• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har typ 16,5 pÄ handleden och har inga problem - den Àr lite mer topptung men det Àr det enda - annars upplevs den inte större tycker jag.
Allt Àr givetvis individuellt. Jag har 17cm, har provat den flera gÄnger och tycker inte den ser klok ut pÄ mig. Ser ut som ett tefat.

Synd, jag gillar den pÄ bild :)

Allt Àr givetvis individuellt. Jag har 17cm, har provat den flera gÄnger och tycker inte den ser klok ut pÄ mig. Ser ut som ett tefat.

Synd, jag gillar den pÄ bild :)

sÄ klart Àr det sÄ - för mig blev det en vana - första veckan sÄ tvekade jag... men sedan vÀnde det och idag Àr det nog den klockan som sitter sÀkrast.
I mitt fall behövdes lite tid...

sÄ klart Àr det sÄ - för mig blev det en vana - första veckan sÄ tvekade jag... men sedan vÀnde det och idag Àr det nog den klockan som sitter sÀkrast.
I mitt fall behövdes lite tid...
Kul att det blev sÄ! :)

Jag har som sagt provat flera gÄnger, Àr "kÀnslig" för lug to lug-mÄtt och tjocklek. SÄ fort det gÄr över 49mm och upp mot 15mm tjockt sÄ Àr det stopp för mig :)

149 pÄ silikonet, sitter otroligt skönt.
180FA531-B3E9-4395-AF41-161670660200.jpeg

Hej!
Jag var nyss inne pÄ en butik och kollade pÄ en Seiko Alpinist, riktigt snygg klocka!
Är den vĂ€rd sitt pris eller Ă€r det bĂ€ttre att importera den Ă€ldre modellen istĂ€llet?

Hej!
Jag var nyss inne pÄ en butik och kollade pÄ en Seiko Alpinist, riktigt snygg klocka!
Är den vĂ€rd sitt pris eller Ă€r det bĂ€ttre att importera den Ă€ldre modellen istĂ€llet?
Jag hade nog vÀntat pÄ 38mm utan kompass som visades tidigare under Äret och ryktas slÀppas under hösten. Ser ut att ha riktigt bra dimensioner.

Oj, dÄ har dom gÄtt upp i pris sen sist jag kollade. SÄg att dom sÄldes för 8.9 tkr pÄ klockmagasinet sÄ med 25% rabatt blir det 6.7 tkr. Men ja dÄ Àr SARB017 definitivt billigare, brukar gÄ för mellan 4-5 tkr hÀr pÄ forumet beroende pÄ skick.
Precis, fann en för 5000 pÄ chrono24, men den skickas frÄn Japan. DÄ fÄr man rÀkna med tull och frakt. SÄ den gÄr vÀl upp i 7000. Det verkar vara standardpriset pÄ en Sarb017.

Hej!

Om du vill ha en svart urtavla dÄ Àr den nya modellen way to go, men annars Àr sarb017 ett enkelt val skulle jag sÀga.

Om nÄgon sitter pÄ en spb149 och funderar pÄ att sÀlja/byta sÄ har jag en grön willard som jag gÀrna byter + lite pengar upp frÄn min sida. SÀg gÀrna till :)

Ingen som slagit till pÄ SRPE07, (save the ocean varianten)?
Jag Àr grymt sugen pÄ en King Turtle men har lyckats tygla mig Àn sÄ lÀnge.
Tror nÀstan jag Àr mest sugen 07:an, men 03 och 05 gör inte direkt att det blir ett enkelt val.

seiko_srpe07j1_1.jpg

Ingen som slagit till pÄ SRPE07, (save the ocean varianten)?
Jag Àr grymt sugen pÄ en King Turtle men har lyckats tygla mig Àn sÄ lÀnge.
Tror nÀstan jag Àr mest sugen 07:an, men 03 och 05 gör inte direkt att det blir ett enkelt val.

seiko_srpe07j1_1.jpg
07:an Àr lustig tycker jag. Gillar den inte pÄ bild men i verkligheten Àr den aslÀcker!

Oj, dÄ har dom gÄtt upp i pris sen sist jag kollade. SÄg att dom sÄldes för 8.9 tkr pÄ klockmagasinet sÄ med 25% rabatt blir det 6.7 tkr. Men ja dÄ Àr SARB017 definitivt billigare, brukar gÄ för mellan 4-5 tkr hÀr pÄ forumet beroende pÄ skick.
Bokade min precis...fÄr den nÀsta vecka..

Tillbaka
Topp