• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

6105 pÄ mesh :)

3udage4e.jpg

NÄgra koktips? Har inte kokat gummi vad jag kan minnas. Har maskintvÀttat nato's dÀremot
 :)
Det finns en koka gummi -trÄd som varit som notis i KS-bladet för nÄgra veckor sedan. Sök pÄ koka (skrivet av yonsson, ej trÄdtitel).

Bör vÀl inte finnas nÄgon chans att klockan Àr vÀrd mer Àn ett par hundralappar. Skicka tillbaka klockan Àr mitt rÄd! Alternativet om den var billig i inköp som du skrev i din trÄd sÄ kan du alltid försöka dig pÄ en service i hemmaverkstaden. Aldrig fel att lÀra sig lite om klockans insida :)

Aa, den var billig, betalade inte mer Àn 55 dollar + 12 dollar frakt för klockan.

Kanske jag ska spara den ÀndÄ och lÀra mig lite grann om klockans insida ja. Det skulle inte vara en dum kunskap inte...

JiiWe
Om allt annat Àr original och bra pÄ den sÄ kan du ju börja med att köpa ett nytt urverk och lÀra dig byta det sjÀlv. Det finns guider pÄ hemslöjdsdelen. Nytt urverk kostar 350kr.

JiiWe
Om allt annat Àr original och bra pÄ den sÄ kan du ju börja med att köpa ett nytt urverk och lÀra dig byta det sjÀlv. Det finns guider pÄ hemslöjdsdelen. Nytt urverk kostar 350kr.

Absolut! Det kör jag pÄ nÀr jag fÄr tid! Jag behÄller klockan med motiveringen att den Àr vacker och skulle kunna bli en keeper vid en uppfrÀschning!

Och efter att ha konstaterat att dÀr Àr l Ä n g t frÄn Finland till Sverige sÄ kom denna (sent omsider):

MuRE3kL.jpg

En SBGW005 frÄn 2004 i absolut nyskick.
Lite kuriosa: Producerat 2004, sÄld till en herre i Kowloon 2008, importerat till Sverige av Molle,(vem annars) sÄlt till Finland 2012 och nu i Sverige igen 2014.FullsÀtt inklusive original faktura

BÀsta finish jag har sett pÄ en klocka i SS, min Spring Drive Àr inte riktigt med nÀr det gÀller finish. (bilden ljuger inte)

DÀr finns mycket bilder pÄ nÀttet pÄ denna model GS sÄ enbart ett snabbt "wristshot" och för intreserade kan jag rekommendera denna lÀnk:

http://uhrforum.de/handaufzug-stahl...sekunde-grand-seiko-sbgw005-in-5-akten-t74389

En avhandling (pÄ tyska) som fÄr Yonsson att framstÄ som kortfattad..... men super bilder.

//Bosse

Och efter att ha konstaterat att dÀr Àr l Ä n g t frÄn Finland till Sverige sÄ kom denna (sent omsider):

MuRE3kL.jpg

En SBGW005 frÄn 2004 i absolut nyskick.
Lite kuriosa: Producerat 2004, sÄld till en herre i Kowloon 2008, importerat till Sverige av Molle,(vem annars) sÄlt till Finland 2012 och nu i Sverige igen 2014.FullsÀtt inklusive original faktura

BÀsta finish jag har sett pÄ en klocka i SS, min Spring Drive Àr inte riktigt med nÀr det gÀller finish. (bilden ljuger inte)

DÀr finns mycket bilder pÄ nÀttet pÄ denna model GS sÄ enbart ett snabbt "wristshot" och för intreserade kan jag rekommendera denna lÀnk:

http://uhrforum.de/handaufzug-stahl...sekunde-grand-seiko-sbgw005-in-5-akten-t74389

En avhandling (pÄ tyska) som fÄr Yonsson att framstÄ som kortfattad..... men super bilder.

//Bosse
Kul att den kom tillbaka till "familjen". Var nÀra sjÀlv, men lyckades besinna mig. Grym! Grattis!

Tillbaka
Topp