VÀlkommen tillbaka in i vÀrmen!!!NÀstan fem Är sedan jag gjorde nÄgot pÄ Klocksnack senast, men hoppas att jag Àr förlÄten eftersom jag fortfarande bÀr Seiko
![]()
![]()
Kunde inte bestÀmma mig för vilken bild som Àr bÀst, sÄ det blev bÄda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
VÀlkommen tillbaka in i vÀrmen!!!NÀstan fem Är sedan jag gjorde nÄgot pÄ Klocksnack senast, men hoppas att jag Àr förlÄten eftersom jag fortfarande bÀr Seiko
![]()
![]()
Kunde inte bestÀmma mig för vilken bild som Àr bÀst, sÄ det blev bÄda.
Onekligen varmt och mysigt hÀr inneVÀlkommen tillbaka in i vÀrmen!!!
Oj. Det var inte jÀttebilligt direkt. Verkar ju faktiskt som Strapcode har lite pÄ gÄng nu. Artikeln Àr gammal men deras kommentar sÀger att det ska komma anpassade stÄllÀnkar i mitten av Februari.Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:
StjÀrnurmakarna: 5475 kr
Klockmaster: 5290 kr
Klockia: 3700 kr
Intressant att priserna skiljer sig sÄ.
JÀklar...Det Àr inte den lÀnken vÀrd imo.Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:
2K hade jag kunnat lÀgga pÄ den. SÀrskilt dÄ jag brukar föredra gummi, men ibland kan det vara skönt att vÀxla med lite stÄl!JÀklar...Det Àr inte den lÀnken vÀrd imo.
De tÀnkte nog inte alls...Hmmm, hur tÀnkte Strapcode hÀr egentligen???
![]()
NÀe det var saftigt för den...JÀklar...Det Àr inte den lÀnken vÀrd imo.
Haha, varför slÀngde dom upp en svart liksom? Kunde vÀl tagit en i vanligt stÄl kan man tycka iaf.De tÀnkte nog inte alls...![]()
I solljus Ă€r den brun och nĂ€r det Ă€r lite mörkare/vanligt ljus och man bara kollar snabbt sĂ„ Ă€r den svart.Till alla er som har en SPB147. Hur upplevs tavlan? Ăr den brun eller svart?
Jag har gillat modellen enda sen den slÀpptes men gillar inte den vita datumskivan. Men nu har ju Seiko slÀppt sÄ mÄnga modeller med samma verk att det borde gÄ att köpa en svart datumskiva att byta med.
290$ pÄ Gnomon watches. Plus frakt/tull/moms..Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:
Kommer enligt Strapcode i slutet pÄ Feb , början pÄ Mars..(pratade med dom pÄ Insta). Men kommer förmodligen som deras andra lÀnkar bli "chunky"...Hoppas pÄ en Jubilee till SPB147![]()
Har min SPB143 inne för ÄtgÀrd nu pga dÄlig tidshÄllning. Jag kan Äterkomma med vad de (Klockmagasinet) kommer fram till.NÄgon some har erfaranhet av Seikos nya 6R35 i samband med dÄlig tidshÄllning? Hur lÄng tid tar det för AD (Klockmaster Globen) att fixa en 6R35 som tappar tid. Kommer man rucka, serva eller byt verk pÄ en ca sex mÄnader gammal klocka?
Hur lÀnge har den varit inne?Har min SPB143 inne för ÄtgÀrd nu pga dÄlig tidshÄllning. Jag kan Äterkomma med vad de (Klockmagasinet) kommer fram till.
Bra första val, nu Àr du fast![]()
Inköpt denna vecka, samt min första âriktigaâ klocka!
SÄ otrolig, kan ej sluta titta pÄ urtavlan. Funderar Àven pÄ att införskaffa gummiband/nato, dock sÄ Àr jag osÀker var jag kan fÄ tag pÄ sÄdant.
Seiko King Turtle - Save The Ocean Manta Ray
Ja... av att precis ha köpt en och hÀnga hÀr pÄ forumet har inte dÀmpat viljan av en till klocka kan man ju sÀgaBra första val, nu Àr du fast![]()
KM Globen kunde rucka min, det gör dom sjÀlva sÄ det kunde dom fixa under dagen.NÄgon some har erfaranhet av Seikos nya 6R35 i samband med dÄlig tidshÄllning? Hur lÄng tid tar det för AD (Klockmaster Globen) att fixa en 6R35 som tappar tid. Kommer man rucka, serva eller byt verk pÄ en ca sex mÄnader gammal klocka?