• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SjÀlv har jag ju minskat pÄ Seiko/GS-innehÄllet i samlingen. Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder i framtiden. Ett tag sÄg det ju ut sÄhÀr:
131218DSC_0621_zps8d3e3575.jpg

Klockan i mitten. Tar gÀrna emot mer info om den!

Behöver lite Seiko-expertis...
Fick ju precis min Sarb017 Alpinist med urverket 6R15, nÄgon som har erfarenhet av detta?
NÀr jag hÄller klockan mot örat och skakar lite försiktigt sÄ skramlar det lite. Det lÄter nÀstan som om nÄgot sitter löst dÀrinne.
Är det normalt eller kan den ha skadats under frakten?
Nu har jag bara haft den i drygt 10 h men hitills hÄller den tiden bra och tickar pÄ fint.

Har haft nÄgra klockor med det urverket och det Àr normalt. I princip alla rotors skramlar lite om boetten Àr tunn.

[quote="frere, post: 412314, member: 100"
En sÀkert 10 Är gammal kinetic som tillbringat mycket tid i lÄda pÄ sistone. Nu tar sekundvisaren periodvis ojÀmnt lÄnga hopp 3-4 s, för att dÀremellan ticka pÄ som vanligt. Och sÄ har den tappat "minnet" dvs mÄste stÀllas varje gÄng man sÀtter den pÄ sig.

Vad har pajat, tro? NÄt som Àr vÀrt att fixa?[/quote]
Det enda jag vet Àr att kapacitatorn inte mÄr bra av att ladda ur helt. Kanske den som blivit alldeles för dÄlig och inte kan hÄlla laddningen. Blir klockan helt strömlös tappar den vÀl "minnet"?

Vad tycker ni om nya Galante Blue Rose? Inte min stil men den ser vÀlgjord ut. $8900 förvÀntat listpris.

LĂ„nade bilder.
sbla079.jpg

galantebluerose2.jpg

DÄ har jag plöjt igenom hela trÄden och kontentan Àr att jag mÄste köpa en Seiko... :)
Lite svÄrt att bestÀmma mig för SKX007 , SKX Monster eller SRP Monster. LÀst lite om de olika urverken men som en total amatör kan jag vÀl sÀga att jag inte precis förstÄr hela skillnaden mellan 7S26 och 4R36.
Tips mottages gÀrna!

DÄ har jag plöjt igenom hela trÄden och kontentan Àr att jag mÄste köpa en Seiko... :)
Lite svÄrt att bestÀmma mig för SKX007 , SKX Monster eller SRP Monster. LÀst lite om de olika urverken men som en total amatör kan jag vÀl sÀga att jag inte precis förstÄr hela skillnaden mellan 7S26 och 4R36.
Tips mottages gÀrna!
Jag Àr ingen expert, men jag har en SRP361 som jag anvÀnder varje dag. I den sitter ett 4R36-ur och det har aldrig krÄnglat. Skillnaden som jag förstÄr det Àr att 4R36 Àr bÄde automatiskt och manuellt uppdragbart samt att nÀr man drar ut kronan stannar uret upp(hackande urverk). Efter senaste uppgraderingen av 7S26-uret sÄ stabiliserades det och blev lite robustare.

Hade jag varit i dina klÀder hade jag gÄtt helt pÄ vilken som du tycker ser bÀst ut. Ser de lika bra ut hade jag gÄtt efter det som har ett 4R36-verk i sig. Men du kan alltid dubbelchecka med yonsson.
Lycka till :)

Jag hittade den hÀr igÄr Seiko SRP043. NÄgon som vet vart man kan fÄ tag pÄ den? SÄ som jag har uppfattat det sÄ har de slutat producera klockan :/ NÄgon som vet vad den kostade ny? Vill ha en...

vYhyB7w.jpg

Silon
Det Àr bara att jaga begagnade. Kolla pÄ watchrecon som sök efter spork eller lÀgg in en WTB och hoppas pÄ napp. De kostade runt 2000kr nya, men brukar ligga nÄgot över nu. 3000kr kanske.

Silon
Det Àr bara att jaga begagnade. Koöla pÄ watchrecon som sök efter spork eller lÀgg ugnen WTB och hoppas pÄ napp. De kostade runt 2000kr nya, men brukar ligga nÄgot över nu. 3000kr kanske.

Tack!
Ska spana runt lite. Den var riktigt ball. Aningen stor kanske men jag tror den funkar.

Dagens GS:

UUV9MpY.jpg

Och till Silon, min erfarenhet med "Sporken", den ÄR stor och tung jag fick donera min till min "pojk" den var för mycket pĂ„ mitt (spinkiga) handled, men vĂ€lbyggt, bra lumen, och vĂ€ldigt mycket klocka för en rimlig peng.

//Bosse

Aj dÄ.. och jag som har sÄ tunna handleder haha. Jag har en Glycine combatsub tror att den Àr 42mm upplever inte den som allt för stor sÄ det kanske fungerar med 44mm. Fast kÀnns verkligen som att storleken Àr grÀnsfall. Bra lumen Àr alltid trevligt. Har en skx007 och lumen pÄ den Àr bra.

Tack för info!

Aj dÄ.. och jag som har sÄ tunna handleder haha. Jag har en Glycine combatsub tror att den Àr 42mm upplever inte den som allt för stor sÄ det kanske fungerar med 44mm. Fast kÀnns verkligen som att storleken Àr grÀnsfall. Bra lumen Àr alltid trevligt. Har en skx007 och lumen pÄ den Àr bra.

Tack för info!

Om du har en 007 sÄ Àr denna trÄd bra som referens: http://forums.watchuseek.com/f2/seiko-skx007-seiko-srp043-spork-photos-770560.html

//Bosse

Jag skulle vilja ha en dykare som Àr frÄn -78 och som Àr minst 42mm, vilka modeller ska jag leta efter?

Tillbaka
Topp