Vill ju gÀrna ha en med lite patina...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Förutom shogun (som Àr i titan) sÄ finns sarb059 och sarb061. Alla tre har samma urverk 6r15.FrÄga till all samlad Seikokunskap i trÄden:
Finns det nÄgon Prospex dykarmodell med mindre diameter (runt vridning) Àn t.ex. MM och Sumo?
à ÄÄh de dÀr gillar jag!!Förutom shogun (som Àr i titan) sÄ finns sarb059 och sarb061. Alla tre har samma urverk 6r15.
059 och 061 har samma boett som skx007, men med en bÀttre finish och bÀttre lÀnk. De tvÄ modellerna har olika fÀrg pÄ urtavlan vilket inte syns pÄ alla bilder.
Maila Higuchi och frÄga. Kan nÄgon fixa en, sÄ Àr det han. Möjligt att Rob pÄ monsterwatches kan fixa en ocksÄ.à ÄÄh de dÀr gillar jag!!
De verkar inte helt lÀtta att handla, Àr de discontinued, lÀser jag fel och/eller har nÄgon tips pÄ vart jag kan handla Sarb061?
Tack
Besök pÄ klockmaster, kollade in sarb.
Varför? Finns ju inne hos alla handlare.Jag trodde den var "end of life"
Vet inte vilken sida jag sÄg det pÄ, men minns att det stod discontinued.Varför? Finns ju inne hos alla handlare.
NÄgon som testat att köpa insert frÄn Ebay och bytt pÄ sin SKX007? Bild?
Och jag som sitter inne pÄ en 6309 med aftermarket bezel vill ha en original. Skilda vÀrldarFunderar med pÄ att köpa insert pÄ Ebay till min skx007. Vore kul att se nÄn bild eller höra om nÄgon har testat?
Ăr det svĂ„rt att fĂ„ bort den gamla?
Mycket tacksam för svar=)
Tycker definitivt LikeFick hem ett nytt lÀderband i brevlÄdan idag!
Monterades direkt
Vissa av er verkar inte gilla lÀder pÄ denna typ av klocka men jag gillar de skarpt!
Riktigt skönt va de ocksÄ!
Funderar med pÄ att köpa insert pÄ Ebay till min skx007. Vore kul att se nÄn bild eller höra om nÄgon har testat?
Ăr det svĂ„rt att fĂ„ bort den gamla?
Mycket tacksam för svar=)
Kör min pÄ ett delat zulu (dÄ den ligger pÄ grÀnsen för att höja med ytterligare tyg) eller Timefactors retro rubber efter tips av yonsson. BÄda funkar fint. Sen mÄste den ju sitta rÀtt tight, stor som den Àr..Vet inte om dessa 34 sidor trÄd har nÄgra tips pÄ band till MM300....? Jag börjar bli skogstokig pÄ bÄde lÀnken och gummit dÄ jag tycker de Àr sjukt osköna. Testade med ett isofrane ocksÄ men det blev inte heller helt rÀtt för mig...
NĂ„gra tips?
Kika Youtube. Finns sÀkert nÄgot klipp om hur man gör! Köp hem ett insert du sÄ kan du skriva i trÄden hur det var
Haha ja jag fÄr vÀl klicka hem ett Ä testa=) Har inte riktigt bestÀmt hur jag vill att de ska se ut bara!
Lite sugen pÄ nya visare och kanske urtavla med, men de vill jag inte ge mig pÄ att byta sjÀlv!
MÄste man ju kunna lÀmna till vilken urmakare som helst och fÄ bytt eller?
Lite svÄrt att förstÄ hur fort den gÄr, men om den gÄr med 1,5 ggr hastigheten, sÄ har nog fjÀdern hoppat pÄ grund av en stöt. Det kan vilken urmakare som helst fixa. Om du har köpt ett billigt gammalt vrak frÄn Malaysia sÄ skicka tillbaka den om du fÄr pengarna tillbaka.
DÄ Àr nog urverket i behov av en helservice. 1500kr.Den gÄr alltsÄ minst 30 min/dygn för fort. Skickar nog tillbaka den. Hur mycket kostar det att lÄta en urmakare rÀtta till problemet?
DÄ Àr nog urverket i behov av en helservice. 1500kr.
NÄgonting frÄn gasgasbones kanske?Vet inte om dessa 34 sidor trÄd har nÄgra tips pÄ band till MM300....? Jag börjar bli skogstokig pÄ bÄde lÀnken och gummit dÄ jag tycker de Àr sjukt osköna. Testade med ett isofrane ocksÄ men det blev inte heller helt rÀtt för mig...
NĂ„gra tips?
Ăr det nĂ„gon hĂ€r som skulle kunna vĂ€rdera en Seiko 6309-8310 i fint skick (förutom att den inte hĂ„ller tiden). Troligtvis kostar det 1500:- att ordna sĂ„ klockan hĂ„ller tiden, hur mycket skulle den vara vĂ€rd dĂ„? Jag kan skicka tillbaka klockan men tycker den Ă€r sĂ„ himla snygg att jag Ă€ndĂ„ funderar att ha kvar den... Det beror pĂ„ hur stor förlust det innebĂ€r för mig att behĂ„lla den och serva den om jag behĂ„ller eller inte
Bilder finns i denna trÄd: https://klocksnack.se/threads/indentifiera-en-seiko.20513/
Tack pÄ förhand!