• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vi behöver ha lite gamla kronografer i trÄden ocksÄ! :)

20211127_100858.jpg

NĂ„gon som vet hur seikos serienummer funkar? Jag vet att första siffrar indikerar tillverkningsĂ„ret samt andra siffran mĂ„naden men hur Ă€r det med serienummret. Är det ett löpnummer över Ă„ret eller per mĂ„nad eller nĂ„got annat.

SĂ„ fina speedtimers! BestĂ€llde en panda frĂ„n en svensk butik som bekrĂ€ftade min order och lovade klocka per bud och 2v leveranstid. Under tiden de sĂ€ljer slut överallt, sĂ€ger butiken i frĂ„ga ingenting till mig. Jag hör av mig i gĂ„r och ber dem Ă„ter bekrĂ€fta att det kommer en klocka... nej, den Ă€r ju slut! Hade de hört av sig kunde jag jagat en pĂ„ annat hĂ„ll. SĂ„ nu blir det ingen. Älskar ju klockaffĂ€rer! De Ă€r alltid seriösa och har sĂ„ god service. FörlĂ„t, tillbaka till Ă€mnet. Gillar verkligen den svarta speedtimern, ska se om det gĂ„r att jaga rĂ€tt pĂ„ en sĂ„dan. :)

Var precis pÄ Hagströms Ur och klÀmde pÄ de tre första fÀrgerna (vit, svart och blÄ). SÄ de fanns kvar dÀr i alla fall. VÀntar med spÀnning pÄ den sista fÀrgen innan jag bestÀmmer mig.
20211112_150553.jpg
Helt missat den med blÄ tavla, lite sÄdÀr snyggful, en som kan vÀxa pÄ en med tid :)

Service av en SARB033?!
Köpte en till farsan för nÄgra Är sedan och den behöver en service snarast, lokala urmakaren sÀger sig inte ha tid förrens nÀsta Är! :/

Finns det nÄgon pÄ forumet som kan serva en SARB?

Service av en SARB033?!
Köpte en till farsan för nÄgra Är sedan och den behöver en service snarast, lokala urmakaren sÀger sig inte ha tid förrens nÀsta Är! :/

Serva inte, det blir alldeles för dyrt. Billigare med att köpa nytt verk som urmakare kan installera Ät er.

Edit: Eller köp en ny Sarb033, lÀr kosta ungefÀr lika mycket som en service av verket.

Service av en SARB033?!

Det kan ju vara nÄt enkelt fel som en urmakare snabbt kan fixa sÄ jag tycker inte att man ska gÄ direkt pÄ byte av urverk. Hur gammal Àr klockan och har den blivit utsatt för nÄt yttre vÄld, typ blivit tappad eller sÄ? Hur vet ni att den behöver service?

Det kan ju vara nÄt enkelt fel som en urmakare snabbt kan fixa sÄ jag tycker inte att man ska gÄ direkt pÄ byte av urverk. Hur gammal Àr klockan och har den blivit utsatt för nÄt yttre vÄld, typ blivit tappad eller sÄ? Hur vet ni att den behöver service?
Den Àr vÀl 4-5 Är skulle jag tro, inget yttre vÄld eller sÄ.
Den saktar sig vÀldigt mycket per dag pÄstÄr han, flera minuter.

Den Àr vÀl 4-5 Är skulle jag tro, inget yttre vÄld eller sÄ.
Den saktar sig vÀldigt mycket per dag pÄstÄr han, flera minuter.
Det Àr inte normalt att den gör sÄ efter fem Är. Jag tror att det handlar om nÄt annat Àn servicebehov. Har dessvÀrre inte koll pÄ urmakare i södra Sverige men mitt tips Àr att försöka hitta en som kan titta pÄ den.

Tillbaka
Topp