Andreas Sönnerfors
Basic
Throwback Tuna Thursday
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
VÀrldsklass!Gjorde som ursprungsÀgaren och slÀngde pÄ ett Tropic till SBGA073.
![]()
UtmÀrkt kombo!
Inget matnyttigt, men vill bara sÀga att de var schyssta och vÀrda att anvÀnda!Hittade lite gamla seikoklockor som jag tydligen hade under ungdomsÄren pÄ 80- talet. NÄgot jag hade förtrÀngt. Det jag reagerade över var hur smÄ de var! Lite rolig var den med mÄnader! LÀgger med nÄgra bilder. Om nÄgon vet nÄgot intressant om dem sÄ skriv gÀrna!
Fast de Àr sÄ smÄ. Man har vÀl blivit förstörd med att anvÀnt stora Omega klockor under mÄnga Är. Kanske kan sonen anvÀnda den med mÄnfaser i varje fall. FÄr pilla i nÄgra nya batteri!Inget matnyttigt, men vill bara sÀga att de var schyssta och vÀrda att anvÀnda!
NÄgon som har nÄgra förslag?Har blivit sugen att testa en Tuna.
Finns det Quartz-modeller som inte har dagvisning utan bara datum?
DÄ fÄr det bli spring drive eller automatisk.
Ah, det Àr sÄ alltsÄ.. fÄr tÀnka om och testa en med dag/datum i sÄ fall.. :|DÄ fÄr det bli spring drive eller automatisk.
![]()
![]()
Inget fel pÄ dag+ datum, klassiskt ju.Ah, det Àr sÄ alltsÄ.. fÄr tÀnka om och testa en med dag/datum i sÄ fall.. :|
Speciellt med kanji-dag setting...Inget fel pÄ dag+ datum, klassiskt ju.
Dom nya har ju iaf svart dag- och datumhjul, sÄ det kontrasterar inte lika mycket mot fÀrgen pÄ tavlan.Ah, det Àr sÄ alltsÄ.. fÄr tÀnka om och testa en med dag/datum i sÄ fall.. :|
Ta en med Kanji sÄ stör inte dagen nÀmnvÀrt imo .Ah, det Àr sÄ alltsÄ.. fÄr tÀnka om och testa en med dag/datum i sÄ fall.. :|
Dom nya har ju iaf svart dag- och datumhjul, sÄ det kontrasterar inte lika mycket mot fÀrgen pÄ tavlan.
Dom gamla har dock den klassiska designen pÄ tavla och visare, vilket ser bÀttre ut IMHO.
Det kanske gÄr att modda en gammal med dag och datum frÄn en ny?
Ah, det Àr sÄ alltsÄ.. fÄr tÀnka om och testa en med dag/datum i sÄ fall.. :|
Du har helt rÀtt. Fastnade lite i tanken vid automatiskt verk dÄ man mÄste hÄlla pÄ att stÀlla bÄde dag och datum nÀr den stannat.Jag tycker dag Àr en underskattad komplikation. Bara det att den alltid visar rÀtt, till skillnad frÄn datumet, gör den schysst.
Massvis! Googla pÄ SEIKO GMT sÄ lÀr du hitta.Har spanat runt lite utan framgÄng, sÄ misstÀnker att det inte finns. Men skadar inte att frÄga: finns det nÄn vanlig icke-Grand Seiko med GMT?
Vet inte hur jag misslyckats förut, men hittade en hel drös Seiko-GMTar pÄ creationwatches. Ser trevliga ut, men verkar mest vara kinetic. Orient verkar dock ha en del trevliga automatiska GMTar, men det ska vi nog ta i en annan trÄd.Massvis! Googla pÄ SEIKO GMT sÄ lÀr du hitta.
Bra bild, fÄr lite "ride the lightning" vibbar!God morgon!![]()
Cool, ref?God morgon!![]()
God morgon. (10 minuter för tidig pÄ Ätervinningsstationen). 7c43-6010God morgon!
Provade en i butik (KlockmÀster Globen) hÀromdan. VÀldigt stilig och sofistikerad.Sarx015.
Vet inte om jag gillar randigt? Den ser ju jÀvligt vass ut pÄ bild. Diggar visarna och lÀnken. Jobbigt.
![]()
Hade de den med vit tavla sarx013?Provade en i butik (KlockmÀster Globen) hÀromdan. VÀldigt stilig och sofistikerad.
![]()
Provade en i butik (KlockmÀster Globen) hÀromdan. VÀldigt stilig och sofistikerad.
![]()