SjÀlv har jag ju minskat pÄ Seiko/GS-innehÄllet i samlingen. Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder i framtiden. Ett tag sÄg det ju ut sÄhÀr:
![]()
Klockan i mitten. Tar gÀrna emot mer info om den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SjÀlv har jag ju minskat pÄ Seiko/GS-innehÄllet i samlingen. Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder i framtiden. Ett tag sÄg det ju ut sÄhÀr:
![]()
Googla och sök hÀr pÄ forumet efter SBGM001.Klockan i mitten. Tar gÀrna emot mer info om den!
https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgm001.16446/Klockan i mitten. Tar gÀrna emot mer info om den!
Har haft nÄgra klockor med det urverket och det Àr normalt. I princip alla rotors skramlar lite om boetten Àr tunn.
Du skulle höra min 6105a. Den skramlar brutalt Àven om allt Àr som det ska.Tack, det kÀndes skönt att höra![]()
Du mÄste fan vara sÀmst pÄ att googla. Det finns guider till det ocksÄ. @JohnR har skapat en guide och jag tror det finns flera hÀr pÄ forumet.Att byta insert pÄ en SKX007 funkar. GÄr det att byta glas? Till exempel till ett dome?
Att byta insert pÄ en SKX007 funkar. GÄr det att byta glas? Till exempel till ett dome?
Vad tycker ni om nya Galante Blue Rose? Inte min stil men den ser vÀlgjord ut. $8900 förvÀntat listpris.
LĂ„nade bilder.
![]()
![]()
Vad tycker ni om nya Galante Blue Rose? Inte min stil men den ser vÀlgjord ut. $8900 förvÀntat listpris.
LĂ„nade bilder.
Bilder
10watches.com eller yobokies har allt, yes allt, man kan önska i moddvÀg![]()
Jag Àr ingen expert, men jag har en SRP361 som jag anvÀnder varje dag. I den sitter ett 4R36-ur och det har aldrig krÄnglat. Skillnaden som jag förstÄr det Àr att 4R36 Àr bÄde automatiskt och manuellt uppdragbart samt att nÀr man drar ut kronan stannar uret upp(hackande urverk). Efter senaste uppgraderingen av 7S26-uret sÄ stabiliserades det och blev lite robustare.DÄ har jag plöjt igenom hela trÄden och kontentan Àr att jag mÄste köpa en Seiko...
Lite svÄrt att bestÀmma mig för SKX007 , SKX Monster eller SRP Monster. LÀst lite om de olika urverken men som en total amatör kan jag vÀl sÀga att jag inte precis förstÄr hela skillnaden mellan 7S26 och 4R36.
Tips mottages gÀrna!
Silon
Det Àr bara att jaga begagnade. Koöla pÄ watchrecon som sök efter spork eller lÀgg ugnen WTB och hoppas pÄ napp. De kostade runt 2000kr nya, men brukar ligga nÄgot över nu. 3000kr kanske.
Aj dÄ.. och jag som har sÄ tunna handleder haha. Jag har en Glycine combatsub tror att den Àr 42mm upplever inte den som allt för stor sÄ det kanske fungerar med 44mm. Fast kÀnns verkligen som att storleken Àr grÀnsfall. Bra lumen Àr alltid trevligt. Har en skx007 och lumen pÄ den Àr bra.
Tack för info!
Kejsarens nya klÀder!
![]()
Waffle rubber frÄn wjean28
Kul att du fick tag i en 6105![]()