• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Min Seiko har borrade lugghĂ„l och jag Ă€r sugen pĂ„ att testa den pĂ„ lĂ€derband. Är det sĂ„ enkelt som jag tror? Att man endast ska trycka in exempelvis den runda delen av bandbytarverktyget in i lugghĂ„let och trycka samtidigt som man pressar lĂ€nken utĂ„t?
Ja, tejpa pÄ undersidan och tryck nedÄt sÄ du slipper repor
 
Kastar upp en bild pÄ min underbara 6138-0011 aka UFO:



Bilden Ă€r nĂ„gra Ă„r gammal, men klockan Ă€r fortfarande, ytligt sett, i ett fantastiskt skick för att vara 44 Ă„r gammal! DĂ€remot har det lossnat lite fĂ€rg frĂ„n minutvisaren och den nollstĂ€ller konsekvent 1Âœ sekund till höger om noll (12). Den hĂ„ller tiden oerhört vĂ€l, inom +-5 sek/24h gissningsvis (svĂ„rt utan sekundvisare), men det Ă€r nog Ă€ndĂ„ dags att lĂ€mna in den till service. NĂ„gon som har nĂ„got bra tips pĂ„ en urmakare som kan tĂ€nka sig att förbarma sig över skönheten? Serva verket och med stadig hand mĂ„la om visarna tĂ€nkte jag. Eller mĂ„ste jag ge mig ut pĂ„ jakt efter en ny minutvisare?
 
För att dubbelpenis Àr liite bÀttre.
image.jpg

SÄ förbannat snygg!
 
Har börjat att bli lite smÄkÀr i skx027. TyvÀrr sÄ verkar den vara lika vanlig som elefanter i fjÀllen. Lyckades tröstköpa mig en SKX033 under mitt letande. Min SBDX012 kommer hem om 3 veckor och det sÀgs bli norrsken inatt, nÄgot att glÀdja sig Ät.
 
Har börjat att bli lite smÄkÀr i skx027. TyvÀrr sÄ verkar den vara lika vanlig som elefanter i fjÀllen. Lyckades tröstköpa mig en SKX033 under mitt letande. Min SBDX012 kommer hem om 3 veckor och det sÀgs bli norrsken inatt, nÄgot att glÀdja sig Ät.
Vill ocksÄ ha en SBDX012. Med den har du alltid norrskenet med dig.
 
Har börjat att bli lite smÄkÀr i skx027. TyvÀrr sÄ verkar den vara lika vanlig som elefanter i fjÀllen. Lyckades tröstköpa mig en SKX033 under mitt letande. Min SBDX012 kommer hem om 3 veckor och det sÀgs bli norrsken inatt, nÄgot att glÀdja sig Ät.
SNZF11 finns ju annars.
 
Testade den vÀldigt nyss pÄ KlockmÀster Hansson i Göteborg. KÀndes helt grym pÄ handleden. BÀrs definitivt mindre Àn man tror.

IRL Àr den sÄ djÀvla snygg ocksÄ.
 
Jag har lÀst hela trÄden och jag vet att det stÄr lite hÀr och var, men kan inte hitta var nÄgonstans.

Tar tacksamt emot era experttips pÄ bra sajter/butiker att köpa GS ifrÄn. FrÄgade Seiya men han skickar inte GS till EU.
 
Jag har lÀst hela trÄden och jag vet att det stÄr lite hÀr och var, men kan inte hitta var nÄgonstans.

Tar tacksamt emot era experttips pÄ bra sajter/butiker att köpa GS ifrÄn. FrÄgade Seiya men han skickar inte GS till EU.
Har handlat frÄn lite varstans. SÀljarna stÄr listade pÄ GS hemsida. Higuchi och Chino Àr de största i Japan, men det finns Àven andra sÀljare. Det finns Àven sÀljare i USA.
 
Det Àr ocksÄ synd att de moderniserat designen pÄ 62 reissuen. De tjockare luggarna och den större kronan gör den till nÄgon sorts MM kusin jÀmfört med originalet.

GS6245Medium.jpg


- martin
 
Det Àr ocksÄ synd att de moderniserat designen pÄ 62 reissuen. De tjockare luggarna och den större kronan gör den till nÄgon sorts MM kusin jÀmfört med originalet.

- martin
En av de mindre lyckade GS-designerna om du frÄgar mig. Fortfarande en snygg klocka sÄklart.
 
Det Àr ocksÄ synd att de moderniserat designen pÄ 62 reissuen. De tjockare luggarna och den större kronan gör den till nÄgon sorts MM kusin jÀmfört med originalet.

- martin

HÄller med dig dÀr Martin, tycker dock det Àr bra att den fick bli lite större dÄ originalet var lite vÀl litet, samma gÀller 56:eek:rna.
 
HÄller med dig dÀr Martin, tycker dock det Àr bra att den fick bli lite större dÄ originalet var lite vÀl litet, samma gÀller 56:eek:rna.

Jag undrar lite över storleken. PÄ bilderna ser boetten större ut liksom klockan i stort men i specen stÄr det 37,6 mm vilket nÀstan Àr samma som originalet.

- martin
 
Tillbaka
Topp