• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ă…Ă„Ă„hĂ„hĂ„hĂ„hĂ„! Vilken skönhet!
6C9E2A41-ADF2-4672-9BD4-3B9CD38BB864.jpeg
Oj vad bra! Hur upplever du lÀnken

Nya klockan kom idag. Stadig pjÀs och första dykaruret frÄn Seiko för mig.
srpg57k1
Seiko Monster Save the ocean 2021. Happy feet eller Antarctica tror jag den kallas. Kunde inte slÀppa den ut tanken sedan jag sÄg den sÄ det fick bli en helt enkelt.
82C610BF-2E9B-4A88-A641-F721FC940562.jpeg

Hej! Jag sitter pĂ„ en SARB033 som tyvĂ€rr rĂ„kat ut för en olycka som gjorde att Ă€ndlĂ€nkarna (samt spring bars) ramlade av och försvann. Jag behöver alltsĂ„ köpa nya endlinks till originallĂ€nken. Var inne hos en urmakare i Stockholm som ville ha 3000 för att fixa detta, vilket jag tyckte kĂ€ndes vĂ€l saftigt för en klocka som i nulĂ€get Ă€r vĂ€rd 5-7000. Är det nĂ„gon som vet var jag kan köpa endlinks till originallĂ€nken? Tack!

Hej! Jag sitter pĂ„ en SARB033 som tyvĂ€rr rĂ„kat ut för en olycka som gjorde att Ă€ndlĂ€nkarna (samt spring bars) ramlade av och försvann. Jag behöver alltsĂ„ köpa nya endlinks till originallĂ€nken. Var inne hos en urmakare i Stockholm som ville ha 3000 för att fixa detta, vilket jag tyckte kĂ€ndes vĂ€l saftigt för en klocka som i nulĂ€get Ă€r vĂ€rd 5-7000. Är det nĂ„gon som vet var jag kan köpa endlinks till originallĂ€nken? Tack!
Du kan köpa flera hela lÀnkar för de priset.
Flera lÀnkar om vi talar om lÀnken nedan.

Tjena! Älskar den gröna Willarden. Hur upplever du skillnaden pĂ„ handleden jĂ€mfört med BB58:an?
Willarden Àr ju en större klocka i alla dimensioner, utom pÄ lÀngden (lug-to-lug) dÀr den Àr marginellt kortare, men jag tycker att skillnaden mÀrks förvÄnansvÀrt lite pÄ handleden. BÄda har en skön kompakt kÀnsla.
Jag tycker ocksÄ att Willarden gömmer sin större höjd pÄ ett bra sÀtt, Ätminstone pÄ min handled. Jag hade tidigare en SPB143 som kÀndes tjockare Àn Willarden, trots att mÄttet Àr detsamma i verkligheten. Dessutom gillar jag verkligen Willardens mjuka former - BB58:ans bandhorn Àr vÀldigt vassa pÄ undersidan vilket ibland var obekvÀmt mot knölen pÄ min handled.

Du kan köpa flera hela lÀnkar för de priset.
Flera lÀnkar om vi talar om lÀnken nedan.

Tack. Om det ÀndÄ krÀvs att man köper en helt ny lÀnk sÄ Àr ju frÄgan om det Àr bÀttre att köpa en replacement-lÀnk frÄn en annan tillverkare. Vad tror du (och andra) om att ersÀtta lÀnken med t.ex. en frÄn Strapcode (https://www.strapcode.com/collections/watch-bands-for-seiko-sarb033/products/metal-ss-bcl20-b068) eller annan tillverkare?

Tack. Om det ÀndÄ krÀvs att man köper en helt ny lÀnk sÄ Àr ju frÄgan om det Àr bÀttre att köpa en replacement-lÀnk frÄn en annan tillverkare. Vad tror du (och andra) om att ersÀtta lÀnken med t.ex. en frÄn Strapcode (https://www.strapcode.com/collections/watch-bands-for-seiko-sarb033/products/metal-ss-bcl20-b068) eller annan tillverkare?
Beror helt och hÄllet pÄ hur du vill att klockan skall bÀras. Strapcode lÀnkarna Àr robusta men gör att klockan bÀrs lite större pÄ grund av hur ÀndlÀnkarna och sjÀlva lÀnken Àr integrerade.
Har du större handleder sÄ hade jag köpt strapcode annars tittat pÄ vad Uncle Seiko har att erbjuda.
7EABAE50-F2D2-43C0-97E6-A9E7BA06603E.jpeg

Hej!
Har precis införskaffat en srpe05🐱 Är det nĂ„gon som vet en bra sida för lite goa rubber bands? Jag har googlat omkring en del men det finns ju en uppsjö av sidor.đŸ€Ș

Hej!
Har precis införskaffat en srpe05🐱 Är det nĂ„gon som vet en bra sida för lite goa rubber bands? Jag har googlat omkring en del men det finns ju en uppsjö av sidor.đŸ€Ș
Royal Straps har ett bra utbud: https://www.royalstraps.se/collections/klockarmband-gummi
Vill du komma undan billigt sÄ Àr vÀl Cheapest Nato Straps bra: https://www.cheapestnatostraps.com/collections/tropic-watch-straps-and-rubber-watch-bands
BÄda Àr baserade i Sverige.

Tips

Kanske fel forum, men har tappat bort stiften till mitt Seiko band. NÄgon som vet var jag kan köpa 2 st? Se bild nedan;

Bilagor

• 20210825_212903.jpg
    20210825_212903.jpg
    143.9 KB · Visningar: 15
Willarden Àr ju en större klocka i alla dimensioner, utom pÄ lÀngden (lug-to-lug) dÀr den Àr marginellt kortare, men jag tycker att skillnaden mÀrks förvÄnansvÀrt lite pÄ handleden. BÄda har en skön kompakt kÀnsla.
Jag tycker ocksÄ att Willarden gömmer sin större höjd pÄ ett bra sÀtt, Ätminstone pÄ min handled. Jag hade tidigare en SPB143 som kÀndes tjockare Àn Willarden, trots att mÄttet Àr detsamma i verkligheten. Dessutom gillar jag verkligen Willardens mjuka former - BB58:ans bandhorn Àr vÀldigt vassa pÄ undersidan vilket ibland var obekvÀmt mot knölen pÄ min handled.
Stort tack för klockren genomgÄng! Blir mer och mer sugen pÄ en Willard efter att ha hört din input. Tack!

Tillbaka
Topp