• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Första sommaren jag har min, Àr riktigt nöjd!
Du kommer bara gilla den mer o mer.
Kör IWC Flieger idag, men sen blir det nog en Seiko-vecka med mm300, Willard och Turtle. Ikoner alla. Ingen slump att klassikerna lever kvar. FullÀndning av en grunddesign.
Saknar en Tuna...och lĂ€ser pĂ„ men kĂ€nner mig inte insatt nog Ă€nnu för att köpa "rĂ€tt" modell för mig. Är jag som ska Ă€ga den under mĂ„nga Ă„r framgent.

• Like
Reactions: Ncs
Du kommer bara gilla den mer o mer.
Kör IWC Flieger idag, men sen blir det nog en Seiko-vecka med mm300, Willard och Turtle. Ikoner alla. Ingen slump att klassikerna lever kvar. FullÀndning av en grunddesign.
Saknar en Tuna...och lĂ€ser pĂ„ men kĂ€nner mig inte insatt nog Ă€nnu för att köpa "rĂ€tt" modell för mig. Är jag som ska Ă€ga den under mĂ„nga Ă„r framgent.
HÄller helt med. Gjorde ett dubbelköp i mars och klickade hem bÄde en Willard och en turtle. Jag har haft en Tuna som jag tyvÀrr sÄlde, vill ha en igen och kommer köpa en igen!

Willard tjĂ€nstgjorde pĂ„ midsommarafton. 🇾đŸ‡Ș
IMG_3957.jpeg

HĂ€r blev det SPB453â˜€ïžđŸ“đŸŒŒ
9CC4F9DA-9EB3-4556-83CD-21B6AE3F97F3.jpeg

KvÀllen tillbringas med fotboll och min Mini Turtle. SÄ himla nöjd med mig sjÀlv. Klockan har legat i lÄdan lÀnge för den har gÄtt alldeles för snabbt och tickade ivÀg tvÄ minuter varje timme.

Idag tog jag saken i egna hÀnder och fixade till det. Första gÄngen jag ger mig pÄ nÄt sÄnt sjÀlv och nu har den inte gÄtt fel en sekund pÄ fyra timmar!

IMG_2587.jpeg

Fin! Hur Àr detaljerna pÄ tavla o visare jÀmfört med mm300 o Willard?
Är sjukligt nöjd med min Turtle men den saknar detaljerna frĂ„n mina ovan nĂ€mnda klockor

Rent generellt finns det en del likheter mellan de olika urtavlor, index och speciellt pÄ minut- och timvisare. Man ser man tydligt att det Àr Seiko DNA pÄ dem

849B9B4B-168C-4A75-BEE8-8BEAFA28B338.jpeg

Riktig klassiker vĂ€ldigt fĂ„ sĂ„na pĂ„ marknaden!! Gammal solar i toppskick 😃 nĂ„n som har mer info om denna?
Seiko Solar 100m, V157 0AVO
IMG_1346.jpeg
Tror inte det finns sĂ„ mkt att sĂ€ga annat Ă€n att kanske diskutera din definition pĂ„ klassiker 🙂 Killgissar pĂ„ 00-tal, vĂ€rd 400 spĂ€nn pĂ„ Tradera en bra dag. Men kan förstĂ„s va kul Ă€ndĂ„.

Tror inte det finns sĂ„ mkt att sĂ€ga annat Ă€n att kanske diskutera din definition pĂ„ klassiker 🙂 Killgissar pĂ„ 00-tal, vĂ€rd 400 spĂ€nn pĂ„ Tradera en bra dag. Men kan förstĂ„s va kul Ă€ndĂ„.
Lugna dig.. ligger pÄ 200$ pÄ eBay o ja de har gÄtt för 600-1000kr pÄ tradera.
Solar kom ut i slutet pÄ 80-talet sÄ om klockan Àr 25-30 Är gammal tycker jag att det Àr en klassiker. :))) en klocka behöver inte vara frÄn 60-talet för att vara en klassiker

Lugna dig.. ligger pÄ 200$ pÄ eBay o ja de har gÄtt för 600-1000kr pÄ tradera.
Solar kom ut i slutet pÄ 80-talet sÄ om klockan Àr 25-30 Är gammal tycker jag att det Àr en klassiker. :))) en klocka behöver inte vara frÄn 60-talet för att vara en klassiker
Min ton framstod nog som trÄkigare Àn jag menade, ber om ursÀkt för det. Var tÀnkt lite med glimten i ögat men ibland Àr internet dÄligt pÄ sÄnt.

Jag har ju tjatat om tidshĂ„llningen tidigare, hur gĂ„r den dĂ€r? 🙂

Enligt mina amatör berĂ€kningar gĂ„r den +8sec/24h. Mycket bra inom specen alltsĂ„. Men jag har haft SPB143 som gĂ„tt +4sec/24h. Jag Ă€r nöjd sĂ„ klart - Men vad ska man sĂ€ga om tidshĂ„llningen nĂ€r Seiko har en tolerans mellan -15 och +25sec/24h đŸ€“

Jag har gÄtt och blivit sugen pÄ en svart Seiko Speedtimer, men undrar lite över hÄllbarheten pÄ ytbehandlingen. Vad jag förstÄr Àr det inte DLC utan nÄgon annan typ av behandling. HÄller dessa bra kvalitet? Jag har aldrig haft en svart Seiko innan, sÄ jag vet inte vad jag kan förvÀnta mig riktigt.

1000008985.jpg

Det Àr modellen med nylonband och viklÄs som Àr intressant, sÄ det Àr bara hur pass vÀl boetten stÄr sig som jag bryr mig om.

NÄgon som har ett 19mm Uncle Seiko/Straps band som bara ligger och drÀller?

Tropic, waffle, chocolat eller allra helst tire tread. Skicka ett PM sÄ kan vi nog lösa nÄgot bra.

JÀvligt sugen pÄ en king samurai, nÄgon som har en sÄn? Och vill dela lite bilder? Va kan den gÄ pÄ begagnad? Sugen pÄ en svart

Tillbaka
Topp