• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

LÀgger upp min fredagsklocka hÀr eftersom det inte Àr ett fÀrskt wristshot.

DSC_0798.JPG

Tjipp!

Kör pÄ 6139 idag. Fick inte kronan att stanna inne efter att jag plockat ur verket hÀromdagen. Bara att plocka bort visare, tavla dag och datumhjul och rÀtta till felet. SÄ dagens tips Àr att inte trycka för hÄrt pÄ spÀrrknappen.

NÄgon som sitter inne pÄ en FishbonelÀnk till en 6139 btw?

IMG_1422.JPG

SlÀnger med en bild pÄ problemomrÄdet om olyckan skulle vara framme...
IMG_1357.JPG

FrÄga till all samlad Seikokunskap i trÄden:
Finns det nÄgon Prospex dykarmodell med mindre diameter (runt vridning) Àn t.ex. MM och Sumo?
Förutom shogun (som Àr i titan) sÄ finns sarb059 och sarb061. Alla tre har samma urverk 6r15.
059 och 061 har samma boett som skx007, men med en bÀttre finish och bÀttre lÀnk. De tvÄ modellerna har olika fÀrg pÄ urtavlan vilket inte syns pÄ alla bilder.

Förutom shogun (som Àr i titan) sÄ finns sarb059 och sarb061. Alla tre har samma urverk 6r15.
059 och 061 har samma boett som skx007, men med en bÀttre finish och bÀttre lÀnk. De tvÄ modellerna har olika fÀrg pÄ urtavlan vilket inte syns pÄ alla bilder.
ÅÄÄh de dÀr gillar jag!!
De verkar inte helt lÀtta att handla, Àr de discontinued, lÀser jag fel och/eller har nÄgon tips pÄ vart jag kan handla Sarb061?
Tack:)

ÅÄÄh de dÀr gillar jag!!
De verkar inte helt lÀtta att handla, Àr de discontinued, lÀser jag fel och/eller har nÄgon tips pÄ vart jag kan handla Sarb061?
Tack:)
Maila Higuchi och frÄga. Kan nÄgon fixa en, sÄ Àr det han. Möjligt att Rob pÄ monsterwatches kan fixa en ocksÄ.

Fick hem ett nytt lÀderband i brevlÄdan idag!
Monterades direkt:)

Vissa av er verkar inte gilla lÀder pÄ denna typ av klocka men jag gillar de skarpt!

Riktigt skönt va de ocksÄ!
image.jpg
image.jpg

NÄgon som testat att köpa insert frÄn Ebay och bytt pÄ sin SKX007? Bild?

Funderar med pÄ att köpa insert pÄ Ebay till min skx007. Vore kul att se nÄn bild eller höra om nÄgon har testat?
Är det svĂ„rt att fĂ„ bort den gamla?

Mycket tacksam för svar=)

Funderar med pÄ att köpa insert pÄ Ebay till min skx007. Vore kul att se nÄn bild eller höra om nÄgon har testat?

Och jag som sitter inne pÄ en 6309 med aftermarket bezel vill ha en original. Skilda vÀrldar ;)

Hejsan, köpte en Seiko 6309-8310 pĂ„ Ebay som visade sig gĂ„ vĂ€ldigt fort. Den gĂ„r minst 30 min dygn för fort skulle jag gissa (fick hem klockan idag sĂ„ har inte hunnit testa ordentligt). Är det svĂ„rt att stĂ€lla in den sĂ„ den gĂ„r nĂ„gorlunda rĂ€tt? Ska jag skicka tillbaka den till sĂ€ljaren?

Kika Youtube. Finns sÀkert nÄgot klipp om hur man gör! Köp hem ett insert du sÄ kan du skriva i trÄden hur det var ;)

Vet inte om dessa 34 sidor trÄd har nÄgra tips pÄ band till MM300....? Jag börjar bli skogstokig pÄ bÄde lÀnken och gummit dÄ jag tycker de Àr sjukt osköna. Testade med ett isofrane ocksÄ men det blev inte heller helt rÀtt för mig...

NĂ„gra tips?

Vet inte om dessa 34 sidor trÄd har nÄgra tips pÄ band till MM300....? Jag börjar bli skogstokig pÄ bÄde lÀnken och gummit dÄ jag tycker de Àr sjukt osköna. Testade med ett isofrane ocksÄ men det blev inte heller helt rÀtt för mig...

NĂ„gra tips?
Kör min pÄ ett delat zulu (dÄ den ligger pÄ grÀnsen för att höja med ytterligare tyg) eller Timefactors retro rubber efter tips av yonsson. BÄda funkar fint. Sen mÄste den ju sitta rÀtt tight, stor som den Àr..

