĂ€mpel frĂ„n auktoriserad Ă„terförsĂ€ljare.Ăr intresserad av en Seiko som enligt sĂ€ljaren Ă€r under garanti. Verkar dock inte finnas cert eller kvitto. Enligt sĂ€ljare ska det rĂ€cka med serienummret pĂ„ baksidan av klockan. StĂ€mmer det? Kan jag kolla upp det pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Hur vet jag hur lĂ„ng tid av garantitiden som Ă€r kvar?
JDM modeller kommer vÀl utan garantikort nu för tiden?Det ska vara med ett garantikort med ifyllt datum, serienummer och stÀmpel frÄn auktoriserad ÄterförsÀljare.
Det Àr möjligt. Tidigare man fÄtt ett dubbelvikt papper till dem. Men tror inte det spelar nÄgon roll, pÄ JDM gÀller vÀl endast garanti i Japan ÀndÄ.JDM modeller kommer vÀl utan garantikort nu för tiden?
Hmm skumt... Ăr den fullt uppskruvad dĂ„?Jag har litet problem med min gröna king turtle. UpptĂ€ckte att den inte alls gĂ„r som den ska utan stannar beroende pĂ„ vilken vinkel jag har klockan i. Tack och lov har jag garanti pĂ„ den (köpte den lokalt) sĂ„ jag ska in med den till "min" handlare i veckan, men jag var litet nyfiken pĂ„ om nĂ„gon annan haft liknande problem med 4R36-verket. Har ju haft ett flertal klockor med detta urverk och det Ă€r första gĂ„ngen jag stöter pĂ„ problem.
Ja ja, det Ă€r inte problemet. Brukar ge klockorna runt tjugo uppdrag innan jag tar pĂ„ mig dem. Problemet Ă€r inte anvĂ€ndarrelaterat.Hmm skumt... Ăr den fullt uppskruvad dĂ„?
SÀkerligen nÄgot galet i verket. Kör pÄ garantinJa ja, det Àr inte problemet. Brukar ge klockorna runt tjugo uppdrag innan jag tar pÄ mig dem. Problemet Àr inte anvÀndarrelaterat.
Ok skumt..Ja ja, det Àr inte problemet. Brukar ge klockorna runt tjugo uppdrag innan jag tar pÄ mig dem. Problemet Àr inte anvÀndarrelaterat.
Ok synd och trÄkig att det Àr nÄt fel.. Men som tur Àr kan du ta det pÄ garantin och Àven om du inte skulle ha garanti Àr det inget dyrt verk.. Bara byta ut hela skiten.. Det som Àr guld med SeikoJa ja, det Àr inte problemet. Brukar ge klockorna runt tjugo uppdrag innan jag tar pÄ mig dem. Problemet Àr inte anvÀndarrelaterat.
Grym! In med mer KQ i trÄden!King Quartz
Orange gummi Àr ju givet pÄ den dÀr!Försöker hitta rÀtt band till denna. FörvÄnansvÀrt svÄrt! Vitt silikon kanske?
Orange eller blÄ gummi?Försöker hitta rÀtt band till denna. FörvÄnansvÀrt svÄrt! Vitt silikon kanske?
Orange NATO i fel bredd Àr det nÀrmaste jag har...Orange gummi Àr ju givet pÄ den dÀr!