• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Minns inte om det bara var den som kom till Sverige eller om KL i Globen fick en ocksÄ, men han fick tydligen tjata en del för att fÄ tag pÄ en. De sÄlde slut vÀldigt fort.

Minns inte om det bara var den som kom till Sverige eller om KL i Globen fick en ocksÄ, men han fick tydligen tjata en del för att fÄ tag pÄ en. De sÄlde slut vÀldigt fort.
Har för mig den skulle till Globen egentligen, men att det blev fel och den skickades till Götet istÀllet...
Titanarna heter SBGJ011 (ljus) och SBGJ013 (mörk). Globen har en 013 hemma.

SBGJ011.png
SBGJ013.png

Har för mig den skulle till Globen egentligen, men att det blev fel och den skickades till Götet istÀllet...
Titanarna heter SBGJ011 (ljus) och SBGJ013 (mörk). Globen har en 013 hemma.
b5c95711.jpg

VÀldigt mycket aquaterra över de tavlorna, gillar de andra tavlorna mycket bÀttre.

2015-08-27 09.17.14.jpg

Har blivit med psyko! Grymt trevlig för pengarna, den uppenbara nackdelen Àr vÀl glaset som jag mÀrker stor skillnad pÄ i jÀmförelse med safir. LÀnken Àr rÀtt rasslig, men inte mera Àn en gammal Rolex oysterlÀnk. Ett annat minus Àr att datum och dag inte riktet lÀgger sig i linje, stÄr lite snett, sedan Àr dagkomplikationen sjukt ful. Men i det stora hela jÀvligt nöjd!

image.jpg

Kör lite SEIKO Idag. Urverket som sitter i Ă€r ett 7a38, vĂ€rldens första analoga kvartskronografurverk (tillsammans med 7a28, 7a48 kom nĂ„got senare), fullt juvelerat i stĂ„l. Överkurs pĂ„ en sĂ„ billig klocka. :)

Tycker den ser riktigt nice ut. Lite fjantigt med sÄ dressad lÀnk kanske men glasinlÀgget Àr cool! Undrar om nya SBDX017 har samma sorts inlÀgg.
Jag tycker det ser tooligare ut med borstat svart inlÀgg som pÄ SBBN015 :cool: . Blir lite blingigt med blanka ytor sÄdÀr. Men det kanske ser bÀttre ut irl.

Tillbaka
Topp