Halloj.Vart kan man bestÀlla Seiko Sarb frÄn?
http://www.c-watch.co.jp/ww/index.html Àr ett annat alternativ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Halloj.Vart kan man bestÀlla Seiko Sarb frÄn?
Ni som har skx007, vad anvÀnder ni för band? SjÀlv har jag mesh och jubilee. Jag ska köpa nato och gummi snart tror jag, vill gÀrna se lite inspiration frÄn er!
![]()
Finns det nÄgon trÄd om Skx007/009? KÀnns som att den skulle vara uppskattad!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det dÀr gummit Àr ut-och-in...SlÀnger upp de tvÄ bilder pÄ gummi och nato jag har Ät dig MrRipley!
![]()
![]()
Nato Àr rÀtt skönt att köra och kul att kunna byta sÄ lÀtt, men klockan blir ju ett par millimeter högre ocksÄ. Seiko originalgummi verkar inte vara sÀrskilt populÀrt hÀr, men jag tycker det Àr grymt och passar dykaren perfekt.
Det dÀr gummit Àr ut-och-in...
![]()
![]()
![]()
Bara för dig mr. ripley![]()
Grönt nato och gummi Àr nog min favorit. Har den pÄ lÀnk just nu men ingen bild pÄ det.
Besök pÄ klockmaster, kollade in sarb.
Har funderat pÄ en sarb att ersÀtta min quartzare i samma stuk, hur höga kÀnns de? Kan kÀnna rÀtt ofta att det vore skönt med en klocka som glider under manschetten pÄ skjortan lite smidigare Àn vad en SKX007 gör och dÄ Àr ju nÄgon sarb ett nÀra val om man ska gÄ automat.
SBCM023 och 025. UtgÄngna tyvÀrr, men grymma Quartz/Perp. Cal.FrÄga till all samlad Seikokunskap i trÄden:
Finns det nÄgon Prospex dykarmodell med mindre diameter (runt vridning) Àn t.ex. MM och Sumo?
SBCM023 och 025. UtgÄngna tyvÀrr, men grymma Quartz/Perp. Cal.
InstÀmmer:
Som framgÄr i anvÀnd skick, den tillhör min fru och just nu fick jag undsÀtta den mitt i en trÀdfÀllning (suck), hennes förra klocka var sÄ full av jord att den blev död förklarat sÄ jag fick fram denna frÄn Japan, den hÄller tiden (-1 sek frÄn det blev vintertid), och datumet det sköter sig sjÀlva, en perfekt klocka för icke nördar typ min bÀttre hÀlft.
Och en kul detalj den skall ha bytt batteri runt juni 2018 (!):
Kollade snabbt auktions sidor i Japan 0,0 finns för försÀljning sÄ inte helt vanlig.
//Bosse
VÀldigt fin, hur lÀser du ut det med datumet nÀr batteriet ska bytas?
OK inte helt tydligt, men om du koller bilden i full storlek sÄ finns en liten "Dorn" prick mellan 18 och 19 och det Àr den av Seiko rekommenderade tid för batteri bytte (8 Ärs batteritid)
//
InstÀmmer:
![]()
Som framgÄr i anvÀnd skick, den tillhör min fru och just nu fick jag undsÀtta den mitt i en trÀdfÀllning (suck), hennes förra klocka var sÄ full av jord att den blev död förklarat sÄ jag fick fram denna frÄn Japan, den hÄller tiden (-1 sek frÄn det blev vintertid), och datumet det sköter sig sjÀlva, en perfekt klocka för icke nördar typ min bÀttre hÀlft.
Och en kul detalj den skall ha bytt batteri runt juni 2018 (!):
![]()
Kollade snabbt auktions sidor i Japan 0,0 finns för försÀljning sÄ inte helt vanlig.
//Bosse
à h, en officiell trÄd! Jag vill impulsköpa en SKX007. Sitter nÄgon pÄ en sÄ PMa gÀrna!
Sarben Àr ingen stor klocka sÄ den glider lÀtt under manchetten. Jag tycker 021 Àr den finaste och det beror mycket pÄ de vackra visarna