• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bad aldrig att fÄ se resultatet av trycktestet vid kapacitatorbytet. FrÄgan Àr om det ens gjordes ett?

image.jpg
image.jpg
 
Fukt innanför ? Ser ut som om kronan Àr utskruvad, ganska sÀker pÄ att det försÀmrar vattentÀtheten en hel del.
Är det fukt innanför Ă€r det urmakare som gĂ€ller, sĂ„ snabbt som möjligt.
 
Fukt innanför ? Ser ut som om kronan Àr utskruvad, ganska sÀker pÄ att det försÀmrar vattentÀtheten en hel del.
Är det fukt innanför Ă€r det urmakare som gĂ€ller, sĂ„ snabbt som möjligt.
Jag skruvade ut kronan efter jag konstaterat att det var fukt i uret.

Återigen, tack Ur & Penn. Jag Ă€r helnöjd.
 
Antingen finns det ett hÄl dÀr det stÄr release "tryck dÀr med en tandpetare", eller sÄ Àr det en knapp som Äker in och ut nÀr du drar ut/in kronan (den sitter i sÄ fall nÀra kronan). Dra bort rotor frÄn kronsidan och ta en ny bild om du inte lyckas hitta det.
 
Ser ju ut att sitta en plastring som hÄller urverket pÄ plats ocksÄ. Plocka ur den (utan vÄld) och kom ihÄg exakt hur den satt. :)
 
Antingen finns det ett hÄl dÀr det stÄr release "tryck dÀr med en tandpetare", eller sÄ Àr det en knapp som Äker in och ut nÀr du drar ut/in kronan (den sitter i sÄ fall nÀra kronan). Dra bort rotor frÄn kronsidan och ta en ny bild om du inte lyckas hitta det.
Ingen release. Dock försvann den synbara fukten nÀr jag lossade pÄ locket.

image.jpg
 
LÀgg den sÄ som den Àr pÄ ett element dÄ sÄ avdunstar sÀkert resten av fukten.
 
SpÀnnande vÀrre! Som en sÄn dÀr film dÀr piloterna dör och Kapten Yonsson i tornet fÄr guida en passagerare att ta planet i sÀkerhet. :)
Och den relativt obegÄvade norrlÀnningen fÄr försöka ta ner 747:an. En klassiker.

Planet Àr nere nu men ha fortfarande inte fÄtt ner farten.
 
Farmor och farfars gamla Seiko klockor :D
De gick bort för 16 Är sen, sÄ de har inte varit anvÀnda sen dess, den automatiska började precis ticka igÄng nÀr jag satt lch kollade pÄ den, otroligt

image.jpg
image.jpg
 
image.jpg

Testade nato pÄ min SBCM023 och det var vÀl ingen höjdare direkt (som vanligt med nato). Vad tror ni? MM300-gummi eller Hirsch performance? Det Àr bara de tvÄ alternativen till lÀnk jag tÀnker fundera över.

SÄ hÀr ser Hirschet ut pÄ skx007:


MM300 gummi:
 
image.jpg

Testade nato pÄ min SBCM023 och det var vÀl ingen höjdare direkt (som vanligt med nato). Vad tror ni? MM300-gummi eller Hirsch performance? Det Àr bara de tvÄ alternativen till lÀnk jag tÀnker fundera över.

SÄ hÀr ser Hirschet ut pÄ skx007:


MM300 gummi:
Helt klart gummit!
 
Vad tycker du dÄ?
Och grattis sÄklart! SvÄrt att fÄ in fler specifikationer pÄ en och samma klocka. :D

Tack! Första intrycket Àr fenomenalt. Alltid lite lurigt med Titan men tycker det Àr charmigt samtidigt. GMT en funktion som mÄnga fnyser Ät, kommer jag ofta att ha nytta av. Och fÄr inte nog av Spring Drive glidet. Lika bra eller bÀttre Àn förvÀntat.
 
Min Seiko har borrade lugghĂ„l och jag Ă€r sugen pĂ„ att testa den pĂ„ lĂ€derband. Är det sĂ„ enkelt som jag tror? Att man endast ska trycka in exempelvis den runda delen av bandbytarverktyget in i lugghĂ„let och trycka samtidigt som man pressar lĂ€nken utĂ„t?
 
Tillbaka
Topp