• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg

Throwback Tuna Thursday ;)

Hittade lite gamla seikoklockor som jag tydligen hade under ungdomsÄren pÄ 80- talet. NÄgot jag hade förtrÀngt. Det jag reagerade över var hur smÄ de var! Lite rolig var den med mÄnader! LÀgger med nÄgra bilder. Om nÄgon vet nÄgot intressant om dem sÄ skriv gÀrna!
Inget matnyttigt, men vill bara sÀga att de var schyssta och vÀrda att anvÀnda!

Ah, det Àr sÄ alltsÄ.. fÄr tÀnka om och testa en med dag/datum i sÄ fall.. :|
Dom nya har ju iaf svart dag- och datumhjul, sÄ det kontrasterar inte lika mycket mot fÀrgen pÄ tavlan.
Dom gamla har dock den klassiska designen pÄ tavla och visare, vilket ser bÀttre ut IMHO.
Det kanske gÄr att modda en gammal med dag och datum frÄn en ny?

Dom nya har ju iaf svart dag- och datumhjul, sÄ det kontrasterar inte lika mycket mot fÀrgen pÄ tavlan.
Dom gamla har dock den klassiska designen pÄ tavla och visare, vilket ser bÀttre ut IMHO.
Det kanske gÄr att modda en gammal med dag och datum frÄn en ny?

gÀller bara att vÀnja sig vid nya visarna. pÄ armen blir de bÀttre Àn pÄ bild.

Jag tycker dag Àr en underskattad komplikation. Bara det att den alltid visar rÀtt, till skillnad frÄn datumet, gör den schysst.
Du har helt rÀtt. Fastnade lite i tanken vid automatiskt verk dÄ man mÄste hÄlla pÄ att stÀlla bÄde dag och datum nÀr den stannat.
Finns det förutom Seikos web nÄgon bra sammanstÀllning pÄ referencer?

Har spanat runt lite utan framgÄng, sÄ misstÀnker att det inte finns. Men skadar inte att frÄga: finns det nÄn vanlig icke-Grand Seiko med GMT?

Ni som bestÀllt frÄn seiko3 pÄ rakuten.
Vad gick frakten pÄ? Lyckas inte fÄ nÄgot estimate och nÀr jag mailade för att frÄga sÄ gick det ju inte sÄ bra...

Tillbaka
Topp