Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr du nöjd? Vad Ă€r du missnöjd med klockan?
ĂndĂ„ komiskt att punkt 8 & 9 inte Ă€r sjĂ€lvklara saker för Seiko.-Jag Ă€r mycket nöjd med klockan.
1. VĂ€ldigt smidig storlek
2. Strapmonster
3. Precision
4. Klassisk design
5. Diver med WR 200m
6. Bra lume
7. Lug holes
8. Allt linjerar som det ska
9. Inga konstigheter med vridringen
10. Minimala servicebehov
Jag kan inte komma pÄ nÄgot som jag inte Àr nöjd med om man ska ta hÀnsyn till vilken prisklass klockan tillhör.
TyvÀrr Àr det sÄ att jag kommer att lÀgga ut den till salu inom kort. Inte för att jag inte Àr nöjd. Det Àr annat som Àr pÄ ingÄng och nÄgot mÄste lÀmna.
![]()
ĂndĂ„ komiskt att punkt 8 & 9 inte Ă€r sjĂ€lvklara saker för Seiko.![]()
Intressant lÀsningGammal skÄpmat kanske, men jag hade inte sett det innan och tyckte det var intressant.
![]()
Where Seiko Watches Are Really Made - A Juicy Mistake?
About a year ago I became interested in purchasing my first really high end diving watch and began researching many of the better known brands. That lead me to look into the construction of the Spring Drive movement a few months later, and I sent some detailed questions to Seiko, not really...www.watchuseek.com
Tack bra lÀnk! Hoppas verkligen att 9F Àr inhouse made in Japan annars blir jag ledsenGammal skÄpmat kanske, men jag hade inte sett det innan och tyckte det var intressant.
![]()
Where Seiko Watches Are Really Made - A Juicy Mistake?
About a year ago I became interested in purchasing my first really high end diving watch and began researching many of the better known brands. That lead me to look into the construction of the Spring Drive movement a few months later, and I sent some detailed questions to Seiko, not really...www.watchuseek.com
Den bÀrs bra, den kÀnns ganska kompakt pÄ armen. Jag tycker att vikten Àr ett större minus. Den vÀger runt 200g.Jag Àr lite i valet och kvalet att byta ut min BB36 mot en dykare, och sneglar lite emot MM300..
Ăr lite rĂ€dd storleken. BĂ€rs den OK trots mĂ„tten pĂ„ pappret? Har grova 16-16,5cm handleder.
- Enligt spec Àr det ca 50mm L2L.
Tack! Ja, 200g skojar man ju inte bort direkt..Den bÀrs bra, den kÀnns ganska kompakt pÄ armen. Jag tycker att vikten Àr ett större minus. Den vÀger runt 200g.
Nej den Ă€r ej topptung, speciellt tack vare den rassliga och otroligt sköna lĂ€nken. Klockan har blivit svĂ„rare att köpa nu för tiden eftersom den gĂ„tt ur produktion. Kvaliten Ă€r helt okej (om vi bortser frĂ„n lĂ€nken), dock inte i nĂ€rheten av Omega PO.Hej alla i Seiko Ă€lskare. Hat fĂ„tt upp ett vill ha begĂ€r modell Seiko skx013. Hur Ă€r kvaliteten pĂ„ klocka? Ă€r det en klocka som jag kan anvĂ€nda som beater livet ut? Ăr den lĂ€tt att köpa begagnad pĂ„ detta forum och för vilket pris Ă€r rimligt? HĂ€r kommer sista frĂ„gan, Ă€r den topptung? har haft en Omega PO 39,5 och
upplevde den lite topptung. som ni sÀker redan förstÄr sÄ har jag dÄlig koll pÄ Seiko men skulle uppskatta svar pÄ min frÄgor![]()
Ăr den topptung med natoband?Nej den Ă€r ej topptung, speciellt tack vare den rassliga och otroligt sköna lĂ€nken. Klockan har blivit svĂ„rare att köpa nu för tiden eftersom den gĂ„tt ur produktion. Kvaliten Ă€r helt okej (om vi bortser frĂ„n lĂ€nken), dock inte i nĂ€rheten av Omega PO.
Det svarade jag ju pĂ„?Ăr den topptung med natoband?
Ja, och nÀr började natoband vÀga mer Àn lÀnk?Nja du svarade att den inte Àr det med rassliga lÀnken. Ska nog lÀgga in en önskas köpa hÀr pÄ forumet![]()
Okej nu har jag slÀppt sargen och Àr med i matchen. Stort tack för att du delar med dig av din kunskap och erfarenhet.Ja, och nÀr började natoband vÀga mer Àn lÀnk?
Lycka till i sökandet!Okej nu har jag slÀppt sargen och Àr med i matchen. Stort tack för att du delar med dig av din kunskap och erfarenhet.
Fin!Har ingen skx013, men en ISL-05 som har urverk frÄn Seiko och Àr i princip av kopia av Skx013. VÀger 74g.
![]()
Nej den Àr ej topptung, speciellt tack vare den rassliga och otroligt sköna lÀnken. Klockan har blivit svÄrare att köpa nu för tiden eftersom den gÄtt ur produktion. Kvaliten Àr helt okej (om vi bortser frÄn lÀnken), dock inte i nÀrheten av Omega PO.
rasslaJa, och nÀr började natoband vÀga mer Àn lÀnk?
Ăr du KS's nya troll?rassla
- frambringa (eller framkalla) ett (upprepat) metalliskt ljud som liknar sÄdant som uppstÄr dÄ kedjor röras
Jag förstÄr @kibo frÄgestÀllning nÀr du pratar i gÄtor.
Troll (in folklore) is an ugly creature depicted as either a giant or a dwarf.Ăr du KS's nya troll?
Troll (in folklore) is an ugly creature depicted as either a giant or a dwarf.