6309-7040 eller 6105-8010Jag skulle vilja ha en dykare som Àr frÄn -78 och som Àr minst 42mm, vilka modeller ska jag leta efter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
6309-7040 eller 6105-8010Jag skulle vilja ha en dykare som Àr frÄn -78 och som Àr minst 42mm, vilka modeller ska jag leta efter?
Personligen hade jag inte stört mig pÄ det, men förstÄr de som gör det. Klart du skall lÄta skicka tillbaks den (eller byta om de har en annan inne) om du irriterar dig dÄ det nog inte kommer slÀppa. Pratade du med Svante?Jag har en frÄga...
Köpte nyligen en sbgx061 hos klockmaster. Jag Àr tok-nöjd med klockan och har burit den ganska flitigt sen jag köpte den. Jag har noterat att sekundvisaren inte stÀller sig exakt pÄ vissa index och det har blivit en sÄn dÀr sak som jag stör mig pÄ.. Jag har haft en gs quartz med 9f verket tidigare som jag vet inte hade samma "problem" samt ett antal andra quartzklockor av olika kvalitet bl.a. Rolex oyster quartz etc. som Àven dessa haft sekundvisaren "spot on" pÄ index (i alla fall har det inte gÄtt att se med ögat om den varit off).
Nu har jag varit in pÄ butiken som jag köpt klockan i och pÄtalat "felet" för dom. De svarar att eftersom klockan förvÀntas hÄlla sig inom +- 10sek/Är sÄ Àr det helt normalt att den beter sig pÄ detta viset och de vill endast (som jag upplever det) motvilligt skicka ivÀg klockan för justering. De sÀger att alla visare har ett litet "glapp" och att det inte Àr nÄgot att bry sig om.
Nu Àr det ju sÄ att jag pröjsat fullpris för klockan (19990kr) tÀnker att jag inte riktigt förstÄr vad de menar med sin förklaring..
Ăr det nĂ„gon av er seiko-kunniga (experter) som har nĂ„gon erfarenhet av detta?
De sa att de skickar klockan till Japan och att jag kan rÀkna med att den Àr borta i 6-8v (vilket Àr lÀngre tid Àn vad jag haft den...)
Ping yonsson Molle
Tacksam för lite input
//Björn
Personligen hade jag inte stört mig pÄ det, men förstÄr de som gör det. Klart du skall lÄta skicka tillbaks den (eller byta om de har en annan inne) om du irriterar dig dÄ det nog inte kommer slÀppa. Pratade du med Svante?
vonbahr
Jag har lÀst om ett annat exemplar med samma "problem" och den skickades till Japan och kom tillbaka utan problemet. GS skriver ju uttryckligen pÄ sin hemsida att ett av urverkets "funktioner" Àr att sekundvisaren trÀffar samtliga markeringar perfekt sÄ de fixar det som garantiÄtgÀrd. Kass dock att de slÀppt igenom den. Stör du dig pÄ det, sÄ lÄt butiken skicka den.
Min sbgx061 hade faktiskt samma problem och jag störde ihjÀl mig pÄ det under nÄgon vecka eller tvÄ. Det gÀllde pÄ ungefÀr halva urtavlan.
Sekundvisaren missade ju inga markeringar helt, men den trÀffade inte helt perfekt. Jag tror det Àr fÄ personer som ens skulle mÀrka det, men jag blev tokig.
Orkade dock inte fixa det utan levde med det och bytte ju den senare mot en 083 (som inte hade det problemet).
What has been seen can not be unseen.![]()
OK, trodde du varit i Globen.Tack för din input. Det blir nog sÄ att den fÄr skickas ivÀg dÄ. Nej, jag talade med nÄgot butiksbitrÀde som heter Anna (butiken i FÀltöversten) om jag inte missminner mig.
Jag brukar alltid gÄ dit (Globen) eftersom det ligger nÀrmre hemma.. FÀltöversten ligger ju nÀrmre jobbet och det var under en promenad mellan lunch och kvÀll pÄ restaurangen som jag köpte den.OK, trodde du varit i Globen.
Kolla hos klockmaster i Globen. Dom Àr vÀlsorterade och har ett antal sarb i sin monter sÄ vitt jag vet.Ok.
SÀljs sarb eller sarx över disk i Sverige och isf vad kostar de dÄ?
TÀnker pÄ att en skx007 kostar 1100kr pÄ creationwatches men typ 3600kr över disk i Sverige.
Ăr det samma pĂ„slag pĂ„ en sarx?
Kolla hos klockmaster i Globen. Dom Àr vÀlsorterade och har ett antal sarb i sin monter sÄ vitt jag vet.
SÄg Àven i deras butik i FÀltöversten att de hade bl.a. en alpinist
Tack.
Jag har dock redan bestÀllt frÄn Asien. Var bara nyfiken pÄ vad de kostat i Sverige, om det var lika mkt pÄslag dom pÄ seikos billigare modeller.
Sen har jag ca 55mil till klockmÀster
Sent from my iPhone using Tapatalk
But of course.Fan yonsson du Àr ett seiko uppslagsverk !
Jag bestÀllde en seiko sarx013 frÄn creationwatches för nÄgon dag sedan. Vill testa en lite finare seiko och gillade den ljusa tavlan.
och hur byter man insert? Àr dom limmade eller "klickade"?