• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Haft samma erfarenhet fast hos Klockia, dvs att cert saknas. Fick dock en papp-lapp dÀr cert skulle vara dÀr det stod att de hade slut pÄ certs, men om man hörde av sig efter en mÄnad eller tvÄ sÄ skulle de kunna fixa ett Ät en. Kan vara nÄ liknande fast med Ditur, dÄ flera verkar sakna cert
Snyggt och grattis.

149an ikvĂ€ll 🌊
7804505A-0A12-4487-9149-C41CEF411B27.jpeg

Ang cert fick jag svar att dom Ă€r slut men sĂ€nder ett nĂ€r dom kommer in. đŸ€”
Idag skrev de till mig igen, om det var sÄ viktig kunde de skicka ett cert till mig.
Nu Àr det inte hela vÀrlden, för jag köpte en billig klocka och med rabatt, sÄ jag tackade nej för certet.
Viktigaste för mig var Seikos bandverktyg, den Àr inte lÀttaste att fÄ tag i.
Det som stör mig Àr att om det inte ingÄr manual, cert och verktyg sÄ borde det stÄ pÄ beskrivningen.
Har aldrig varit med om att man inte fÄr med manual, inte ens frÄn skumma grÄsÀljare.

Men om jag skulle köpa en dyrare klocka och den kommer utan bandverktyg som ska ingÄ och utan manual och cert,
skulle jag blir vÀldig besviken. Man vill ju ha ett komplett set. Det som jag saknade mest Àr bandverktyget.
Vilken tur att jag rÄkade ha en sÄn hemma frÄn ett tidigare köp frÄn en japansk affÀr. Klockan var billigare och de skickade med bandverktyget och alla papper som ska ingÄ.

Blir nog inga fler köp hos de i framtiden.

Idag skrev de till mig igen, om det var sÄ viktig kunde de skicka ett cert till mig.
Nu Àr det inte hela vÀrlden, för jag köpte en billig klocka och med rabatt, sÄ jag tackade nej för certet.
Viktigaste för mig var Seikos bandverktyg, den Àr inte lÀttaste att fÄ tag i.
Det som stör mig Àr att om det inte ingÄr manual, cert och verktyg sÄ borde det stÄ pÄ beskrivningen.
Har aldrig varit med om att man inte fÄr med manual, inte ens frÄn skumma grÄsÀljare.

Men om jag skulle köpa en dyrare klocka och den kommer utan bandverktyg som ska ingÄ och utan manual och cert,
skulle jag blir vÀldig besviken. Man vill ju ha ett komplett set. Det som jag saknade mest Àr bandverktyget.
Vilken tur att jag rÄkade ha en sÄn hemma frÄn ett tidigare köp frÄn en japansk affÀr. Klockan var billigare och de skickade med bandverktyget och alla papper som ska ingÄ.

Blir nog inga fler köp hos de i framtiden.
FörstÄr dig helt oavsett pris sÄ ska det vara komplett.
Min certet skulle de skicka i efterhand till min Shogun och jag hoppas den Àr komplett för övrigt.
Inte sÄ noga med manual men vill ÀndÄ att den Àr med Àven om jag inte tittar i den.

FörstÄr dig helt oavsett pris sÄ ska det vara komplett.
Min certet skulle de skicka i efterhand till min Shogun och jag hoppas den Àr komplett för övrigt.
Inte sÄ noga med manual men vill ÀndÄ att den Àr med Àven om jag inte tittar i den.
FÄr jag frÄga vad du fick betala för din Shogun?

Haft samma erfarenhet fast hos Klockia, dvs att cert saknas. Fick dock en papp-lapp dÀr cert skulle vara dÀr det stod att de hade slut pÄ certs, men om man hörde av sig efter en mÄnad eller tvÄ sÄ skulle de kunna fixa ett Ät en. Kan vara nÄ liknande fast med Ditur, dÄ flera verkar sakna cert
Nej, det har ingen avsikt att skicka ut cert automatisk och det Àr inte för att certen tog slut.
De svarade mig att de bruka inte skicka med cert, bruksanvisning eller verktyg, att kvittot ska gÀlla som garanti.
De skickade tom en lÀnk dÀr jag kan bestÀlla deras klockverktygs set.
DÄ sa jag att det var trÄkig, att det Àr nog första och sista gÄngen jag köper nÄgonting hos de. Obs, jag har inte varit otrevlig mot de, har bara varit saklig och
önskade henne en trevlig dag och jag förstÄr att det Àr inte hennes fel och tackade för hjÀlpen.
Sen nu idag Àndrade de sig och sa att om det var sÄ viktig för mig sÄ kan de nog skicka ut ett cert. Vilket jag tackade nej till.
Ja, det Àr inte nödvÀndig att ha bruksanvisning, cert eller verktyg, det löste sig ÀndÄ för jag hittade rÀtt verktyg hemma. Men som @Nicke75 sÀger, nÀr man köper nÄgonting fast man kanske aldrig ens kommer att titta eller anvÀnda det vill man ju ha ett komplett set i alla fall.
Annan sak Àr det om de skriver klar och tydlig att ingenting ingÄr förutom klockbox och klockan.

Jag har redan slÀppt det, det Àr inte hela vÀrlden. Speciellt nÀr jag köpte 2st billiga klockor.
Man fÄr tÀnka pÄ det positiva, det var i alla fall 2st fina klockor till ett bra pris ÀndÄ.
Ville bara dela med mig erfarenheten med er sÄ att medlemmar hÀr inte blir besvikna, speciellt till de köper nÄgot som Àr dyrare. ;)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp