• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SBDC101
D5508401-1BC0-47D9-92AA-A0E5DB46BB73.jpeg

BÀsta stÀllet att vÀnda sig till för nytt glas? Eller ska man byta till safir kanske? TÀnker mig att om klockan ser ut som kosmos redan nu sÄ kommer den ju att vara olÀsbar inom kort:hilarious:

Tack!

F512239F-2082-42A2-A378-0ADC807F7ECB.jpeg

B9C758CE-842B-4E40-918C-E045EA114A9D.jpeg

Senast Àndrad:
Jag undersöker Ä en vÀns vÀgnar möjligheterna att ge den hÀr lilla rackaren en service. NÄgon som har ett stalltips pÄ nÄgon som kan tÀnka sig att se över den? Kanske till och med i Göteborgstrakten? Den tappar sÄ mycket som 10-15 minuter per timma enligt utsago. All hjÀlp uppskattas!
3CB97E1B-B78E-4997-95E5-9FF97FA5B88B.jpeg

Jag har litet problem med min gröna king turtle. UpptÀckte att den inte alls gÄr som den ska utan stannar beroende pÄ vilken vinkel jag har klockan i. Tack och lov har jag garanti pÄ den (köpte den lokalt) sÄ jag ska in med den till "min" handlare i veckan, men jag var litet nyfiken pÄ om nÄgon annan haft liknande problem med 4R36-verket. Har ju haft ett flertal klockor med detta urverk och det Àr första gÄngen jag stöter pÄ problem.
20200823_182613.jpg

Senast Àndrad:
Jag har litet problem med min gröna king turtle. UpptÀckte att den inte alls gÄr som den ska utan stannar beroende pÄ vilken vinkel jag har klockan i. Tack och lov har jag garanti pÄ den (köpte den lokalt) sÄ jag ska in med den till "min" handlare i veckan, men jag var litet nyfiken pÄ om nÄgon annan haft liknande problem med 4R36-verket. Har ju haft ett flertal klockor med detta urverk och det Àr första gÄngen jag stöter pÄ problem.
20200823_182613.jpg
Aldrig varit med om, Àgt massor med 4R36. Hoppas det löser sig smidigt.
Fin! Kul med fler King Seiko pÄ forumet

Är intresserad av en Seiko som enligt sĂ€ljaren Ă€r under garanti. Verkar dock inte finnas cert eller kvitto. Enligt sĂ€ljare ska det rĂ€cka med serienummret pĂ„ baksidan av klockan. StĂ€mmer det? Kan jag kolla upp det pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Hur vet jag hur lĂ„ng tid av garantitiden som Ă€r kvar?

Är intresserad av en Seiko som enligt sĂ€ljaren Ă€r under garanti. Verkar dock inte finnas cert eller kvitto. Enligt sĂ€ljare ska det rĂ€cka med serienummret pĂ„ baksidan av klockan. StĂ€mmer det? Kan jag kolla upp det pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Hur vet jag hur lĂ„ng tid av garantitiden som Ă€r kvar?
Det ska vara med ett garantikort med ifyllt datum, serienummer och stÀmpel frÄn auktoriserad ÄterförsÀljare.

Ni andra med spb151/153, vad kör ni för band? Det behövs lite tjockare för att inte tÀcka upp bandhornen eller vad man ska sÀga...
IMG_20200824_173252.jpg
IMG_20200824_173244.jpg

20200823_182613.jpg
Hmm skumt... Är den fullt uppskruvad dĂ„?

Ja ja, det Àr inte problemet. Brukar ge klockorna runt tjugo uppdrag innan jag tar pÄ mig dem. Problemet Àr inte anvÀndarrelaterat.
Ok synd och trÄkig att det Àr nÄt fel.. Men som tur Àr kan du ta det pÄ garantin och Àven om du inte skulle ha garanti Àr det inget dyrt verk.. Bara byta ut hela skiten.. Det som Àr guld med Seiko :D

Tillbaka
Topp