• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Kör lite SEIKO Idag. Urverket som sitter i Ă€r ett 7a38, vĂ€rldens första analoga kvartskronografurverk (tillsammans med 7a28, 7a48 kom nĂ„got senare), fullt juvelerat i stĂ„l. Överkurs pĂ„ en sĂ„ billig klocka. :)

Det dĂ€r Ă€r en riktig lĂ€ckerbit! Överkurs eller inte sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ en skön kĂ€nsla med lite extra "hĂ€stkrafter under huven".

Jag tycker det ser tooligare ut med borstat svart inlÀgg som pÄ SBBN015 :cool: . Blir lite blingigt med blanka ytor sÄdÀr. Men det kanske ser bÀttre ut irl.
Har bara sett inlÀgget pÄ SBBN037 IRL och det Àr riktigt snyggt. Hade inte haft nÄgot emot en klocka med ett sÄdant svart inlÀgg, men visst blir det mer blingigt.

Hoppsan jag rÄkade precis klocka hem inte en, utan tvÄ SEIKOs med integrerad lÀnk och 8F32 urverk (8 Ärs batteritid, +-20 sekunder/Är och evighetskalender.

FÄr se om bÄda, en eller ingen fÄr stanna nÀr de dyker upp. Det var ett impulsköp skulle man kunna sÀga. Gillar ju bÄde urverket och integrerad lÀnk sÄ hur fel kan det bli? :D

Hoppsan jag rÄkade precis klocka hem inte en, utan tvÄ SEIKOs med integrerad lÀnk och 8F32 urverk (8 Ärs batteritid, +-20 sekunder/Är och evighetskalender.

FÄr se om bÄda, en eller ingen fÄr stanna nÀr de dyker upp. Det var ett impulsköp skulle man kunna sÀga. Gillar ju bÄde urverket och integrerad lÀnk sÄ hur fel kan det bli? :D

Ser fram emot bilder. Jag stÀller mig först i kön om det blir försÀljning ...

Trevligt :) stÀller mig nÀst pÄ tur. Vad för modeller var det?

Du vet att det finns rÀtt fula skapelser med det urverket va? Just sayin'..;)
Skitsnack, alla Àr snygga, inre skönhet och allt det dÀr! :p

Hrm, ja.
Jag hoppas att mitt inlÀgg inte var ett bindande kontrakt :D
Jo, nu Àr du rökt. 10000kr/st köpte jag dem för. Dags att swisha! ;)

Trevligt :) stÀller mig nÀst pÄ tur. Vad för modeller var det?
image.jpg

image.jpg

Har inte modellnummer just nu utan bara tvÄ bilder varav den senare Àr frÄn Google. RÀtt coola tycker jag och med det urverket kan det ju inte bli fel. :)

Senast Àndrad:
Hur hittar du integrerade-lÀnkar modellerna? Jag tycker jag efter vÀldigt mkt sökande endast fÄtt upp ett fÄtal modeller och dessa du hittat har jag aldrig sett

Hittade lite gamla seikoklockor som jag tydligen hade under ungdomsÄren pÄ 80- talet. NÄgot jag hade förtrÀngt. Det jag reagerade över var hur smÄ de var! Lite rolig var den med mÄnader! LÀgger med nÄgra bilder. Om nÄgon vet nÄgot intressant om dem sÄ skriv gÀrna!

Bilagor

• DSC_0668.JPG
    DSC_0668.JPG
    83.5 KB · Visningar: 90
  • DSC_0669.JPG
    DSC_0669.JPG
    54.4 KB · Visningar: 84
  • DSC_0670.JPG
    DSC_0670.JPG
    96 KB · Visningar: 87
  • DSC_0671.JPG
    DSC_0671.JPG
    105.7 KB · Visningar: 75
Skitsnack, alla Àr snygga, inre skönhet och allt det dÀr! :p
Inre och yttre skönhet i detta fall. Bra köp. Den vita var otroligt fin.

Jo, nu Àr du rökt. 10000kr/st köpte jag dem för. Dags att swisha! ;)

image.jpg

image.jpg

Har inte modellnummer just nu utan bara tvÄ bilder varav den senare Àr frÄn Google. RÀtt coola tycker jag och med det urverket kan det ju inte bli fel. :)

Tillbaka
Topp