Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja ett pÄhittat namn..En snabb frÄga bara... "MM200" stÄr det för Marinemaster 200?
Mm300..Detta som Àr riktiga marinemaster dÄ?
Gillar bÄda, dÀrför jag har bÄde 149 och 153..BÄda Àr vinnare..Oooh vilket dilemma! Det började glatt med SPB143. Sen blev man attraherad av SPB151 sÄ det var bara att flippa och slÄ till. BÄda klockor har sina för- nackdelar.
Ni som har Àgt bÄda, vilken Àr er vinnare?
Gillar bÄda, dÀrför jag har bÄde 149 och 153..BÄda Àr vinnare..
Hehe tack. Ja svÄrt o vÀlja mellan dessa om man bara fÄr vÀlja 1...-SÄ jÀkla rÀtt!!
Hehe tack. Ja svÄrt o vÀlja mellan dessa om man bara fÄr vÀlja 1...
Jag gillar den skarpt! Typ snyggaste willard nÄgonsin enligt mig...DÀr emot gillar jag Àven Sla033, för den Àr ju mest lik orginalet och bÀttre urverk. Men samtidigt rÀdd att den blir för stor pÄ 44mm. Dessa nya tror jag kommer bli framtida klassiker...PÄ pappret Àr det den perfekta klockan utifrÄn vad jag gillar men av nÄgon anledning klickar det inte. Vad tycker ni andra om fÀrgen pÄ tavla/bezel?
PÄ pappret Àr det den perfekta klockan utifrÄn vad jag gillar men av nÄgon anledning klickar det inte. Vad tycker ni andra om fÀrgen pÄ tavla/bezel?
Jag tycker den ser magiskt bra ut pÄ alla bilder jag sett hÀr i trÄdenPÄ pappret Àr det den perfekta klockan utifrÄn vad jag gillar men av nÄgon anledning klickar det inte. Vad tycker ni andra om fÀrgen pÄ tavla/bezel?
PÄ pappret Àr det den perfekta klockan utifrÄn vad jag gillar men av nÄgon anledning klickar det inte. Vad tycker ni andra om fÀrgen pÄ tavla/bezel?
Haha! Jo jag föredrar ju svarta tavlor, har det pÄ allla mina andra klockor. TÀnkte att fÀrg skulle vara roligt men nej. Jag vill ha svart, pÄ sin höjd med grÄa inslag.Tycker den ser riktigt frÀsch ut, men jag mÄste hÄlla med @FilPro once you go black you never go back
151:an! GrÄ sunbursttavla Àr en frÀsig grej pÄ pappret men det blir trist IRL. För kontrastlöst. Det röda pÄ sekundvisaren gör ocksÄ sitt sÄ att det hÀnder lite merOooh vilket dilemma! Det började glatt med SPB143. Sen blev man attraherad av SPB151 sÄ det var bara att flippa och slÄ till. BÄda klockor har sina för- nackdelar.
Ni som har Àgt bÄda, vilken Àr er vinnare?
151:an! GrÄ sunbursttavla Àr en frÀsig grej pÄ pappret men det blir trist IRL. För kontrastlöst. Det röda pÄ sekundvisaren gör ocksÄ sitt sÄ att det hÀnder lite mer
Haha! Jo jag föredrar ju svarta tavlor, har det pÄ allla mina andra klockor. TÀnkte att fÀrg skulle vara roligt men nej. Jag vill ha svart, pÄ sin höjd med grÄa inslag.
Ligger redan pÄ Chrono, vad Àr listpris pÄ den?
Den ligger redan pÄ KlockmagasinetTror det var 1250$..men osÀker...
Tror den blir en monsterhit.LÀste nÄgonstans att igÄr slÀpptes nya mm200. Ref: Spb185j1...42mm, safirglas och 6r35 urverk.
Men tror inte det blir samma "hit" som spb143, 147 och 149....
Fasen va kul stort grattisà rets impulsköp:
I natt kunde jag inte sova sĂ„ fördrev tiden med klocksnack. SĂ„g dĂ„ av slump ett i lĂ€gg av @Nicke75 o hans SPB153. TOTALT missat att denna serie slĂ€ppt och jag var chockad nĂ€r jag insĂ„g hur âbilligâ den va. Sökte igenom köp och sĂ€lj och dĂ€r fanns en till salu. SĂ€ljaren bodde nĂ€ra mig sĂ„ det tog ca 7h frĂ„n det att jag först hittade klockan till dess att den var i min Ă€go. Detta Ă€r vad jag kallar kĂ€rlek vid första ögonkastet
Min ligger pÄ +2/+3spdFick hem den hÀr igÄr och Àr vÀldigt nöjd sÄhÀr lÄngt. Stilig, bra finish, kompakt och skön kÀnsla pÄ armen - i den bemÀrkelsen pÄminner den, som mÄnga pÄpekat, om BB58 Àven om det mÀrks att den Àr ett par mm tjockare.
LÀnken Àr lite vÀl rasslig och dÀr mÀrks skillnaden mot dyrare klockor. Men nÀr den vÀl sitter pÄ plats Àr den bÄde tyst och bekvÀm.
Ska bli intressant att se hur det Àr med precisionen nÀr klockan fÄtt ticka pÄ nÄgon vecka. Efter en mÀtning ligger den pÄ -11 spd. Vad sÀger ni som har tidigare erfarenhet av det hÀr urverket?
Tack! NÀsta steg blir att hitta nÄgra nice band-alternativ, trots att gummit var över förvÀntanFasen va kul stort grattis