• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fredagsfeeling pĂ„ Elsa och mig ✌
BF1A2314-F990-4022-9E10-244593B45DC0.jpeg

Är du nöjd? Vad Ă€r du missnöjd med klockan?

-Jag Àr mycket nöjd med klockan.

1. VĂ€ldigt smidig storlek✔

2. Strapmonster✔

3. Precision ✔

4. Klassisk design ✔

5. Diver med WR 200m✔

6. Bra lume✔

7. Lug holes✔

8. Allt linjerar som det ska✔

9. Inga konstigheter med vridringen ✔

10. Minimala servicebehov ✔

Jag kan inte komma pÄ nÄgot som jag inte Àr nöjd med om man ska ta hÀnsyn till vilken prisklass klockan tillhör.

TyvÀrr Àr det sÄ att jag kommer att lÀgga ut den till salu inom kort. Inte för att jag inte Àr nöjd. Det Àr annat som Àr pÄ ingÄng och nÄgot mÄste lÀmna.

C39105D4-B220-442C-B25F-128B65ED007C.jpeg

-Jag Àr mycket nöjd med klockan.

1. VĂ€ldigt smidig storlek✔

2. Strapmonster✔

3. Precision ✔

4. Klassisk design ✔

5. Diver med WR 200m✔

6. Bra lume✔

7. Lug holes✔

8. Allt linjerar som det ska✔

9. Inga konstigheter med vridringen ✔

10. Minimala servicebehov ✔

Jag kan inte komma pÄ nÄgot som jag inte Àr nöjd med om man ska ta hÀnsyn till vilken prisklass klockan tillhör.

TyvÀrr Àr det sÄ att jag kommer att lÀgga ut den till salu inom kort. Inte för att jag inte Àr nöjd. Det Àr annat som Àr pÄ ingÄng och nÄgot mÄste lÀmna.

C39105D4-B220-442C-B25F-128B65ED007C.jpeg
ÄndĂ„ komiskt att punkt 8 & 9 inte Ă€r sjĂ€lvklara saker för Seiko. đŸ€Ł

ÄndĂ„ komiskt att punkt 8 & 9 inte Ă€r sjĂ€lvklara saker för Seiko. đŸ€Ł

-Nej det Àr inga sjÀlvklarheter för Seiko.

Men det Ă€r lite tillfĂ€llen ocksĂ„. I mitt fall har 9 av 10 turtles som jag haft linjerat rĂ€tt och hĂ„llit tiden frĂ„n +2 till +5 sec/24hđŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

Sen har man haft klockor i 50K-60K klassen med en och annan kvalitetsbrist, men det Àr en annan diskussion.

Jag Ă€r faktiskt vĂ€ldigt nöjd med min SNE569 och kan inte komma pĂ„ nĂ„got som jag kan klaga pÄ 

Gammal skÄpmat kanske, men jag hade inte sett det innan och tyckte det var intressant.
*Edit, sanningshalten fÄr man ta stÀllning till sjÀlv, det Àr ju Internet trots allt.

Senast Àndrad:
Gammal skÄpmat kanske, men jag hade inte sett det innan och tyckte det var intressant.
Intressant lÀsning

Tack bra lÀnk! Hoppas verkligen att 9F Àr inhouse made in Japan annars blir jag ledsen

Jag Àr lite i valet och kvalet att byta ut min BB36 mot en dykare, och sneglar lite emot MM300..
Är lite rĂ€dd storleken. BĂ€rs den OK trots mĂ„tten pĂ„ pappret? Har grova 16-16,5cm handleder.

- Enligt spec Àr det ca 50mm L2L.

Jag Àr lite i valet och kvalet att byta ut min BB36 mot en dykare, och sneglar lite emot MM300..
Är lite rĂ€dd storleken. BĂ€rs den OK trots mĂ„tten pĂ„ pappret? Har grova 16-16,5cm handleder.

- Enligt spec Àr det ca 50mm L2L.
Den bÀrs bra, den kÀnns ganska kompakt pÄ armen. Jag tycker att vikten Àr ett större minus. Den vÀger runt 200g.

Hej alla i Seiko Ă€lskare. Hat fĂ„tt upp ett vill ha begĂ€r modell Seiko skx013. Hur Ă€r kvaliteten pĂ„ klocka? Ă€r det en klocka som jag kan anvĂ€nda som beater livet ut? Är den lĂ€tt att köpa begagnad pĂ„ detta forum och för vilket pris Ă€r rimligt? HĂ€r kommer sista frĂ„gan, Ă€r den topptung? har haft en Omega PO 39,5 och
upplevde den lite topptung. som ni sÀker redan förstÄr sÄ har jag dÄlig koll pÄ Seiko men skulle uppskatta svar pÄ min frÄgor :)

Hej alla i Seiko Ă€lskare. Hat fĂ„tt upp ett vill ha begĂ€r modell Seiko skx013. Hur Ă€r kvaliteten pĂ„ klocka? Ă€r det en klocka som jag kan anvĂ€nda som beater livet ut? Är den lĂ€tt att köpa begagnad pĂ„ detta forum och för vilket pris Ă€r rimligt? HĂ€r kommer sista frĂ„gan, Ă€r den topptung? har haft en Omega PO 39,5 och
upplevde den lite topptung. som ni sÀker redan förstÄr sÄ har jag dÄlig koll pÄ Seiko men skulle uppskatta svar pÄ min frÄgor :)
Nej den Àr ej topptung, speciellt tack vare den rassliga och otroligt sköna lÀnken. Klockan har blivit svÄrare att köpa nu för tiden eftersom den gÄtt ur produktion. Kvaliten Àr helt okej (om vi bortser frÄn lÀnken), dock inte i nÀrheten av Omega PO.

Har ingen skx013, men en ISL-05 som har urverk frÄn Seiko och Àr i princip av kopia av Skx013. VÀger 74g.
632D0D4B-B94D-48A1-BBC0-C2B34DA4F6D7.jpeg

Nej den Àr ej topptung, speciellt tack vare den rassliga och otroligt sköna lÀnken. Klockan har blivit svÄrare att köpa nu för tiden eftersom den gÄtt ur produktion. Kvaliten Àr helt okej (om vi bortser frÄn lÀnken), dock inte i nÀrheten av Omega PO.
Ja, och nÀr började natoband vÀga mer Àn lÀnk?
rassla
  1. frambringa (eller framkalla) ett (upprepat) metalliskt ljud som liknar sÄdant som uppstÄr dÄ kedjor röras

Jag förstÄr @kibo frÄgestÀllning nÀr du pratar i gÄtor.

Troll (in folklore) is an ugly creature depicted as either a giant or a dwarf.

Internettroll eller nÀttroll, oftast bara kallade troll, Àr personer som skriver pÄ internetforum och liknande i syfte att provocera fram kÀnslomÀssiga svar, grÀl, missförstÄnd eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder nÄgon vart.

Tycker beskrivningen ovan passar @HarryBoy bĂ€ttre. 😎

Tillbaka
Topp