• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Detta som Àr riktiga marinemaster dÄ?
1605203212727.png
 
Oooh vilket dilemma! Det började glatt med SPB143. Sen blev man attraherad av SPB151 sÄ det var bara att flippa och slÄ till. BÄda klockor har sina för- nackdelar.

Ni som har Àgt bÄda, vilken Àr er vinnare?
6A6F6CB9-E3E2-470E-97D0-90FBC60172FC.jpeg
Gillar bĂ„da, dĂ€rför jag har bĂ„de 149 och 153..BĂ„da Ă€r vinnare..😁
20201111_093212.jpg
20201112_094234.jpg
 
Senast Àndrad:
Hehe tack. Ja svĂ„rt o vĂ€lja mellan dessa om man bara fĂ„r vĂ€lja 1...😁

-Det Ă€r inte alls orimligt att ha bĂ„da samtidigt egentligen dĂ„ de Ă€r bra pĂ„ olika sett. Det Ă€r ju samma urverk och samma komponenter i bĂ„da. Det Ă€r bara att Willard Ă€r nĂ„got tooligare och SPB143/149 nĂ„got ”finare”. De kompletterar varandra vĂ€ldigt bra.
 
B6DFD91C-9D22-488F-BA53-0F5DE611CB1A.jpeg
PÄ pappret Àr det den perfekta klockan utifrÄn vad jag gillar men av nÄgon anledning klickar det inte. Vad tycker ni andra om fÀrgen pÄ tavla/bezel?
Jag gillar den skarpt! Typ snyggaste willard nĂ„gonsin enligt mig...DĂ€r emot gillar jag Ă€ven Sla033, för den Ă€r ju mest lik orginalet och bĂ€ttre urverk. Men samtidigt rĂ€dd att den blir för stor pĂ„ 44mm. Dessa nya tror jag kommer bli framtida klassiker...😁
20201111_093617.jpg
20201107_104110.jpg
20201108_184635.jpg
 
B6DFD91C-9D22-488F-BA53-0F5DE611CB1A.jpeg
PÄ pappret Àr det den perfekta klockan utifrÄn vad jag gillar men av nÄgon anledning klickar det inte. Vad tycker ni andra om fÀrgen pÄ tavla/bezel?

-Det Àr en mycket bra klocka i sin prisklass. Att urtavla och bezel har tvÄ olika nyanser av grön Àr meningen och det finner jag passande som det Àr.

Det Àr inga som helst konstigheter med den gröna fÀrgkombinationen. Men jag har lÀrt mig till exempel att den fÀrgkombinationen som jag klickar med Àr svart urtavla och vita visare. Jag kan gillar Àven klockor som gÄr i svart, blÄtt osv men de blir inte lÄngvariga hos mig.
 
Oooh vilket dilemma! Det började glatt med SPB143. Sen blev man attraherad av SPB151 sÄ det var bara att flippa och slÄ till. BÄda klockor har sina för- nackdelar.

Ni som har Àgt bÄda, vilken Àr er vinnare?
6A6F6CB9-E3E2-470E-97D0-90FBC60172FC.jpeg
151:an! GrÄ sunbursttavla Àr en frÀsig grej pÄ pappret men det blir trist IRL. För kontrastlöst. Det röda pÄ sekundvisaren gör ocksÄ sitt sÄ att det hÀnder lite mer
 
Haha! Jo jag föredrar ju svarta tavlor, har det pÄ allla mina andra klockor. TÀnkte att fÀrg skulle vara roligt men nej. Jag vill ha svart, pÄ sin höjd med grÄa inslag.

Jo, just pÄ dykare tycker jag att blÄtt, orange och svarta tavlor Àr bÀst. Men man Àr la skadad av vissa klockmÀrken som anvÀnder dessa fÀrger för sina premium dykarklockor :angel:
 
Fick hem den hÀr igÄr och Àr vÀldigt nöjd sÄhÀr lÄngt. Stilig, bra finish, kompakt och skön kÀnsla pÄ armen - i den bemÀrkelsen pÄminner den, som mÄnga pÄpekat, om BB58 Àven om det mÀrks att den Àr ett par mm tjockare.

LÀnken Àr lite vÀl rasslig och dÀr mÀrks skillnaden mot dyrare klockor. Men nÀr den vÀl sitter pÄ plats Àr den bÄde tyst och bekvÀm.

Ska bli intressant att se hur det Àr med precisionen nÀr klockan fÄtt ticka pÄ nÄgon vecka. Efter en mÀtning ligger den pÄ -11 spd. Vad sÀger ni som har tidigare erfarenhet av det hÀr urverket?

A4AF1222-E0D2-4348-B4DB-0945DB45F6CE.jpeg
 
Senast Àndrad:
Årets impulsköp:
I natt kunde jag inte sova sĂ„ fördrev tiden med klocksnack. SĂ„g dĂ„ av slump ett inlĂ€gg av @Nicke75 o hans SPB153. TOTALT missat att denna serie slĂ€ppt och jag var chockad nĂ€r jag insĂ„g hur ”billig” den va. Sökte igenom köp och sĂ€lj och dĂ€r fanns en till salu. SĂ€ljaren bodde nĂ€ra mig sĂ„ det tog ca 7h frĂ„n det att jag först hittade klockan till dess att den var i min Ă€go. Detta Ă€r vad jag kallar kĂ€rlek vid första ögonkastet ;)
BEF18E24-EC55-4A64-A538-B0BB9A5FDBC7.jpeg
 
Senast Àndrad:
Årets impulsköp:
I natt kunde jag inte sova sĂ„ fördrev tiden med klocksnack. SĂ„g dĂ„ av slump ett i lĂ€gg av @Nicke75 o hans SPB153. TOTALT missat att denna serie slĂ€ppt och jag var chockad nĂ€r jag insĂ„g hur ”billig” den va. Sökte igenom köp och sĂ€lj och dĂ€r fanns en till salu. SĂ€ljaren bodde nĂ€ra mig sĂ„ det tog ca 7h frĂ„n det att jag först hittade klockan till dess att den var i min Ă€go. Detta Ă€r vad jag kallar kĂ€rlek vid första ögonkastet ;)
BEF18E24-EC55-4A64-A538-B0BB9A5FDBC7.jpeg
Fasen va kul stort grattis đŸ„ł
 
Fick hem den hÀr igÄr och Àr vÀldigt nöjd sÄhÀr lÄngt. Stilig, bra finish, kompakt och skön kÀnsla pÄ armen - i den bemÀrkelsen pÄminner den, som mÄnga pÄpekat, om BB58 Àven om det mÀrks att den Àr ett par mm tjockare.

LÀnken Àr lite vÀl rasslig och dÀr mÀrks skillnaden mot dyrare klockor. Men nÀr den vÀl sitter pÄ plats Àr den bÄde tyst och bekvÀm.

Ska bli intressant att se hur det Àr med precisionen nÀr klockan fÄtt ticka pÄ nÄgon vecka. Efter en mÀtning ligger den pÄ -11 spd. Vad sÀger ni som har tidigare erfarenhet av det hÀr urverket?

A4AF1222-E0D2-4348-B4DB-0945DB45F6CE.jpeg
Min ligger pÄ +2/+3spd
 
Tillbaka
Topp