Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra!En till bra klocka.
![]()
Ingen som vet?NĂ„gon som vet hur seikos serienummer funkar? Jag vet att första siffrar indikerar tillverkningsĂ„ret samt andra siffran mĂ„naden men hur Ă€r det med serienummret. Ăr det ett löpnummer över Ă„ret eller per mĂ„nad eller nĂ„got annat.
SuperfinEn till bra klocka.
![]()
Tack! Tycker den Àr helt OK, varken mer eller mindre egentligen. Men allt Àr sÄklart relativt, beror lite pÄ vad vi jÀmför med.SuperfinHur Àr lÀnken?
Helt missat den med blÄ tavla, lite sÄdÀr snyggful, en som kan vÀxa pÄ en med tidVar precis pÄ Hagströms Ur och klÀmde pÄ de tre första fÀrgerna (vit, svart och blÄ). SÄ de fanns kvar dÀr i alla fall. VÀntar med spÀnning pÄ den sista fÀrgen innan jag bestÀmmer mig.
![]()
Jag tycker nog den blÄ Àr fulful, vÀxer sig nog fulare m tiden dessutom. Tycker den ser billig ut. Men den svarta och vita Àr jÀkla finfina! MÀrkligt hur det kan skilja sig ÀndÄ.Helt missat den med blÄ tavla, lite sÄdÀr snyggful, en som kan vÀxa pÄ en med tid![]()
Den blÄ Àr snyggsnygg!Jag tycker nog den blÄ Àr fulful, vÀxer sig nog fulare m tiden dessutom. Tycker den ser billig ut. Men den svarta och vita Àr jÀkla finfina! MÀrkligt hur det kan skilja sig ÀndÄ.
Köp den och bevisa att du har rÀtt
HahaKöp den och bevisa att du har rÀtt![]()
Serva inte, det blir alldeles för dyrt. Billigare med att köpa nytt verk som urmakare kan installera Ät er.Service av en SARB033?!
Köpte en till farsan för nÄgra Är sedan och den behöver en service snarast, lokala urmakaren sÀger sig inte ha tid förrens nÀsta Är! :/
Finns det nÄgon pÄ forumet som kan serva en SARB?
Det kan ju vara nÄt enkelt fel som en urmakare snabbt kan fixa sÄ jag tycker inte att man ska gÄ direkt pÄ byte av urverk. Hur gammal Àr klockan och har den blivit utsatt för nÄt yttre vÄld, typ blivit tappad eller sÄ? Hur vet ni att den behöver service?Service av en SARB033?!
Köpte en till farsan för nÄgra Är sedan och den behöver en service snarast, lokala urmakaren sÀger sig inte ha tid förrens nÀsta Är! :/
Finns det nÄgon pÄ forumet som kan serva en SARB?
Den Àr vÀl 4-5 Är skulle jag tro, inget yttre vÄld eller sÄ.Det kan ju vara nÄt enkelt fel som en urmakare snabbt kan fixa sÄ jag tycker inte att man ska gÄ direkt pÄ byte av urverk. Hur gammal Àr klockan och har den blivit utsatt för nÄt yttre vÄld, typ blivit tappad eller sÄ? Hur vet ni att den behöver service?
Det Àr inte normalt att den gör sÄ efter fem Är. Jag tror att det handlar om nÄt annat Àn servicebehov. Har dessvÀrre inte koll pÄ urmakare i södra Sverige men mitt tips Àr att försöka hitta en som kan titta pÄ den.Den Àr vÀl 4-5 Är skulle jag tro, inget yttre vÄld eller sÄ.
Den saktar sig vÀldigt mycket per dag pÄstÄr han, flera minuter.