• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fick idag en rejÀl Seiko-pjÀs :)
461A5871-A8BF-4E2A-AE56-44C09AAB6553_zpsij6uejda.jpg

Ni som har skx007, vad anvÀnder ni för band? SjÀlv har jag mesh och jubilee. Jag ska köpa nato och gummi snart tror jag, vill gÀrna se lite inspiration frÄn er!
ugy3amyz.jpg

Finns det nÄgon trÄd om Skx007/009? KÀnns som att den skulle vara uppskattad!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ni som har skx007, vad anvÀnder ni för band? SjÀlv har jag mesh och jubilee. Jag ska köpa nato och gummi snart tror jag, vill gÀrna se lite inspiration frÄn er!
ugy3amyz.jpg

Finns det nÄgon trÄd om Skx007/009? KÀnns som att den skulle vara uppskattad!

Bara googla sÄ fÄr du mÀngder, passar bÀst i nato med militÀrfÀrger tycker jag personligen :) Men mesh Àr gött och lite roligt, hade det sjÀlv ett tag pÄ min. Z22 flat vent gummi Àr inte dumt heller!

SlÀnger upp de tvÄ bilder pÄ gummi och nato jag har Ät dig MrRipley! :)

20140222_135918.jpg

20140217_144021.jpg

Nato Àr rÀtt skönt att köra och kul att kunna byta sÄ lÀtt, men klockan blir ju ett par millimeter högre ocksÄ. Seiko originalgummi verkar inte vara sÀrskilt populÀrt hÀr, men jag tycker det Àr grymt och passar dykaren perfekt.

SlÀnger upp de tvÄ bilder pÄ gummi och nato jag har Ät dig MrRipley! :)

20140222_135918.jpg

20140217_144021.jpg

Nato Àr rÀtt skönt att köra och kul att kunna byta sÄ lÀtt, men klockan blir ju ett par millimeter högre ocksÄ. Seiko originalgummi verkar inte vara sÀrskilt populÀrt hÀr, men jag tycker det Àr grymt och passar dykaren perfekt.
Det dÀr gummit Àr ut-och-in...

null_zpse6474510.jpg

DSC_0254.jpg

DSC_0232.jpg

Bara för dig mr. ripley ;) :)

Grönt nato och gummi Àr nog min favorit. Har den pÄ lÀnk just nu men ingen bild pÄ det.

Klockan i sig Àr sÄ "neutral" sÄ det kÀnns som att man kan ha i stort sett vad som helst pÄ den och det skulle ÀndÄ se bra ut!
Min favorit Àr nog Bond nato, svartgrÄ eller blÄgrÄ!

FrÄga till all samlad Seikokunskap i trÄden:
Finns det nÄgon Prospex dykarmodell med mindre diameter (runt vridning) Àn t.ex. MM och Sumo?

Köpte min första Seiko 7T62 med vit urtavla hÀromdagen, gillar mkt och köpte en till idag hÀr pÄ forumet, med svart tavla. HÀpp! p4a5Lfe.jpg

Besök pÄ klockmaster, kollade in sarb.

Har funderat pÄ en sarb att ersÀtta min quartzare i samma stuk, hur höga kÀnns de? Kan kÀnna rÀtt ofta att det vore skönt med en klocka som glider under manschetten pÄ skjortan lite smidigare Àn vad en SKX007 gör och dÄ Àr ju nÄgon sarb ett nÀra val om man ska gÄ automat.

Har funderat pÄ en sarb att ersÀtta min quartzare i samma stuk, hur höga kÀnns de? Kan kÀnna rÀtt ofta att det vore skönt med en klocka som glider under manschetten pÄ skjortan lite smidigare Àn vad en SKX007 gör och dÄ Àr ju nÄgon sarb ett nÀra val om man ska gÄ automat.

Sarben Àr ingen stor klocka sÄ den glider lÀtt under manchetten. Jag tycker 021 Àr den finaste och det beror mycket pÄ de vackra visarna

SBCM023 och 025. UtgÄngna tyvÀrr, men grymma Quartz/Perp. Cal.

InstÀmmer:
hjxcmJ9.jpg

Som framgÄr i anvÀnd skick, den tillhör min fru och just nu fick jag undsÀtta den mitt i en trÀdfÀllning (suck), hennes förra klocka var sÄ full av jord att den blev död förklarat sÄ jag fick fram denna frÄn Japan, den hÄller tiden (-1 sek frÄn det blev vintertid), och datumet det sköter sig sjÀlva, en perfekt klocka för icke nördar typ min bÀttre hÀlft.

Och en kul detalj den skall ha bytt batteri runt juni 2018 (!):

IFpQIDq.jpg

Kollade snabbt auktions sidor i Japan 0,0 finns för försÀljning sÄ inte helt vanlig.

//Bosse

InstÀmmer:

Som framgÄr i anvÀnd skick, den tillhör min fru och just nu fick jag undsÀtta den mitt i en trÀdfÀllning (suck), hennes förra klocka var sÄ full av jord att den blev död förklarat sÄ jag fick fram denna frÄn Japan, den hÄller tiden (-1 sek frÄn det blev vintertid), och datumet det sköter sig sjÀlva, en perfekt klocka för icke nördar typ min bÀttre hÀlft.

Kollade snabbt auktions sidor i Japan 0,0 finns för försÀljning sÄ inte helt vanlig.

//Bosse

VÀldigt fin, hur lÀser du ut det med datumet nÀr batteriet ska bytas?

InstÀmmer:
hjxcmJ9.jpg

IFpQIDq.jpg

//Bosse

Snyggt!
HÄller med er bÄda att det Àr lite synd att formatet mindre dykare inte lÀngre finns i detta segement..
VÄrda den vÀl:)

Tillbaka
Topp