Kika Youtube. Finns sÀkert nÄgot klipp om hur man gör! Köp hem ett insert du sÄ kan du skriva i trÄden hur det var ;)

Haha ja jag fÄr vÀl klicka hem ett Ä testa=) Har inte riktigt bestÀmt hur jag vill att de ska se ut bara!
Lite sugen pÄ nya visare och kanske urtavla med, men de vill jag inte ge mig pÄ att byta sjÀlv!
MÄste man ju kunna lÀmna till vilken urmakare som helst och fÄ bytt eller?

Haha ja jag fÄr vÀl klicka hem ett Ä testa=) Har inte riktigt bestÀmt hur jag vill att de ska se ut bara!
Lite sugen pÄ nya visare och kanske urtavla med, men de vill jag inte ge mig pÄ att byta sjÀlv!
MÄste man ju kunna lÀmna till vilken urmakare som helst och fÄ bytt eller?

Den gröna ringen till sommarn vore fett!

Vilken urmakare som helst borde kunna byta det du önskar!

Svarar alla pÄ en gÄng.

Denke
Koka originalet, isofrane eller GGB.

Freddas
Jag har skrivit en guide i hemslöjdsdelen, kolla den.

JiiWe
Lite svÄrt att förstÄ hur fort den gÄr, men om den gÄr med 1,5 ggr hastigheten, sÄ har nog fjÀdern hoppat pÄ grund av en stöt. Det kan vilken urmakare som helst fixa. Om du har köpt ett billigt gammalt vrak frÄn Malaysia sÄ skicka tillbaka den om du fÄr pengarna tillbaka.

Lite svÄrt att förstÄ hur fort den gÄr, men om den gÄr med 1,5 ggr hastigheten, sÄ har nog fjÀdern hoppat pÄ grund av en stöt. Det kan vilken urmakare som helst fixa. Om du har köpt ett billigt gammalt vrak frÄn Malaysia sÄ skicka tillbaka den om du fÄr pengarna tillbaka.

Den gÄr alltsÄ minst 30 min/dygn för fort. Skickar nog tillbaka den. Hur mycket kostar det att lÄta en urmakare rÀtta till problemet?

NĂ„gra tips?
NÄgonting frÄn gasgasbones kanske?

Jag skrev ju GGB. ;)
Hittar ingen bild pÄ den jag hade med GGB pÄ, men jag har lagt upp det innan nÄgonstans.

Originalgummit Àr riktigt snyggt tycker jag, men krÀver kokning.

NÄgra koktips? Har inte kokat gummi vad jag kan minnas. Har maskintvÀttat nato's dÀremot
 :)

Är det nĂ„gon hĂ€r som skulle kunna vĂ€rdera en Seiko 6309-8310 i fint skick (förutom att den inte hĂ„ller tiden). Troligtvis kostar det 1500:- att ordna sĂ„ klockan hĂ„ller tiden, hur mycket skulle den vara vĂ€rd dĂ„? Jag kan skicka tillbaka klockan men tycker den Ă€r sĂ„ himla snygg att jag Ă€ndĂ„ funderar att ha kvar den... Det beror pĂ„ hur stor förlust det innebĂ€r för mig att behĂ„lla den och serva den om jag behĂ„ller eller inte

Bilder finns i denna trÄd: https://klocksnack.se/threads/indentifiera-en-seiko.20513/

Tack pÄ förhand!

Är det nĂ„gon hĂ€r som skulle kunna vĂ€rdera en Seiko 6309-8310 i fint skick (förutom att den inte hĂ„ller tiden). Troligtvis kostar det 1500:- att ordna sĂ„ klockan hĂ„ller tiden, hur mycket skulle den vara vĂ€rd dĂ„? Jag kan skicka tillbaka klockan men tycker den Ă€r sĂ„ himla snygg att jag Ă€ndĂ„ funderar att ha kvar den... Det beror pĂ„ hur stor förlust det innebĂ€r för mig att behĂ„lla den och serva den om jag behĂ„ller eller inte

Bilder finns i denna trÄd: https://klocksnack.se/threads/indentifiera-en-seiko.20513/

Tack pÄ förhand!

Bör vÀl inte finnas nÄgon chans att klockan Àr vÀrd mer Àn ett par hundralappar. Skicka tillbaka klockan Àr mitt rÄd! Alternativet om den var billig i inköp som du skrev i din trÄd sÄ kan du alltid försöka dig pÄ en service i hemmaverkstaden. Aldrig fel att lÀra sig lite om klockans insida :)

Tillbaka
Topp