• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

C-J

Panerai
2-Faktor
Service av en SARB033?!
Köpte en till farsan för nÄgra Är sedan och den behöver en service snarast, lokala urmakaren sÀger sig inte ha tid förrens nÀsta Är! :/

Finns det nÄgon pÄ forumet som kan serva en SARB?
Har tyvÀrr inte koll pÄ urmakare men har du kollat om klockan Àr magnetiserad?
Finns till och med en app till mobilen som man kan kolla med (inte 100% pÄlitlig sÄklart)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Den Àr vÀl 4-5 Är skulle jag tro, inget yttre vÄld eller sÄ.
Den saktar sig vÀldigt mycket per dag pÄstÄr han, flera minuter.
Det bÀsta Àr att lÄta en urmakare kika pÄ den. Det kan vara sÄ att det Àr nÄgot som hÀnt. Tex kan balans/hake fÄtt sig en kyss och behöver justeras.

Att klockan inte hÄller tiden behöver inte betyda att den Àr i behov av service
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Har tyvÀrr inte koll pÄ urmakare men har du kollat om klockan Àr magnetiserad?
Fast om den vore magnetiserad sÄ skulle den forta sig istÀllet för att sacka.
Inte nödvĂ€ndigtvis, lĂ€mnade in min alpinist till optura för att den gick 40 sek segt per dag, de sa att de avmagnitiserat den och oljat den sĂ„ de kan gĂ„ lite hur som vid magnetisering😅
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Inte nödvĂ€ndigtvis, lĂ€mnade in min alpinist till optura för att den gick 40 sek segt per dag, de sa att de avmagnitiserat den och oljat den sĂ„ de kan gĂ„ lite hur som vid magnetisering😅
Jaha, jag har hört att en magnetiserad klocka alltid fortar sig, men jag kan för all del ha fel. Är ju ingen urmakare. 🙂
 
  • Like
Reactions: C-J

MicSeh

Omega
Senaste inköpet 😊
B5D409EF-3A80-4B15-A78C-C612CB13F299.jpeg
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
NÄgon som vet (eller har?) var man kan köpa orginal vridringsinlÀgg till en Seiko SKX031?

Det finns ju en uppsjö med eftermarknadsdelar till dessa men jag skulle vilja ha orginal :)
 
Topp