Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Blev med Seiko idag. NÄgra tips om vad man kan göra för att fÄ bezeln blekt fortare? Vi har ju inte sÄ mÄnga soltimmar i Sverige, sÄ jag sÀger blekt istÀllet för solblekt...
![]()
sÀlj den nya och köp en begagnad? varför vill du bleka den?
Vill minnas att jag lÀst nÄgonstans om att pilla bort och patinera bezel i... ugnen!Blev med Seiko idag. NÄgra tips om vad man kan göra för att fÄ bezeln blekt fortare? Vi har ju inte sÄ mÄnga soltimmar i Sverige, sÄ jag sÀger blekt istÀllet för solblekt...
![]()
Vill minnas att jag lÀst nÄgonstans om att pilla bort och patinera bezel i... ugnen!
(Kommer inte ihÄg vilken klocka det var men det fanns bild pÄ resultatet, blekt och lite brunare vill jag minnas)
Skickas frÄn min iPhone via Tapatalk
Ta bort inlĂ€gget, lĂ€gg det typ 10-15s i klorin, skölj och torka av.LĂ€ste Ă€ven om att diska den i diskmaskinen. Kanske lĂ„ter den vara Ă€ndĂ„ och behĂ„ller den hela livet och pĂ„ sĂ„ vis fĂ„ patina! ĂndĂ„ ingen stor summa man fĂ„r vid försĂ€ljning...
Beater style....LĂ€ste Ă€ven om att diska den i diskmaskinen. Kanske lĂ„ter den vara Ă€ndĂ„ och behĂ„ller den hela livet och pĂ„ sĂ„ vis fĂ„ patina! ĂndĂ„ ingen stor summa man fĂ„r vid försĂ€ljning...
Ta bort inlÀgget, lÀgg det typ 10-15s i klorin, skölj och torka av.
Gör om tills du fÄr rÀtt nyans.
Beater style....
Min har tvÄ mÄnaders anvÀndning och jag har redan lyckats repa glaset medelst desk diving. Snudd pÄ pris för den patinabedriften tycker jag sjÀlv!
Hyfsat. Ta bort hela ringen först, kan vara lite marigt att fĂ„ dit igen dock.Tack! Ăr det lĂ€tt att ta bort och sĂ€tta tillbaka inlĂ€gget?
Hyfsat. Ta bort hela ringen först, kan vara lite marigt att fÄ dit igen dock.
Har lyckats supa bort min original insert till SKX007an medans jag kört med en silvrig dito.
NÄgon som har en svart insert över? till salu eller byte?
Om inte, var fÄr jag tag pÄ en?
Finns det nÄgon trÄd med moddade seikos (eller annat)?
Det finns en guide i hemslöjdsdelen. Sök pÄ sumo dÀr.Kikar efter ett klipp pÄ Youtube först. Tack för tipset Molle!
Det finns en guide i hemslöjdsdelen. Sök pÄ sumo dÀr.
10watches.com har original-inlÀgg.
MÄnga gÄnger.Har du handlat dÀrifrÄn personligen?
Finns som helt paket pÄ http://chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=143yonsson
verkar vara slut dÀr. nÄgra andra tips?
MÄnga gÄnger.
LĂ€ste Ă€ven om att diska den i diskmaskinen. Kanske lĂ„ter den vara Ă€ndĂ„ och behĂ„ller den hela livet och pĂ„ sĂ„ vis fĂ„ patina! ĂndĂ„ ingen stor summa man fĂ„r vid försĂ€ljning...
Postar min fredagsklocka hÀr igen. Har ingen mobil med hyfsad kamera lÀngre...sÄ det blir en gammal bild.
![]()
Det kom av sig. Det ligger pÄ to-do-listan!![]()