Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Inget att vara tveksam över. Tycker dock de funkar bÀttre pÄ lÀnk, som exempelvis SBGR051. LÀnk borde kunna köpas till separat.
SBGA129 har anlÀnt!
Yup, snarlik. Vissa skillnader som exempelvis timmarkeringarna.Den tavlan! Ăr det likadan som den som sitter i SBGA011?
SBGA129 har anlÀnt!
Oj! Avis Àr bara förnamnet..SBGA129 har anlÀnt!
SBGA129 har anlÀnt!
En till quartzdykare kom igÄr! SÄ sjukt jÀvla nöjd och tacksam att Grafton sÄlde denna mÀktiga pjÀs till mig.
TackWow. Perfekt.
Det blir den men det finns ingen spÀrr.Min sarg003 som jag postade en bild pÄ tidigare Àr ju bÄde automat och hand windable, vad jag förstÄtt, men nÀr man vrider upp den möter man aldrig nÄgot motstÄnd. Varför blir den aldrig fullt uppdragen?
AlltsÄ jag tycker denna Àr sÄ tjusig
Hur vet jag dÄ nÀr den Àr uppvriden? Antar att man inte kan förstöra den genom att vrida för mkt?Det blir den men det finns ingen spÀrr.
Vrid pÄ bara. Det stÄr i instruktionsboken hur mycket man mÄste vrida för att ladda den fullt. Det Àr ganska mÄnga varv, 30-40 hela varv kanske. PÄ vissa urverk blir det lite trögare nÀr man nÄr max. Minns inte om det Àr sÄ pÄ 6R15.Hur vet jag dÄ nÀr den Àr uppvriden? Antar att man inte kan förstöra den genom att vrida för mkt?
Ăr det inte sĂ„ att de flesta automatare inte har ngn spĂ€rr/stopp dĂ„ det kanske skulle skada eller i alla fall tjonga i uppdraget om man nĂ„dde stoppet hela tiden vid normalt bĂ€rande?Hur vet jag dĂ„ nĂ€r den Ă€r uppvriden? Antar att man inte kan förstöra den genom att vrida för mkt?
En automatisk klocka laddas ju upp sĂ„ fort den bĂ€rs sĂ„ dĂ€rför behövs en frikoppling varesig man kan vrida upp den med kronan eller inte.Ăr det inte sĂ„ att de flesta automatare inte har ngn spĂ€rr/stopp dĂ„ det kanske skulle skada eller i alla fall tjonga i uppdraget om man nĂ„dde stoppet hela tiden vid normalt bĂ€rande?